Caveman Chuck (2016)

PC / Android / Apple iOS / Nintendo Switch / Windows Phone
Action / Platform

Ontwikkeld door PrimeBit
Uitgegeven door PrimeBit

Caveman Chuck is een klassieke 2D platformer geïnspireerd op de vele favorieten van het genre. De game speelt zich af in het Stenen Tijdperk, waar je de rol speelt van een ruwe holbewoner met de naam Chuck. Je zult je snel realiseren dat hij zijn grot deelt met zijn vrouw, die zwaar gefrustreerd is in de relatie, en zoals dat vaak gaat, schreeuwt ze nogal vaak tegen hem. Op een dag wordt Chuck's vrouw ontvoerd door een pterodactylus. Dit tot Chuck's grote vreugde. In het begin is hij vrij gelukkig, maar uiteindelijk krijgt hij honger en mist hij de kookkunsten van zijn vrouw. Hij trekt er op uit om zijn vrouw bevrijden.

Trailer doet mij sterk denken aan Prehistorik (1991) die ik vroeger als kind kapot heb gespeeld op de oude 386 thuis