Super Mario 3D All-Stars (2020)

Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Ontdek drie van Mario's grootste 3D-avonturen met Super Mario 3D All-Stars op de Nintendo Switch! Deze speciale bundel bevat Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy, alle drie geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch met verbeterde HD-graphics, Joy-Con-besturing en een muziekspeler met de epische soundtracks van alle drie de games.

Blijft super klant onvriendelijk: een limited release van deze te dure collectie voor zowel fysiek als digitaal. Ze komen er nu nog wel mee weg, maar nog een aantal van dit soort geintjes en ze gaan klanten verliezen. Leuk stukkie hierover:
Nintendo Is Playing A Dangerous Game With The Limited Release Of Super Mario 3D All-Stars - Game Informer - gameinformer.com

Ach ja it's just a game man.. wat een drukte om niet heel veel. Ik denk dat er toch wel extra aanbod komt na een tijdje zo houd je de druk op de ketel en slechte reclame is ook reclame.
Een bedrijf doet nou eenmaal niet altijd wat iedereen wil of eist.

(wel mooi om te zien dat er weer wat leven in een game topic is het is hier nog gewoon zomer 30 graden?)

banjo schreef:
... wat een drukte om niet heel veel.

Ik vind zes tientjes voor dit anders best veel.

banjo schreef:

Gaat ook over Super Mario Sunshine hè

Wii en Wii-U veel minder succesvol waren dan de Switch

Ik wil je niet te hard uit de droom halen, maar de Wii is Nintendo's succesvolste console tot op heden, en moet alleen de de handhelds, de originele GB en DS (ongeveer rond dezelfde tijd) voor zich laten. De Wii heeft het zelfs beter gedaan dan de PS3 en de Xbox360, en beide PS handhelds.

Princess Piranha schreef:
Maar het ding hiermee is, volgens mij zou het zonder al deze marketing trucen alsnog kneiter goed verkopen.

Hierdoor voelt het vooral alsof ze de digitale verkopen willen boosten.

Dat dus. Al die nonsens over 'exclusief houden' (Nintendo wil zich toch als een familievriendelijk bedrijf profileren en niet als een exclusief clubje voor de 'elite') had niet gehoeven. Had het gewoon in de rekken gegooid als een normale compilatie dan had het eveneens geweldig verkocht. Beter zelfs. Want nu vallen een hele hoop potentiele kopers buiten de boot die hem niet via de eshop willen.

En dat digitale verkoop boosten kan ik me nog indenken. Maar de eshop is al bijzonder succes vol, en waarom dan maar '6' maanden?.

Wellicht omdat ze dan misschien alsnog los worden aangeboden. Want tenslotte loopt Nintendo ook al jaren te roepen over evt GC, N64 en Wii games beschikbaar te stellen op de Switch. Het zou me niet verbazen als er daar werk van wordt gemaakt.

Sinner schreef:

Allemaal leuk en aardig, maar de fanatieke gamers haakten veelal af bij Nintendo toen de Wii en Wii-U er kwamen. En die mensen krijgen nu de kans om die games wel te spelen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je draait het natuurlijk zoals je het wil. Eerst was het 'de minder succesvolle console', nu zijn het de 'fanatieke gamers' (de 'elite' neem ik aan die nu ook het alleenrecht krijgt om een fysieke copy binnen de 24 uur te pre-orderen?) die geen interesse hebben (en overigens nog altijd niet). Feit is dat het ding vanaf dag 1 verkocht als een trein een een succes was.

Overigens krijgen 'die mensen' nu niet de kans om 'die games' te spelen. Er is maar 1 Galaxy die op de disc staat. De tweede, tja...daar zal je toch echt een Wii of WiiU voor in huis moeten halen. Of waren ze ook al weg bij de N64 en GC?

avatar van horizon

Wot?
De PS3 en Wii kwamen tegelijk uit en de wii verkocht pakweg 15 miljoen stuks meer.
De echte fanatieke gamers bleven de Nintendo franchise trouw. (Zonder onderzoek): het waren vooral pubers die de PS prefereerden boven de Wii.

De Wii u werd verkeerd in de markt gezet door Nintendo. En de puberaal/jong volwassen georiënteerde online wereld zette Nintendo heel snel in de 'kiddie' hoek. Dit terwijl de Wii u voldoende titels kende die 16+ waren.

Ofzo

Sinner schreef:

Je toontje nodigt niet uit voor een wederbericht.

horizon schreef:

Wot?

Ofzo

Ja, de Wii is ook gepresenteerd als de console voor het hele gezin. Je oma kon er ook op gamen. Ondertussen stapten de fanatieke gamers over naar de PS en Xbox. Niet voor niets dat Nintendo nu moeiteloos hun hele Wii collectie over kan gooien naar de Switch. Wordt massaal gekocht en niet door de mensen die dit al thuis hebben liggen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wii collectie? Waar? Hoe?

Massaal gekocht, die twee Wii ports die er zijn. (Xenoblade Chronicles en Mario Galaxy?)

Of...bedoelde je de WiiU?

Het is zoals horizon wel degelijk en duidelijk aangeeft. De Nintendo fans zijn toen wel degelijk hun huismerk trouw gebleven en hebben voldoende prima games tussen de shovelware e.d weten te halen. Terwijl de 'elite' braafjes hun MacFifa en MacCOD gingen eten al roepend dat er geen games waren op de Wii.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je toontje nodigt niet uit voor een wederbericht.

Hoeft ook niet. Het was een eindrede, bewust in dat toontje geschreven. Buiten bovenstaande heb ik niet veel meer toe te voegen aan de discussie en weinig zin.

Het markeert echter duidelijk de hele willekeur in het behandelen van uitgever en hun games is en hoe bepaalde mensen zich toch een beetje als de elite zien of geen cijfers weten te interpreteren. (de Wii was niet zo succesvol).

Sinner schreef:

Wii collectie? Waar? Hoe?

Of...bedoelde je de WiiU?

Doe niet zo kansloos man. Bewaar dit niveau gewoon voor Facebook ofzo. Met je denigrerende smileys.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ze staan er om te gebruiken. Ik maak enkel gebruik van het gebodene. Je moet je niet zo ergeren. Dat is slecht voor je .

Jammer ook dat die Sunshine 2 tease op niets is uitgedraaid. Dat was nog eens een leuke move geweest waar ik graag mijn volle mep voor had ingekeerd.

avatar van horizon
Ajax&Litmanen1 schreef:

Lol. Op MovieMeter schreef je volgens mij van de week nog dat het tijd was voor een nieuwe rel of zoiets dergelijks. Haha.

Ennnn back on topic gents voor persoonlijke aanvallen kun je via pm adressen en telefoonnummers uitwisselen

Veel van die gasten op moviemeter moeten gewoon een paar toffe tikken hebben om ze in het gareel te brengen maar dat is weer een ander verhaal inderdaad.

Nou on-topic dan - zoals ik ergens al heel in het begin vermeldde lijkt de meest logische reden van deze (onvriendelijke) stunt dat Nintendo de E-shop een update gaat geven (of evt via codes in a box, of fysieke versies) en de games apart gaat aanbieden ergens in de maanden na maart. En druppelsgewijs een gedeelte van hun andere N64 en GC of evt Wii backlog gaat beschikbaar gaat stellen. Daar wordt al sinds het begin van de hele Switch Hype om geroepen en dit lijkt me hier het moment voor.

Geen tweede lichting, geen 'voor fans only om hun producten exclusief te houden' e.d

Hier houd ik het verder bij.

Als ze Sunshine voor twintig aanbieden zou ik dat nog wel willen doen. Lijkt me wel geinig om die weer eens te spelen, al helemaal op de Switch. Ben ook wel benieuwd hoe dit zich nu echt het gaat ontvouwen ja. Of ze straks echt definitief foetsie zijn. Die sneaky japgappen lijken me in ieder geval gek genoeg om nog wel een paar viezige tricks uit de hoge hoed te toveren zo dadelijk.

Even om het hoekje kijken wat hier allemaal gebeurd
Maar het spel is nog niet uit Centurion we kunnen nog niet on topic...
Trouwens zet je niet je echte naam in je profiel Centurion ? zelfs van de meeste gevlamde personen hier kennen we die en dat is een hele eer .

Mama mia dat is een mooi pakketje Ajax.. nog een paar dagen geduld

Heerlijk. Ik heb sowieso een Mario week met deze game en ook Paper Mario die ik nog deze week krijg. En ik denk ook nog aan Mario Party. Dan heb ik ze allemaal wel haha.

Blijkbaar ben ik 1 van de uitverkorenen. Grappig is dat gamemania een ruil-handel mogelijk maakt, het binnen-brengen van 1 uit een hele resem games zorgt voor een prijs van 25€. In de plaatselijke carrefour hebben ze nog Ultimate alliance afgeprijsd voor 30€ liggen, dus zou ik zo maar voor een 5€ korting kunnen zorgen. Morgen eens kijken, had ik het eerder geweten had ik Astral chain voor 20€ opgepikt een paar weken geleden. Tonpie. Wat een eerste wereld-probleem

Ik heb hem ook besteld bij Gamemania heb je al een berichtje gekregen dan?

ja, eerder vandaag, via mail

avatar van SeptuSword
Vrij vermoeiend al die negativiteit bij deze game, ik snap het maar ook weer niet. Koop het dan gewoon niet? Zo kan je ook bij iedere Fifa uitgave je gal kwijt. Doet mij denken aan toen ik naar Dolfinarium ging en een klein groepje protesteerders van 5 man bij de ingang vertelden hoe slecht ik wel niet als mens was om dierenleed te steunen. Hou je agenda lekker bij je, ik ga alsnog naar binnen.

Dit gaat gewoon verkopen als warme broodjes en geeft Nintendo een groen licht om in de toekomst meer van dit soort uitgaves te doen. Zo ook met de Zelda anniversary die volgend jaar komt. Hopelijk dan ook met een Ocarina of Time, Wind Waker en noem het maar op. Allemaal op 1 cardridge. Ik kijk er enorm naar uit, ook om deze binnen te krijgen en gewoon lekker op mijn dooie gemakkie op het balkon te spelen zonder een oude stoffige console aan te sluiten op een 4K televisie waardoor de ervaring van de resolutie toch al verpest wordt.

SeptuSword schreef:
Koop het dan gewoon niet

Eh daar ligt het pijnpunt inderdaad. Het niet kunnen kopen vanwege bijzonder gelimiteerde stoch en beschikbaarheid. En voor dat soort taktieken willen een deel mensen Nintendo geen groen licht geven in de toekomst.

Daar gaat de negativiteit over. Niet over 'Koop het dan niet' maar 'bijzonder veel mensen vallen qua fysieke editie' uit de boot.

Niet 'Ga niet naar het Dolfinarium' maar dat Dolfinarium binnenkomen, max 45 min mogen blijven en nog niet eens een kutdolfijn mogen zien zwemmen omdat 10 man voor je in de weg staan.

Ik bedoel maar...het gaat niet om de ports...het gaat om de marketing en beschikbaarheid.