Super Mario 3D All-Stars (2020)

Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Ontdek drie van Mario's grootste 3D-avonturen met Super Mario 3D All-Stars op de Nintendo Switch! Deze speciale bundel bevat Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy, alle drie geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch met verbeterde HD-graphics, Joy-Con-besturing en een muziekspeler met de epische soundtracks van alle drie de games.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Het is inderdaad niet zo sympathiek wat ze met beschikbaarheid, prijs en bewerking doen, maar je kiest zelf of je het wil spelen.

Niet zo sympathiek is een understatement. Ze lopen al maanden te jakkeren over dat er iets speciaals gaat komen en als het er is maak je het beschikbaar voor maar 25% van je fans in fysieke vorm. Terwijl net Mario games iets zijn dat over het algemeen de meeste Switch fans in doosje willen hebben. Pure oplichterij vind ik dat.

'Het is Mario zijn verjaardag! Iedereen vier lekker mee! Of althans die 25% die een kaartje hebben kunnen bemachtigen...'.

Een normale editie, en evt een spec editie die maar tijdelijk beschikbaar was had ik nog begrip voor kunnen hebben. Maar kom me later dit jaar niet af met Ubisoft of EA als slechtste publishers want wat Nintendo hier doet, een game tijdelijk aanbieden en fysiek zelfs voor een heel beperkt publiek is nog slechter.

(of je moet het hele Avengers fiasco met battle pass DLC gevolgd hebben PER KARAKTER...dat is ook vrij schandalig).

EA doet zoiets en ze worden direct afgefikt, maar bij Nintendo vind 99% van de gamer-bevolking dat alles zo wel moet kunnen. Ik verwacht tenminste een 1/10 user-score op metacritic

Grovonion schreef:

Correct. Ik vind een EA en Ubisoft soms wat te hard aangepakt worden, maar een Nintendo e.d af en toe veel te soft. In dit geval vind ik het toch echt weel een bijzonder domme en asociale beslissing om nou al maanden te roepen over Mario's 35ste verjaardag en dan met dit soort acties te komen. Zal je niet echt heel veel goodwill opleveren. In de hoop dat ze de 3 games (64 en Sunshine) ook los in de E-shop zetten (ook dat zal wel niet)...wil ik die vast wel in huis halen maar...het is een zootje.

Ik blijf een fan van mijn Switch, speelt heerlijk weg, de e-shop is geweldig en het aantal games blijft best opzienbarend maar eh...wie er soms de business beslissingen bij Nintendo maakt daar heb ik toch mijn twijfel over.

Dat is net zoals het amper uitbrengen van 1st party games. Verleden jaar werd er al gespeculeerd dat DIT wel eens HET jaar hiervoor zou worden. Nou...Animal Crossing en Paper Mario. Zeker die eerste is een hit maar om nou te zeggen jongens wat een hoop keuze vanuit Nintendo? Ik blij dat in ieder geval de Indie scene bloeit als nooit tevoren op het ding.

Sinner schreef:
In de hoop dat ze de 3 games (64 en Sunshine) ook los in de E-shop zetten (ook dat zal wel niet)...wil ik die vast wel in huis halen maar... .
dat is wel de bedoeling dacht ik, maar ook daar tijdelijk, tot maart volgend jaar.

Niks over gelezen.

Volgens mij gaat Nintendo echt voor exclusiviteit en heb je dus na maart lange tijd niks. Ik ga er eerder vanuit dat ze bv Galaxy 2 volgend jaar nog eens uit gaan brengen.

Grovonion schreef:

EA zijn een stel parasieten die echt bezig zijn om makkelijk en op slinkse wijze geld te verdienen. Zie oa de ''rel'' van deze week:

EA verwijdert reclames uit UFC 4 na ophef | Nieuws | Gamer.nl

Nintendo is geen EA. Nintendo staat voor kwaliteit en exclusiviteit. Je krijgt niet elk jaar een nieuwe Mario of Zelda, maar als ze iets zelf uitbrengen is het van ongekende klasse. Zie op Switch Mario Odyssey of Zelda BOTW. En ja, Nintendo's business model vind ik ook inhalig, maar je bepaalt het nog altijd zelf. Bij EA koop je iets en dat product is niet af of zit vol met reclames of ingame aankopen.

case-in-point: EA is de slechterik en Nintendo doet alles goed. Sorry, maar je geeft net een voorbeeld hiervan. Beide zijn gewoon bedrijven die proberen winst te maximaliseren. Nintendo weet het heel wat beter te verpakken, maar hun praktijken zijn evenzeer van winstbejag gedreven, en in het geval van hun exclusiviteits-aanpak, ook van een slecht riekend geurtje voorzien.

Grovonion schreef:

Nou nee. Nintendo levert gewoon complete eindproducten met veel kwaliteit af. Je mag zelf weten of je in hun financiële keuzes trapt. EA levert incomplete en jaarlijks terugkerende eindproducten af en dwingen spelers om zich ingame te versterken. Deed Nintendo ook een keertje trouwens met hun mobiele Mario Kart game, maar dat vond ook niemand leuk.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Je zegt het zelf: Nintendo heeft het even zeer verbrod in de mobiel-markt, en dat geeft precies aan wat ik al schreef: Nintendo probeert ook overal de kantjes af te lopen, want het gaat uiteindelijk vooral om winst en omzet. Ik vind ook wel dat de filosofie van Nintendo in het algemeen wat sympatieker over komt. Maar het blijft commerce. En doe aub niet zo alsof EA enkel slechte producten aflevert, want dat is niet zo.

Grovonion schreef:

EA levert producten zonder ziel af, maar die wel verslavend zijn. Ik kan het weten, koop elk jaar kansloos de nieuwe Fifa Is wel de enige EA game die ik jaarlijks koop.

Denk niet dat ik dat filmpje nodig heb om dit voor mij uit te leggen.

Was het maar vast 18 september. Mijn eerste speelervaring met Mario Galaxy komt eraan.

Wel lastig hier een cijfer uit te delen, aangezien het 3 games op 1 disc zijn.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Wel lastig hier een cijfer uit te delen, aangezien het 3 games op 1 disc zijn.

Ja volgens de criteria (puntjes 5,8,9) zou deze niet eens apart op de site 'mogen` volgens mij:
Criteria voor toevoegbaarheid - GamesMeterWiki - wiki.gamesmeter.nl

Maar niet dat ik daar wakker van lig, ik zou stemmen op basis van je algemene gevoel/beleving van deze collectie.

Ik heb ze in het verleden alle 3 al grondig door gespeeld mag ik nu al stemmen?

mrdig schreef:

Criteria voor toevoegbaarheid - GamesMeterWiki - wiki.gamesmeter.nl

Klopt hoor wbt toevoegbaarheid, zat te twijfelen maar leek me a) dat dit de tongen los zou maken en dus een kletsplek moest hebben b) Super Mario All Stars staat er op als precedent en c) had op moment van toevoegen niet door dat er niks gedaan was, had gelezen HD versie, een muziekcollectie en ik neem aan dat voor sunshine de controls veranderd zijn omdat de switch geen adaptieve triggers heeft...

Ach.. nog een weekje en dan is het Mario time!
Gewoon non stop Mario spelen, ik heb met Paper Mario: The Origami King al een begin gemaakt.
Eerst Super Mario Sunshine met betere besturing daar ga ik van uit, daarna Super Mario Galaxy!.
Lekker luchtig tussen al het intensieve en serieuze werk.

Nou joepie.

'Mario Time'!' voor 20% van de gamers die er wel in zijn geslaagd om een kopie te reserveren. Dit mag gerust onder Nintendo' s grootste blunders ooit geschaard worden.

ja, proficiat aan de nintendo-elite gamers die de eer krijgen Big-ass-N zijn crappy remakes te spelen (zou een jaloerse Grovo zeggen). Veel game-plezier met wat ik hoop goed gemaakte "ports" en wie weet speel ik wel mee (zou een Grovo zeggen die vrijdag bericht krijgt dat zijn gamemania pre-order door gaat). Anger is in the eye-of the beholder

Nee hoor. Objectief blijft dit een blunder van formaat. Hoe je het ook wil draaien of keren en of je er nou wel of niet eentje in huis krijgt. Zou een firma als Activision zeggen dat de nieuwe COD in beperkte oplage beschikbaar zou zijn en van sep tot maart dan zou de wereld te klein zijn. Zoals al gezegd. Heeft met Grovo jaloezie niets te maken

Tja Nintendo nu officieel een hufterig bedrijf waar een stel schofterige kutgappen in de soep roeren die nu weten dat ze ermee weg kunnen komen om dit soort shit op te borrelen.

Dit zal niet het laatste dieptepunt zijn.

Haha laat je tranen lopen mannen.

Distributietechnisch sta ik ook niet achter Nintendo, maar ik snap wel wat ze hier aan het doen zijn. Gewoon Disneytactieken volgen. Iets schaars maken en het dan massaal tijdelijk verkopen. Iedereen kan tm maart 2021 gewoon dit kopen en spelen. Wel digitaal voor het gros, maar je kan het spelen. Dus Nintendo zal komend half jaar een fortuin verdienen. Mijn geld hebben ze al en dat van honderdduizend anderen denk ik ook.

COD als voorbeeld nemen is wel een hele slechte. De COD franchise is als McDonalds. Effe lekker, daarna ben je het weer vergeten. Tot je kort daarna weer een nieuwe burger (jaarlijks deel) haalt. Daar hoef je niks aan te limiteren, het is niet bijzonder en mensen zullen er niet weken naar uit kijken. Een Nintendo product is iets bijzonders. Mario is iets unieks. Zelfs een opgewarmde game die nu 20+ jaar oud is.

Toch blijft het bizar, maar misschien heeft idd iemand bij big-N berekend dat indien een N-game niet nieuw is zoals een Breath of the Wild of met veel moeite heruitgebracht (zoals LoZ Links Awakening), doch slechts een heruitgave, het tijdelijk en/of in beperkte oplage fysiek aanbieden meer geld in het laatje brengt. Zal wel een strategie achter zitten, en het aantal mensen dat zo een oplage fysiek wil hebben en teleurgesteld afdruipt, zal hun blijkbaar worst wezen. Met de Mini-NES hebben ze het ook lange tijd gelijkaardig gedaan, hoewel ze daar later toch weer heel wat op de schappen hebben laten roesten. En ook met veel amiibo is het zo gebeurd. Dus wie weet, komt dit toch vroeg of laat nog eens terug.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je was wel wakker toen je dit typte toch? Je beseft dat de COD reeks een van de weinige reeksen is waar er middernachtsopeningen voor zijn (zo wat afhankelijk per deel), vanaf aankondiging ook al miljoenen mensen naar uitkijken en ze per deel (samengenomen over alle platforms) dan ook echt tientallen miljoenen exemplaren verkopen. Niet te vergeten dat met een Modern Warfare 1 en 2, Black Ops 1 en 2 er diverse als klassiekers te boek staan. Laat staan dat ik niet graag het aantal online spelers te eten zou willen geven. Je mag er dus minachtend over doen, maar ik denk dat je een hele hoop tegenstemmetjes krijgt als je zo hetzelfde trucje uithaalt als Nintendo doet (en neen, ik ben geen COD fan, budget releases voor mij).

Wat mij betreft blijft het een bijzonder domme strategy. Heb je iemand die na maart zijn Switch in huis haalt dan is het 'jammer, pech gehad'. En ik vermoed toch dat je een zo groot mogelijke groep fans wil bedienen, ook nieuwe die dus pas later instappen.

Mij boeit de aanschaf zelf niet zo veel. Galaxy heb ik op de Wii, Sunshine uitgespeeld, alleen 64 nooit gespeeld - maar die vind ik ooit wel eens op een DS versie. Maar dit soort schofterige stunten blijf ik veroordelen. Dan verlies je toch aardig wat goodwill.

De COD hype is allang voorbij. Mensen spelen het nog altijd massaal, maar er komt elk jaar een deel uit en de afgelopen delen hebben best veel kritiek gehad. Dat zijn geen speciale games, itt de Nintendo games.

Ik heb bijna alle COD's gespeeld, dus weet wel waar ik over praat. COD is fastfood, Nintendo is een sterrenmaaltijd. En zo zie je dat ook in de verkoop. Een Nintendo game wordt zelden goedkoper. Wat 3 jaar terug 60 Euro kostte, is nu nog altijd minimaal 45/50.

Het is geen domme strategie. Het is een onvriendelijke strategie. Ik hou er ook niet van, maar ik snap heel goed wat Nintendo probeert. Die blijven hun product waarde en status geven. Ik denk zelfs dat mensen die nu nog twijfelen of ze dit jaar een Switch halen, dit wel gaan doen vanwege dit pakketje. Mooi met Sinterklaas of kerst een Switch + Mario All Stars in een pakje.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Die blijven hun product waarde en status geven.

Door alle fysieke pre- releases op dag 1 te laten uitverkopen? Dom. Een Mario Galaxy of een Mario Sunshine hebben nu ook nog waarde.

Net zoals alle Nintendo releases. Laat staan speciale edities in goede staat. Daarvoor hoef je het niet zodanig gelimiteerd te maken dat er op dag 1 of 2 nergens geen pre-order te plaatsen is.

Mooi met sinterklaas of kerst een Switch met Mario All-Stars? Pakketje? Grapje toch. Die zijn al lang uitverkocht en veel mensen willen dit soort titels toch echt wel fysiek. En daar staan ze dan...

avatar van Princess Piranha
Het zou zomaar kunnen dat ze nog een tweede fysieke lading tussendoor doen.

Maar het ding hiermee is, volgens mij zou het zonder al deze marketing trucen alsnog kneiter goed verkopen. Perfecte game voor onder de kerstboom inderdaad. Daarnaast veel fans die de games graag weer willen herspelen op de Swtich. Plus het feit dat er héél veel Switch users zijn die al lang geen console meer hebben gekocht, er pas net nieuw mee zijn, of wel altijd gamers geweest maar nooit deze drie hebben gespeeld.

Hierdoor voelt het vooral alsof ze de digitale verkopen willen boosten.

Lijkt er meer op alsof ze hun fiscaal jaar goed willen afsluiten (voor de de beurswaarde). Dat loopt van 1/4 tot 1/4. En misschien is het qua game verkoop en door corona allemaal een minder jaar geworden. Hiermee voorkom je ook versnippering in het volgend boekjaar omdat iedereen en zijn moeder de game gaat kopen.

Volgens mij kloppen de 2 berichten boven mij helemaal ja. Het is gewoon een gerichte actie om in een korte periode heel veel te verkopen en om de waarde van het product toch exclusief te houden.

Nintendo heeft software-matig een belabberd 2020. Wat hebben ze nou uitgebracht? Animal Crossing en Paper Mario. Dat is het wel zo'n beetje. Dus die gaan de komende maanden keihard cashen. Een beetje jammer is het wel dat Nintendo vooral oude soep weer op wil warmen, maar aangezien de Wii en Wii-U veel minder succesvol waren dan de Switch is het niet zo gek. Ikzelf vind het prima, kan nu bijna alle games uit het Wii tijdperk toch nog spelen. Alleen Galaxy 2 niet, dat is wel een rottig gevoel.

Als hun fiscale jaar inderdaad van april tot april loopt, dan begrijp ik nu nog beter waarom eind maart de boel weer afgesloten wordt met Mario.