Super Mario 3D All-Stars (2020)

Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Ontdek drie van Mario's grootste 3D-avonturen met Super Mario 3D All-Stars op de Nintendo Switch! Deze speciale bundel bevat Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy, alle drie geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch met verbeterde HD-graphics, Joy-Con-besturing en een muziekspeler met de epische soundtracks van alle drie de games.

Ik ben wel eerlijk, ook al verheugde ik me enorm op de games. De besturing valt niet mee. Mario 64 gaat erg stroef omdat je niet met de camera 360 graden kan draaien. Dat is ouderwets en had Nintendo gewoon eens aan moeten passen naar moderne tijden. Dat gaat bij Sunshine gelukkig wel, maar daar is het gebruik van de waterspuit wel weer hogere wiskunde geworden. Althans, ben er vanavond net mee begonnen maar dit ging op de Cube vele malen vloeiender. Verder is Sunshine nog steeds een geweldige game die denk ik beter is verjaard dan Mario 64. Ziet er op de Switch ook prachtig kleurrijk uit.

Galaxy moet ik nog aan beginnen.

Ben bang dat ik 64 niet heel lang ga spelen. Al wilde ik deze box ook vooral voor Galaxy.

avatar van Sateck
1,5
Voor een betere game ervaring kun je beter je oude consoles afstoffen, of anders wat goedkoop opkopen via marktplaats. Ben je bijna net zo duur uit, en kan je alles na afloop makkelijk weer verkopen.

Dit zijn gewoon hele matige ports met wat breedbeeld support. Zeer slecht van Nintendo. Het is toch eigenlijk schandalig dat je dit voor deze prijs op de markt zet?

Wat een flutpakket jongens.

Sateck schreef:

Nouja, ze kiezen ervoor een game af te leveren in originele staat. Ik had het niet gedaan, maar voor de authenticiteit is het best oke. Bv Sunshine in breedbeeld en HD vind ik wel echt een enorme verbetering. De controls van Fludd is wennen, maar dat gaat wel lukken.
Je blijft alleen wel het gevoel houden dat er veel meer uit dit pakketje gehaald kan worden. Nintendo heeft weinig grote releases dit jaar op Paper Mario na, misschien zagen ze dit als veel geld binnen harken zonder al te veel moeite? Dan nog vind ik dit pakket zeker niet slecht, maar wel lui gemaakt.

Ik moet zeggen dat Sunshine na een paar dagen prima went. Echt een geweldig leuke game die in fullscreen HD echt prachtig oogt op de Switch. Er is nooit meer een game geweest die me het gevoel gaf op vakantie te zijn, zoals Sunshine dat kan. Alleen al rondrennen op Delfino Plaza is heerlijk. Nee, ga hier wel weer uren in stoppen.

Confusie schreef:
Wat een flutpakket jongens.

Nou vooruit ik hap wel: Jij bent zeker heel gezellig op feestjes Connie?

@ Sateck dit zijn wel het soort spellen die behoorlijk zijn opgefrist door deze nieuwe uitgave. Op de oudere systemen merk je duidelijk een minder fris en fruitige werelden.
Nu spat het meer van je scherm en dat draagt zeker bij aan de beleving...

(wat Ajax&Litmanen ! ook al ondervonden heeft)

avatar van Sateck
1,5
banjo schreef:
Nu spat het meer van je scherm en dat draagt zeker bij aan de beleving...

(wat Ajax&Litmanen ! ook al ondervonden heeft)

Het is kleurrijker, maar er is totaal niet nagedacht over de gameplay. Die is gewoon minder(!) dan het origineel. Ik had wel wat meer verwacht dan dit. Zeker voor het bedrag!! Daarom geef ik een 1,5*. De games opzich zijn natuurlijk goed, maar dat heeft wat mij betreft niets met dit pakket te maken.

Binnenkort de Mafia remake. Ik kijk er naar uit

Binnenkort de Mafia remake. Ik kijk er naar uit

Het is niet perse minder, het is anders.

How Super Mario 3D All-Stars' Controls Work On Switch - YouTube

Als je deze video bekijkt, dan valt op dat Nintendo er behoorlijk veel aan heeft getweaked. Zeker bij Galaxy moest dit wel, omdat de Wii anders in elkaar steekt technisch gezien.

Ik vind het wel lui dat Mario 64 niet een 360 camera heeft, maar bij Sunshine en Galaxy is de besturing gewoon aangepast naar hoe de Switch werkt. Ik vind het jammer dat je er om die reden maar 1,5* voor geeft. Het is een wat lui pakket, maar geen slecht pakket.

Sateck schreef:

Heb je dat vergeleken ? volgens mij hebben ze niks verbeterd aan de camera en de bediening is nog het zelfde, alleen de gameplay en verversing van het beeld is sneller.
Die 1,5 die je geeft is volgens mij meer persoonlijke wrok maar wat had jij dan graag willen zien?.