Super Mario 3D All-Stars (2020)

Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Ontdek drie van Mario's grootste 3D-avonturen met Super Mario 3D All-Stars op de Nintendo Switch! Deze speciale bundel bevat Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy, alle drie geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch met verbeterde HD-graphics, Joy-Con-besturing en een muziekspeler met de epische soundtracks van alle drie de games.

avatar van SeptuSword
Sinner schreef:

Eh daar ligt het pijnpunt inderdaad. Het niet kunnen kopen vanwege bijzonder gelimiteerde stoch en beschikbaarheid. En voor dat soort taktieken willen een deel mensen Nintendo geen groen licht geven in de toekomst.

Daar gaat de negativiteit over. Niet over 'Koop het dan niet' maar 'bijzonder veel mensen vallen qua fysieke editie' uit de boot.

Niet 'Ga niet naar het Dolfinarium' maar dat Dolfinarium binnenkomen, max 45 min mogen blijven en nog niet eens een kutdolfijn mogen zien zwemmen omdat 10 man voor je in de weg staan.

Ik bedoel maar...het gaat niet om de ports...het gaat om de marketing en beschikbaarheid.

Maar dan koop je hem toch gewoon digitaal? Als jij echt zo graag de game fysiek wilt hebben was er prima de mogelijkheid. De mijne komt ook binnenkort via bol mijn kant op. Gewoon op werk via de telefoon besteld, handig die moderne technologie. Val je buiten de boot? Tja, eerlijk, als je een echte en oprechte verzamelaar bent die dit in zijn collectie wou hebben bij release was er zat tijd. Het waren nou eenmaal geen tickets voor Coldplay in de arena die in een kwartier zijn uitverkocht.

Het enige wat ik echt erg vind is dat er mensen zijn die dit straks op marktplaats aanbieden voor het dubbele. Maar goed, over 10 jaar kan je hem dan gewoon voor 20 euro kopen.

SeptuSword schreef:

Yup. En nope. Ik let niet iedere dag op wanneer iets in pre-order gaat. Zeker niet omdat ik zelden of nooit iets fullprice koop. Toen ik het merkte was het al uitverkocht. Maar het is geen day-one must - copietje rond kerstmis scoren was heel aardig geweest. Maar dat zit er dus fysiek niet meer in. En nou vind ik het moreel ook best bijzonder klantonvriendelijk dus...zoals gezegd hoef ik niet te tonen dat ik 'een echte collector', 'oprechte verzamelaar' of tot de 'elite' behoor.

Breng je iets uit, maak het dan beschikbaar voor iedereen. En niet voor een publiek dat zich plots 'speciaal' voelt of wil voelen.

Maar goed, daar heb ik het al over gehad. Ik wil niet al te vaak in herhaling vallen. Zeker niet over iets dat ogenschijnlijk volgens de nieuwtjes en berichten ook slechts emulatie is, en dus nog niet eens een echte herwerking / port.

Ik hoop voor degenen die het in huis halen dat het degelijk speelt, maar ik ben daadwerkelijk erg benieuwd hoe de controls gaan uitpakken en / of die aanpasbaar zijn.

Nintendo Teases Galaxy 2 in Super Mario 3D All-Stars + PS5 Event Rumors are Crazy! - YouTube

Bij de 8 minuten dan komt ie, die gekke Nintendo ik wist het...
Misschien komt ie nog als een heel aparte dikke Dlc!

Soort Henny Huisman met de Surprise Show denk jij.

SeptuSword schreef:
Dit gaat gewoon verkopen als warme broodjes
Dat is een analogie die in dit geval .. niet klopt. Warme broodjes worden elke dag vers gebakken en kun je krijgen zonder gelimiteerd in oplage te zijn. Zo een beetje het tegenovergestelde als wat Nintendo hier doet

Laat dit spel maar snel uit komen want het niveau in berichten daalt heel erg snel.
Vooral die laatste van mij goh wat slecht!. Alleen ik heb nog geen email'tje van Gamemania gekregen
En de winkel in Leeuwarden is ook nog eens een keer voor goed gesloten, over 5 jaar is alles dicht denk ik.
Eeuwig zonde ik kwam er vaak...

Jij ziet het niveau in berichten, die van jezelf vooral, omhoog schieten zodra die er is denk jij.

SeptuSword schreef:
Vrij vermoeiend al die negativiteit bij deze game, ik snap het maar ook weer niet. Koop het dan gewoon niet? Zo kan je ook bij iedere Fifa uitgave je gal kwijt. Doet mij denken aan toen ik naar Dolfinarium ging en een klein groepje protesteerders van 5 man bij de ingang vertelden hoe slecht ik wel niet als mens was om dierenleed te steunen. Hou je agenda lekker bij je, ik ga alsnog naar binnen.

Dit gaat gewoon verkopen als warme broodjes en geeft Nintendo een groen licht om in de toekomst meer van dit soort uitgaves te doen. Zo ook met de Zelda anniversary die volgend jaar komt. Hopelijk dan ook met een Ocarina of Time, Wind Waker en noem het maar op. Allemaal op 1 cardridge. Ik kijk er enorm naar uit, ook om deze binnen te krijgen en gewoon lekker op mijn dooie gemakkie op het balkon te spelen zonder een oude stoffige console aan te sluiten op een 4K televisie waardoor de ervaring van de resolutie toch al verpest wordt.

Ik snap het geklaag ook niet. Het is allemaal niet chique wat Nintendo doet, maar je had de kans voor een pre-order en als je die kans gemist hebt dan kan je komend HALF JAAR nog gewoon de game kopen in de e-shop. Dus het geklaag dat het slechts voor enkelen is, wat een onzin. Na maart zal je inderdaad maar af moeten wachten wanneer dit ooit weer te koop is. Nintendo hoopt misschien wel met deze game om een hoop losse Switchsen te verkopen rond de decemberdagen, samen met een digitale download van All Stars. Dat is hun goed recht.

Nog 2 dagen. Jeuj.

banjo schreef:

Bij de 8 minuten dan komt ie, die gekke Nintendo ik wist het...
Misschien komt ie nog als een heel aparte dikke Dlc!

Haha, beetje vergezocht allemaal, maar wel leuk dat mensen zich er zo opstorten.

Ik verwacht dat Galaxy 2 ook nog wel te koop gaat komen en dat je die dan in je menu bij de andere games erbij gaat zien. Nintendo is nooit gul, dus de kans dat Galaxy 2 als verrassing nog in het pakketje vrijdag zit schat ik op 0,0000001 procent.

Bij de andere spelers op de markt is het heel gebruikelijk dat je bij de om het even welke release de kans krijgt om te wachten op een prijsdaling. Die optie biedt Nintendo vanuit een bepaalde arrogantie al niet gaan ze ook nog iets als dit flikken. Je wordt dus gedwongen om je te laten rippen voor drie magere ports. Reden genoeg om te klagen lijkt mij. Voor mij staat dit gewoon gelijk aan helemaal geen release van deze spellen op de Switch. Heb dit ook afgewacht komen ze hiermee. Dat ze Galaxy 2 er niet eens bij doen nog wel het toppunt wellicht.

Confusie schreef:

Met alle respect, welke prijsdalingen?

Kijk op sites als bol.com eens wat Odyssey, Zelda BOTW, Mario Kart of Smash Bros Ultimate kosten. Zo goed als dezelfde prijs als toen ze jaren geleden verschenen.

Er is maar 1 plek waar je Nintendo games goedkoper kunt vinden, op sites als Marktplaats. En ook daar kosten ze gemiddeld nog wel 30 tot 40 Euro. Daar pik je zo'n game ook nooit voor 20 op.

Dus voor de prijs hoef je All Stars niet te laten liggen. Je kan het de prijs niet waard vinden, dat kan en mag. Maar goedkoper zal het niet worden, tenzij Nintendo de games los van elkaar op hun e-shop zou zetten. Zo hoef ik niet perse Sunshine opnieuw te spelen, die heb ik nog samen met een Gamecube hier liggen. De andere 2 delen hebben ruim mijn voorkeur.

Dat zeg ik juist. Met andere spelers doelde ik op de concurrentie waar je doorgaans de mogelijkheid krijgt om vaak al na een paar maanden de helft te betalen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat is grotendeels juist maar niet helemaal.

Nummer 1: bol.com is een heel slechte referentie, ik zou daar NOOIT games kopen.

Nummer 2: Je kunt ook Nintendo first-party titels met korting vinden, maar je moet erg je ogen goed open houden. Ik heb New Super Mario bros en Links Awakening voor telkens 32 EUR gekocht in carrefour, en zowel Octopath Traveler alsook Breath of the wild voor 48€ in Duitsland (Mueller). Maar om eerlijk te zijn zijn dat natuurlijk wel uitzonderingen en moet je alert blijven en wachten op koopjes, maar het kan dus wel.

Grovonion schreef:
Dat is grotendeels juist maar niet helemaal.

Wat is er mis met Bol.com? Ik koop daar al 10, 15 jaar mijn games als ik online wat wil kopen. Echt een heel fijn bedrijf.

Je noemt overigens wel titels op met NSMB en Links Awakening die Nintendo niet fullpriced heeft verkocht geloof ik, maar weet ik niet zeker. Volgens mij heb ik NSMB destijds voor iets van 42 Euro gekocht. Maar de echte AAA titels als BOTH, Odyssey en Mario Kart vind je in bijna geen winkel voor onder de 50-55 Euro. Al zijn er heel af en toe soms koopjes ja. Of Nintendo die een weekje een sale in de e-shop heeft en er een tientje af haalt.

Nintendo zijn echt van die schrapers. Games waarvan ze weten dat ze massaal gekocht worden maken ze ook gewoon 70 euro. Dat ze nooit prijsverlagingen doorvoeren snap ik ergens ook wel, maar een game van 3 jaar oud mag best in de uitverkoop. Ik geloof niet in die filosofie dat men dan gaat zitten wachten op de aanbiedingen. Zeker niet in op het tempo waarin ze games uitbrengen. Ubisoft geeft na 2 maanden al 50% korting , dat is weer het andere uiterste want daar koop ik nooit full priced een game van.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nou ten eerste is Bol niet een game gerelateerd bedrijf ik steun veel liever een Nedgame, Gamemania of bijvoorbeeld een Gameshop Twente.
En ten tweede... nee dat is het eigenlijk wel de gameshops steunen dat geef mij een beter gevoel dan zo'n gigant te steunen.

banjo schreef:

Ik help juist een Gamemania helemaal niet graag, met hun structureel veel te hoge prijzen en van die acties waar je 47 games in moet leveren voor 5 Euro korting. Echt winkels waar ik ver weg van blijf, ben geen dief van eigen portemonnee.

Confusie schreef:

Onze Yoda heeft gesproken .

avatar van legian
Fascinerend om te zien hoe druk mensen zich kunnen maken over de prijs en beperkte beschikbaarheid. Iedereen weet dat je nergens toe verplicht wordt? Als Nintendo besluit hun zaken zo te gaan doen is dat hun goed recht natuurlijk. Enige wat wij kunnen doen is stemmen met de portemonnee.

Ben wel benieuwd naar de reviews en ervaringen. Vraag me vooral af wat ze aan tweaks en bugfixes gedaan hebben. Vooral Sunshine kan er wel een aantal gebruiken begreep ik.

Samenvattend en niet verrassend: met minimale moeite hebben ze 3 rommetjes op een te dure limited disc gezet. Easy money.
Had je gehoopt op flink wat verbeteringen dan kom je wel bedrogen uit. Op wat betere textures na voor mario64 en wat betere/andere controls bij de andere games is er dus niks noemenswaardig verbetert tov de originelen.

Aardig wat reviews die gelukkig ook benadrukken dat deze limited release een super klantonvriendelijke move is en dat het wat te duur is. Dit in ogenschouw nemende snap ik ook niet dat je hier als recensent hoger dan een 7 voor durft te geven.

avatar van legian
Ofwel een grafische upgrade, Sunshine die nog steeds met camera/control problemen kamt en verder enorm veel plezier aangezien de games ansich erg fijn zijn. Oh en natuurlijk het commentaar op de manier van uitgeven.

banjo schreef:
Een 6je van Jurjen de Nintendo man dat is ook wel bijzonder...
Nou neem ik PU al jaren niet serieus meer, maar deze doet wel mee voor minst nuttige review.

mrdig schreef:

Je moet het toch los kunnen zien vind ik. Ja, het is onvriendelijk uitgebracht. Ja, te duur. Ja, ze hadden er meer aan kunnen veranderen.

Maar je krijgt wel 3 gruwelijke games te spelen. Dat is toch wat telt? Ik snap best dat sites er ruim meer dan een 7 voor geven. Maar ik snap de 6 van Jurjen van PU ook, die man is een fan en voelt zich een beetje genept.

Nou dat ze inspelen op nostalgie, FOMO, bewust schaarste creëren, etc en dat ze zich er wat makkelijk van af hebben gemaakt moet je mijn inziens wel meenemen in een review voor een collectie als deze.

legian schreef:
Heeft volgens mij met psychologie te maken. We hebben niet graag dat we in onze vrijheid van consumptie beknot worden. Als een spel uitkomt wil je de mogelijkheid hebben dat te kopen. Als dat niet zo maar kan dan wringt dat. En prijs is toch gewoon logisch? De prijs-politiek van nintendo lijkt te werken, want ze kunnen hun prijzen enkel hoog houden als mensen het blijven kopen. En er zijn maar weinig publishers die hun games jaren na het verschijnen nog zo consistent verkopen. Maar als consument lijkt dat tegendraads en niet fair, ook al is dat niet zo natuurlijk.

De beperkte beschikbaarheid daarentegen versta ik nog niet helemaal. Want zoals ik al schreef, deden ze dit ook met bepaalde amiibo en de NES-Mini, om later toch de fabrieks-output open te gooien. Dus misschien willen ze gewoon de kat uit de boom kijken of idd gewoon consumenten opnaaien

mrdig schreef:

Dat lijkt helemaal te kloppen. Het blijft toch wel een beetje een afgang voor Nintendo dat ze hun eigen mascotte zo een behandeling geven.

Waar zijn die dagen dat hun remakes, specifiek de Zelda reeks, van Ocarina en Mask tot de meer recente games als Windwaker en Twilight Princess degelijk werk en onbeperkt beschikbaar waren.

Of het ding een degelijke virtual console had, waar je dit soort roms desnoods tegen een redelijke prijs ook gewoon kon kopen.

Maar zoals ik al zei vermoed ik meer en meer dat deze best knullige release een voorbode richting zoiets zal zijn. Nog meer nu bekend is dat het om emulatie gaat, van 3 specifieke generaties/roms, en ze maar tot een bepaalde datum beschikbaar zijn. Ik verwacht nog steeds dat ergens volgend jaar de eshop ook N64, GC en Switch games gaat aanbieden en dit wellicht een testcase is of dergelijks.

mrdig schreef:

Waarom? Je krijgt exact wat ze beloven. Nintendo beïnvloed de games niet zoals bv bedrijven die microtransacties uitbrengen in hun games.
Je kan de prijs te duur vinden en balen van de schaarste, maar ik vind dat onzin om mee te rekenen in het oordeel over hoe goed de 3 games op 1 schijfje zijn.

Tja beetje grijs gebied wellicht. Zelf vind ik het goed als je dat soort dingen meeneemt in je eindoordeel. Nintendo mag best weten dat dit klantonvriendelijk is allemaal, dat mag/moet naar voren komen in een review/cijfer. Ook als statement van pas op Nintendo je beweegt je op glad ijs en wij als consument zijn niet echt blij met dit soort praktijken. Dat je 3 goede games krijgt op een disc staat verder buiten kijf, maar had dit voor 3 tientjes zonder restricties aangeboden (Mario is tenslotte jarig!) en je had niemand horen klagen en overal 9’s en 10’en gezien als review cijfer.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Natuurlijk niet. Dat is iets wat de meeste mensen en reviewers meenemen in hun eindoordeel. 'is het de prijs waard?'. Daarom krijg je ook wel met regelmaat de opinie om te wachten tot een game aan budgetprijs beschikbaar is. Dus is het zeker even geldig als iemand zegt dat 60 euro voor 3 roms en awkward controls (want niet de originele controller) te veel is en dat ook meeneemt in een oordeel.