IndyCar Series (2003)

PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Brain in a Jar
Uitgegeven door Codemasters

Neem deel aan de snelheid en het spektakel van de IndyCar series. Race met meer dan 300km/u op de teller over bekende circuits zoals Texas, Chicagoland en Indianapolis. Je hebt de keuze uit verschillende game-modes, doe mee aan een volledig seizoen of concentreer je volledig op de klassiekers zoals de Indy500.

avatar van harm1985
Ik heb hier toch wel wat uurtjes plezier mee gehad. Echter, als je eenmaal een goede afstelling had kon je, zelfs op hard redelijk makkelijk pole pakken en met dezelfde afstelling rap een ronde voorsprong pakken. Je reed je banden wel aan gort, maar je was zoveel sneller dat dat niet uitmaakte. Dat gooide het kopje tactiek snel overboord, want als je een ronde voor lag had je eigenlijk al gewonnen. Alleen Indy was behoorlijk tricky, daar won ik op Hard niet zo gemakkelijk, temeer omdat het zo lang duurt, 200 ronden lang linksaf is een stuk moeilijker dan je denkt. Toch speel ik dit liever dan een F1 sim.

avatar van Justinvdk
Ben het eens met wat je zegt. Zelf ook behoorlijk vaak gespeeld, maar zo'n lange race is zeker moeilijk. Ben regelmatig in pakweg ronde 150 tegen een langzamere coureur aangereden die ik op een rondje wilde zetten. Erg frustrerend hehe.