Super Mario 3D All-Stars (2020)

Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Ontdek drie van Mario's grootste 3D-avonturen met Super Mario 3D All-Stars op de Nintendo Switch! Deze speciale bundel bevat Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy, alle drie geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch met verbeterde HD-graphics, Joy-Con-besturing en een muziekspeler met de epische soundtracks van alle drie de games.

Lekker bezig man. Gewoon bam anders krijg je een zooitje hier moeten we niet hebben.

centurion81 schreef:
Mannen back on topic nu weer Jammer dat horeca dicht is, anders zou ik zeggen drink es samen n pilsje

Heb de offtopic dingen allemaal verwijderd

Brengt de corona me toch nog iets goeds

avatar van JacoBaco

Brengt de corona me toch nog iets goeds
Blijf nou is on topic joh.

On topic:

De collectie is but.

Stelt teleur.

Kan er goed mee leven dat wel.

Leven gaat door.

Nieuwe rondes nieuwe kansen.

Elke dag.

Scheiding der seizoenen doet nergens afbreuk.

Heel erg de moeite.

Leuke wijven met allemaal bloemetjes.

De collectie is but? Gameplaytechnisch is dit het beste wat in jaren is verschenen.

Daar heb ik het natuurlijk niet over.

Hehe het gekibbel gaat hier gewoon door wie wint er?

Zeg jij het maar.

avatar van legian
Nintendo natuurlijk.

Kwam op mij niet over als gekibbel. Eerder het hebben over waarom dit pakket wel/niet de moeite waard zou zijn. Ieder zijn recht het prijskaartje, de schaarsheid van de fysieke exemplaren, of het feit dat je deze 3 games per se in één pakket moet kopen onprettig vind.

Het blijven inhoudelijk 3 hoog gewaardeerde namen in het platform genre, die goed functioneel geport zijn. Persoonlijk heb ik geen problemen ervaren met het prijskaartje of de schaarsheid. Ja, 60 euro is ietwat duur in vergelijking met concurrenten (Crash of Spyro) die remakes uitbrachten van 40 euro. Maar 2e hands betaal je minstens zoveel om deze game samen te kopen. Om nog maar te zwijgen over dat je een werkende N64, Wii met Gamecube controllers moet hebben om ze te kunnen spelen. Het is verre van nieuw dat remasters, ports of remakes voor een hoog prijskaartje verkocht worden of dat je ze per se in één pakket moet aanschaffen. Daar is Nintendo niet gek anders in geweest met deze keuze. De games vragen zeker tientallen uren van je tijd, wat veel meer is in vergelijking met bv de 7 uur die je aan de remake van RE2 of RE3 besteed, en je kunt het te allen tijde in de store aanschaffen. Was 40 euro gepaster? Ja. Had er meer in het pakket gekunt zoals bv Mario Galaxy 2? Ja. Maar vind dit eerder een kleine financiële hinder dan een gamereeks verpestende fout.

Mario Sunshine op Switch kan met GameCube-controller gespeeld worden | Nieuws | Gamer.nl

Cool! Ga ik proberen.

Ik ben zo iemand die nog altijd Gamecube controllers bezit en een Switch/Gamecube adapter heeft gekocht. Speel bv wel eens Mario Kart 8 Deluxe tegen vrienden die dan een GC controller kunnen gebruiken.

Bij Media Markt de hele shit nou tastbaar op je senses wat wil zeggen je kunt het voelen je kunt het proeven kunt het zelfs ruiken voor 55.

Begint al ergens op te lijken.

Ik heb er echt niet meer dan een tientje voor over eigenlijk.

Zoveel andere toffe dingen om te doen en te bespelen in het hier en nu.

Confusie schreef:

Begint al ergens op te lijken.

Ik heb er echt niet meer dan een tientje voor over eigenlijk.

Zoveel andere toffe dingen om te doen en te bespelen in het hier en nu.

Alleen is dit over 5 maanden niet meer beschikbaar via de normale kanalen. Dan moet je op Markplaats op Ebay gaan zoeken. Zelfs als je meer te spelen hebt zou ik dit echt halen. Komt vanzelf een tijd dat je dit wel wil spelen. Ik ben nu ook even bezig met andere games, dit fanatieker spelen komt wel begin 2021.

Ben benieuwd wat ze over een paar jaar tweedehands doen. Zo schaars is die cartridge in ieder geval vooralsnog niet.

is nu zelfs al met korting te bekomen zag iets van 47€ op amazon.nl onlangs.

avatar van Sateck
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ah man, ik ben echt weer helemaal weg van Sunshine. Speel al een weekje weer dat, heb Galaxy waarvoor ik dit eigenlijk kocht nog niet eens gestart.

Lekker weer in ''Harbor'' die dikke inktvis zijn tentakels eruit trekken, alsof ik weer bijna 20 jaar terug in de tijd ga. Genieten.

Ook al valt er veel op dit pakket aan te merken, over de kwaliteit van de games niks slechts te zeggen.

Echt jammer, deze belachelijke score hier na 3 stemmen. Hoop dat we over een paar maanden flink meer stemmen hebben, dan schiet dit vanzelf wel naar 3,5 of hoger.

Ik ben misschien te snel geweest met mijn oordeel. Ik heb ‘t even gespeeld bij een ander. En de review van Gamekings gekeken en daarna nog wat YouTube.

Nu, door de lockdown, teveel nostalgische gevoelens over vroeger gekregen. Ik zit in het weekend maar thuis dus dan komt zo’n (fijn) gevoel wel eens omhoog. Denkend aan die jaren ‘90 waar ik als jochie lekker aan het spelen was op mijn N64 en GameCube. Heerlijk!

Daarom afgelopen weekend 4 Nintendo Switch games gekocht. Waaronder deze collectie. Ik ga het een eerlijke kans geven. Wanneer? Dat moet ik nog plannen. Maar ik kom hier op terug.

Super Mario 3D All-Stars Sold More Than 8 Million Copies In 2020 - GameSpot

Wat in ieder geval wel mooi is dat we zo meteen (bijna) alle Mario games op 1 console kunnen spelen mooi voor de jongere gamers en mooi voor de fans.

avatar van 3bdelilah
Een 3-in-1-bundel van respectievelijk legendarische, prima en fantastische spellen. Op papier is dit dan ook een geweldige must-have bundel, maar in de praktijk ben ik veel minder positief.

Laten we beginnen met het meest legendarische spel van deze bundel. Super Mario 64 is op ruime afstand (samen met Ocarina of Time) mijn lievelingsspel aller tijden, maar deze versie stelt in verhouding toch behoorlijk teleur. Niet dat 'ie inferieur is aan de (zelfs voor vandaag de dag prima) originele versie, maar juist omdat het een vrijwel identieke versie van het origineel is. Nou verwachtte ik niet dat ze alles zouden remaken in de engine van Odyssey (of je dat überhaupt zou willen is een tweede vraag), maar dit is toch echt wel het absolute minimale dat Nintendo gedaan heeft. Een hogere resolutie en klaar, dat was het. Zelfs iets simpels en eigenlijk vereiste als een 16:9 beeldverhouding hebben ze geen ene ruk moeite voor gedaan. Ongelooflijk zonde.

Des de poëtischer het is dat nota bene het spel waar ik persoonlijk het minst mee heb, de meeste verbeteringen doorgevoerd heeft gekregen. Als je een grote fan van Super Mario Sunshine bent (ik overigens niet, maar dat is een andere discussie), zul je denk ik wel tevreden zijn. Niet alleen een hogere resolutie, maar ook een bredere beeldverhouding. Verder helaas geen 60fps, maar een grote ramp is dat niet. Al is dat ook iets wat waarschijnlijk zonder al te veel moeite had gekund. Man, de Galaxy spellen, 3D World en Odyssey hebben me in dat opzichte echt verwend.

Over het laatste, fantastische, spel kan ik best kort zijn. Super Mario Galaxy speelt net zo soepel met z'n 60fps en de bredere beeldverhouding die het al op de Wii had, met daarnaast een nieuw likje verf in de vorm van een hogere resolutie. Dat laatste is overigens niet helemaal een 100% geslaagde actie, want sommige subtiele visuele effectjes op de Wii zijn in deze versie verdwenen. Maar daar moet je echt hard voor kijken en zelfs dan leidt het niet af van het speelplezier.

Ten slotte kan ik het ontbreken van Super Mario Galaxy 2 ook niet helemaal rechtvaardigen. Voorafgaand aan de release van deze bundel speculeerde men dat Galaxy 2 er niet bij zit omdat daarin het gebruik van motion controls nog complexer was, mede dankzij Yoshi, maar dat moet iemand anders mij dan eens even uitleggen. Want in deze versie van Galaxy 1 zijn de motion controls gewoon meegenomen (als je op de R-knop klikt), met als bijkomend voordeel dat het spinnen met de Y-knop gedaan kan worden.

In het kort, een behoorlijk teleurstellende uitvoering van een anders fantastische bundel. Haal deze daarom alleen als je geen toegang meer hebt tot eerdere systemen en diens versies, want dit is eigenlijk een erg karige bundel. Op Sunshine na zijn er eigenlijk vrij weinig verbeteringen toegevoegd en mijns inziens niet echt de €60 waard. Maar deze idioot heeft het alsnog gedaan (damn you, Mario 64!).

Dit was mijn presentatie, dank jullie wel voor het luiste-- ehh, meelezen!

avatar van Sateck
Ik ga mijn stem verhogen. In eerste instantie veel te snel geoordeeld. Ik ben begonnen met Super Mario Sunshine. Man man genieten geblazen. Veel nostalgie bruist omhoog, Gameplay laat me soms in de steek, maar dat is ook wel logisch na 20 jaar. Naar 3*, komt wellicht nog wel een verhoging aan!

Het blijft overigens wel echt een gemis dat Galaxy 2 niet bij deze collectie zit. Een gemiste kans!

De wereld zal een betere plek zijn vermoedelijk.

neo (crew)
Lang geleden was Super Mario All-Stars op de Snes een update, niet alleen op het gebied van graphics, maar ook op veel andere terreinen. soms tot in kleine details die waarschijnlijk weinigen waren opgevallen. Helaas zie ik dat ik die op 5 sterren heb staan, wat totaal niet gepast is, maar wat wat het dan wel moet zijn.... Ik heb geen idee..

Super Mario 3D All-Stars is werkelijk van een compleet andere orde. Ja, het is nu HD, maar verder is er dusdanig weinig veranderd, waar Super Mario All-Stars op zoveel fronten anders was. Uiteraard zijn er de veranderingen in besturing en aansluitende teksten. Sunshine heeft een kleine update in een minder element van de besturing, in relatie tot het waterspuiten, Mario 64 poetst een minuscule glitch weg met betrekking tot het springen en heeft nu standaard trilling, maar Galaxy biedt, los van de besturing en aansluitende teksten, praktisch niks nieuws. Bovendien is vooral Galaxy echt radicaal anders en compleet ingesteld op de originele Wii besturing, dat de overstap naar een ander systeem onbenullig is.

Ik baseer mijn waardering niet op basis van elke van de drie games volledig opnieuw te spelen, maar enkele uren per titel.

Remasters, die toch al enkel hoofdzakelijk om graphics draaien mogen voor mijn part verbannen worden. Soms is het al een schimmig gebied wanneer iets een port, remaster/HD heruitgaven of remake is, maar ik verwacht van een remaster toch stukken meer, ergens in het midden qua verschillen; verbeterde graphics en veel aanvullingen/veranderingen tegenover een remake, maar net niet zoveel dat je het daadwerkelijk een remake kunt noemen.

Heruitgaven in de vorm van een compilatie heb ik echter minder vaak problemen mee. Liever zie ik uiteraard bv. een compilatie van Japanse titels die Nintendo nooit in andere regio's uitbracht, maar zelfs een compilatie van alle Mario Party's,of een compilatie van een grote hoeveelheid Mario handheld games voor een Switch, zou ik graag willen kopen, alleen niet digitaal. Deze drie platformers zijn niet ontoegankelijk, breed verkrijgbaar voor de originele systemen en bovendien dusdanig weinig anders. Zelfs zou ik nog liever willen dat Super Mario 3D All-Stars, los van besturing, exact hetzelfde is als de oorspronkelijke games.

Ik vind het maar rare argumenten.

Het pakket heeft alleen al bestaansrecht omdat het 3 fantastische games zijn die nu goed speelbaar zijn op de beste Nintendo-console die misschien wel gemaakt is.
Daarnaast is zeker Sunshine erg fraai opgepoetst en is het overzetten naar HD een enorme meerwaarde.

Ik vind bovenstaand verhaal vooral een boze tekst over waarom remasters niet gewenst door je zijn, maar niet waarom dit geen goed pakketje is.

neo (crew)
Of de Switch de beste Nintendo console is kan ik nog onvoldoende over oordelen. Maar wat mij betreft moet de focus altijd zijn wat de beste games zijn ongeacht hun platform, en altijd de focus en voorkeur moet liggen bij de originele game.

Opgepoetste graphics op zich zijn voor mij meestal geen meerwaarden. Gameplay is het allerbelangrijkste. Ik laveer voortdurend tussen alle generaties en altijd is de gameplay leidend, niet de graphics. Dat betekent niet dat ik nooit onder de indruk ben van 'huidige' standaard graphics of oppoetsingen, maar ik verlang veel meer op het gebied van gameplay (en veranderingen) om een meerwaarde te zien,

Ja, het is een boze tekst, maar ik zou het nauwelijks raar kunnen noemen.

Daarom is dit pakket ongewenst.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het viel me op dat vrijwel al het kritiek naar deze bundel is gericht op de context waarin het uitkwam, of dat fans eigenlijk hoopte op uitbreidingen / remakes, maar geen kritiek dat echt inhoudelijk op de games inging. Als iemand die juist goed profiteerde van het feit dat deze 3 titels geport zijn naar de Switch is het jammer zoveel negativiteit te zien. Deels kan ik me in vinden (zoals die tijdslimiet die op het aanbod is gezet of het prijskaartje had lager gemogen), maar "het zijn 'slechts' ports en ik wou meer" is een probleem dat meer bij de fans ligt dan het iets zegt over de kwaliteit van de inhoud.

neo schreef:

Ja, het is een boze tekst, maar ik zou het nauwelijks raar kunnen noemen.

Daarom is dit pakket ongewenst.

Ik snap je kritiek alleen niet. Deze 3 games zijn juist nauwelijks opgepoetst, dus gameplay gaat ver boven graphics (overigens mee eens hoor!). Ik had graag gezien dat Mario 64 hier opgepoetst was a la Sunshine.

Ik begrijp niks van je cijfer. Het zijn toch 3 goede games die prima speelbaar zijn op de portable en docked Switch? Alleen dat rechtvaardigt al de koop voor velen. Ik kan wel volgen dat mensen het een luie port vinden, maar dat is volgens mij niet eens jouw kritiek. Jij hebt vooral kritiek op dit soort pakketjes in zijn algemeenheid merk ik.

neo (crew)
Wellicht niet volledig duidelijk gemaakt wat er mis mee is; ik heb er in brede zin kritiek op.

Ze zijn wel degelijk enigszins opgepoetst. Als ze prima speelbaar zijn als origineel, vind ik die nihiele wijzigingen onnodig.Die All Stars van de Snes is op zoveel fronten anders. Hoe verhoudt een willekeurige van de drie zich tegenover het origineel? Of pas veel dingen aan, dan zie ik meerwaarde, of houdt alles, behalve de besturing aangepast aan een ander systeem, gelijk. Dan kan ik het enigszins positief waarderen. Iedere nieuwe generatie die er kennis mee maakt is meegenomen, maar dan kan ik als ingelijfde niet meenemen in een beoordeling.

Pakketten/compilaties van ports/remasters waarderen is sowieso moeilijk. Hoe kan ik de originele Super Mario 64 vergelijken met een iets opgepoetste Switch versie met een kleine verandering in besturing ? Nauwelijks minder, al verkies ik altijd de originele opzet. Laat staan als je deze ziet als pakket met twee andere titels die ook dusdanig weinig anders doen, als totaal moet waarderen.

Ik heb meer waardering voor bv. eerdere compilaties van Sonic games; van verschillende systemen, ongewijzigd, enkel in besturing en saven, maar die bieden wel een breder beeld, met veel meer Sonic titels en zelfs meer Sega titels... Zelfs ik kende vooral enkele handheld games van die compilaties niet of minder goed.

Ik snap nog steeds weinig van je kritieken eerlijk gezegd. Nintendo heeft een aantal zaken in positieve zin aangepast, zoals HD beelden bij Sunshine of een vernieuwde besturing om Galaxy überhaupt speelbaar te krijgen op deze nieuwe generatie zonder de Wii-bediening. Verder zijn de games praktisch identiek aan wat ze waren, Wat valt er nou beter te spelen aan Mario 64 op de N64 dan op de Switch? Zelfde game, zelfde beelden. Alleen een andere controller omdat de Switch nu eenmaal andere knoppen heeft. Prima dat jij dit dan liever op de N64 speelt hoor, maar wat reken je dan deze versie op dat gebied aan?

Ik heb je berichten nu een paar keer gelezen, maar weet nog niet waarom je dit All-Star pakket maar 1,5* vind. Ik snap de SNES vergelijking ook niet, behalve dat de naam All-Stars erin zit heeft het toch niks met elkaar te maken? Het zijn gewoon verzamelpakketten en schijnbaar vond je het bij de SNES beter gelukt. Het gaat me overigens niet om dat je dit niks vind hoor. Of je het 0,5 of 5 sterren geeft boeit me werkelijk niks, zolang ik maar begrijp waarom.

De enige kritieken die ik op dit pakket snap is dat Nintendo lui en gemakzuchtig is geweest. Waar jij het schijnbaar met nog minder aanpassingen had willen krijgen hadden velen waaronder ik juist meer moeite willen zien. Had de 3 games maar opgepoetst met de engine van Mario Odyssey wat mij betreft. Had bij Mario 64 de stroeve camera maar gecorrigeerd naar de moderne maatstaven met 360 graden draaien.