Harry Potter Quidditch World Cup (2003)

Alternatieve titel: Harry Potter WK Zwerkbal

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts en Magic Pockets
Uitgegeven door Electronic Arts

Zwerkbal is een sport welke de leerlingen van de tovenaarschool Zweinstein beoefenen in de middaguurtjes. Zwerkbal wordt namelijk al vliegend op een bezemsteel gespeeld. Je kunt kiezen uit een serie van vier teams die elk een afdeling van de school vertegenwoordigen. De bedoeling is dat jij met je team de bal in de goal krijgt. Ondertussen moet je andere ballen en je tegenstanders ontwijken.

Leuk spelletje voor op de PC, ik was altijd Japan

lordsnoopy
Erg leuk spel als je van Zwerkbal houd.

Enig nadeel is dat het zeer lang duurt eer je alle kaarten hebt verzameld

avatar van JohnWilliams
Heb begin is wel wat saai moet ik zeggen, wanneer je uit landen zoals Japan & Engeland mag kiezen word het leuker. Ook vind ik de stadions waarin je een Zwerkbalgame speelt erg leuk ontworpen.

%%%%%%
Ik vind deze game niet leuk.Het was erg makkelijk en nogal eentonig de zwerkbal stadions waren inderdaad mooi ontworpen en de graficks waren verder wel netjes.Maar ze hadden de game mischien wat meer vorm en wat boeiender mogen maken helaas maar 2

avatar van JohnWilliams
Vond het leuk toen je eindelijk landen zoals Engeland & Japan mocht kiezen, toen je alleen nog maar uit Grifoendor Zwaderich enz. kan kiezen vond ik er ook nog niks aan.

avatar van Foetsj_NL
Ben het helemaal eens met %(x6), af en toe wel een leuke game om te spelen, maar werd veel te eentonig en te makkelijk. 2*

avatar van Thomas83
Foetsj_NL schreef:
maar werd veel te eentonig en te makkelijk. 2*

EA Sports, it's in the game!
Of ben ik nu te cynisch?

Game_Kaza
In het sport-game genre is dit een vrij apart werkje. Alhoewel na een paar wedstrijden begin je alles al onder controle te krijgen, en dan is het een kwestie van de beste te verslaan. Maar ik verloor opgeefmoment steeds en het was niet echt leuk meer te noemen.
Vind het wel een creatief spel. Maar we weten dat Electronic Arts dat niet heeft bedacht...

3 sterren.

avatar van JohnWilliams
Vond het spel géén mooi design hebben van de spelers die je kon zijn, wel vond ik de verschillende stadions mooi ontworpen etc.

avatar van Jim Carrey
Een vermakelijk spel voor op de Pc als je het mij vraagt, je hebt er plezier aan en dat is wat voor mij telt en ook vind ik net als John Williams de stadions mooi gemaakt kortom : een invoudig en vermakelijk spelletje!

* * *

avatar van wiiplayer
1,0
ik vond er echt geen reet aan.
dit zwerkbal gedoe was nog saaier als in de normale avontuur harry potter spellen.
het was echt saai en makkelijk.
1.0***

avatar van Ga_me_bre_aker
Leuk spel
Ik probeer alles te halen en vrij te spelen maar dat is nog knap lastig.
Leuke special moves ETC.

avatar van Tha Luz
Nog best leuk om te spelen,verveeld na een tijdje maar ach:)

joeri592
Ga_me_bre_aker schreef:
Leuk spel
Ik probeer alles te halen en vrij te spelen maar dat is nog knap lastig.
Leuke special moves ETC.

dit spel staat op je top 6 en geef het maar 3.5?? :S

avatar van JohnWilliams
Dan moet het toch minstens 4,5* zijn?

Leuk, maar wel op een gegeven moment heel eentonig. Toen ik de nationale teams mocht spelen had ik het spel al aan de kant gezet. Maar voor de rest wel leuke tijd verdrijf.

turbothijd
Die uitbuiters van EA.... Het is verschrikkelijk saai, eentonig en makkelijk. Iedere wedstrijd met 1000-20 winnen is hier niet moeilijk. 1*

avatar van solidKevin
Veel te gemakelijk spel. Ik versla de compter altijd met zo'n grote cijfrs dat ik er de uitdaging niet meer in zie. 1,5*

solidKevin schreef:

Ik ook. Ik vind het spel wel heel mooi en origineel, maar te weinig variatie en te makkelijk.

Verslavend, jaren terug, het is wel heel makkelijk op het eerste niveau, daarom is het fijn dat er meerdere niveaus zijn. Op sommige momenten word het wel eentonig waardoor men eerder afhaakt.

Geen Nederland

avatar van jerom1234
Lijkt me echt een super saai spel aan deze reacties te zien!

jerom1234 schreef:
Lijkt me echt een super saai spel aan deze reacties te zien!

Het is wel lollig, je kunt het op z'n minst proberen

avatar van jerom1234
Kan... maar waarom is Japan zo populair?

avatar van Dark Lord Andrew
Geen idee, maar ik dacht dat bulgarije het sterkste land was?

avatar van jerom1234
Logisch, met die Kruml van ze, zit Ierland er ook in?

Weet ik niet meer.