Super Mario 3D All-Stars (2020)

Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Ontdek drie van Mario's grootste 3D-avonturen met Super Mario 3D All-Stars op de Nintendo Switch! Deze speciale bundel bevat Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy, alle drie geoptimaliseerd voor de Nintendo Switch met verbeterde HD-graphics, Joy-Con-besturing en een muziekspeler met de epische soundtracks van alle drie de games.

Ik ben wel eerlijk, ook al verheugde ik me enorm op de games. De besturing valt niet mee. Mario 64 gaat erg stroef omdat je niet met de camera 360 graden kan draaien. Dat is ouderwets en had Nintendo gewoon eens aan moeten passen naar moderne tijden. Dat gaat bij Sunshine gelukkig wel, maar daar is het gebruik van de waterspuit wel weer hogere wiskunde geworden. Althans, ben er vanavond net mee begonnen maar dit ging op de Cube vele malen vloeiender. Verder is Sunshine nog steeds een geweldige game die denk ik beter is verjaard dan Mario 64. Ziet er op de Switch ook prachtig kleurrijk uit.

Galaxy moet ik nog aan beginnen.

Ben bang dat ik 64 niet heel lang ga spelen. Al wilde ik deze box ook vooral voor Galaxy.

avatar van Sateck
1,5
Voor een betere game ervaring kun je beter je oude consoles afstoffen, of anders wat goedkoop opkopen via marktplaats. Ben je bijna net zo duur uit, en kan je alles na afloop makkelijk weer verkopen.

Dit zijn gewoon hele matige ports met wat breedbeeld support. Zeer slecht van Nintendo. Het is toch eigenlijk schandalig dat je dit voor deze prijs op de markt zet?

Wat een flutpakket jongens.

Sateck schreef:

Nouja, ze kiezen ervoor een game af te leveren in originele staat. Ik had het niet gedaan, maar voor de authenticiteit is het best oke. Bv Sunshine in breedbeeld en HD vind ik wel echt een enorme verbetering. De controls van Fludd is wennen, maar dat gaat wel lukken.
Je blijft alleen wel het gevoel houden dat er veel meer uit dit pakketje gehaald kan worden. Nintendo heeft weinig grote releases dit jaar op Paper Mario na, misschien zagen ze dit als veel geld binnen harken zonder al te veel moeite? Dan nog vind ik dit pakket zeker niet slecht, maar wel lui gemaakt.

Ik moet zeggen dat Sunshine na een paar dagen prima went. Echt een geweldig leuke game die in fullscreen HD echt prachtig oogt op de Switch. Er is nooit meer een game geweest die me het gevoel gaf op vakantie te zijn, zoals Sunshine dat kan. Alleen al rondrennen op Delfino Plaza is heerlijk. Nee, ga hier wel weer uren in stoppen.

Confusie schreef:
Wat een flutpakket jongens.

Nou vooruit ik hap wel: Jij bent zeker heel gezellig op feestjes Connie?

@ Sateck dit zijn wel het soort spellen die behoorlijk zijn opgefrist door deze nieuwe uitgave. Op de oudere systemen merk je duidelijk een minder fris en fruitige werelden.
Nu spat het meer van je scherm en dat draagt zeker bij aan de beleving...

(wat Ajax&Litmanen ! ook al ondervonden heeft)

avatar van Sateck
1,5
banjo schreef:
Nu spat het meer van je scherm en dat draagt zeker bij aan de beleving...

(wat Ajax&Litmanen ! ook al ondervonden heeft)

Het is kleurrijker, maar er is totaal niet nagedacht over de gameplay. Die is gewoon minder(!) dan het origineel. Ik had wel wat meer verwacht dan dit. Zeker voor het bedrag!! Daarom geef ik een 1,5*. De games opzich zijn natuurlijk goed, maar dat heeft wat mij betreft niets met dit pakket te maken.

Binnenkort de Mafia remake. Ik kijk er naar uit

Binnenkort de Mafia remake. Ik kijk er naar uit

Het is niet perse minder, het is anders.

How Super Mario 3D All-Stars' Controls Work On Switch - YouTube

Als je deze video bekijkt, dan valt op dat Nintendo er behoorlijk veel aan heeft getweaked. Zeker bij Galaxy moest dit wel, omdat de Wii anders in elkaar steekt technisch gezien.

Ik vind het wel lui dat Mario 64 niet een 360 camera heeft, maar bij Sunshine en Galaxy is de besturing gewoon aangepast naar hoe de Switch werkt. Ik vind het jammer dat je er om die reden maar 1,5* voor geeft. Het is een wat lui pakket, maar geen slecht pakket.

Sateck schreef:

Heb je dat vergeleken ? volgens mij hebben ze niks verbeterd aan de camera en de bediening is nog het zelfde, alleen de gameplay en verversing van het beeld is sneller.
Die 1,5 die je geeft is volgens mij meer persoonlijke wrok maar wat had jij dan graag willen zien?.

avatar van Eraser2
Nou heb ik vorig jaar toevallig met mijn broertje Super Mario Galaxy nog eens doorlopen op de Wii (eindbaas verslagen en zo’n 70 stars verzameld) en ik kan me niet heugen dat de onderwater controls een issue waren toen. Ik heb nu dit opgepikt vrijdag en ben begonnen met Galaxy. De eerste uurtjes vond ik de Wii controls prima vertaald naar de Switch. Totdat ik bij de water levels kwam. De camera is echt een bitch niet normaal. Hebben meer mensen hier last van? Of was dit dan toch ook al een euvel op de Wii? Ik heb dit jaar ook weer aardig wat tijd in de Odyssey gestoken dus wellicht ben ik weer verwend geraakt.

Sateck schreef:

Ikzelf heb Galaxy nooit gedaan maar de besturing, zoals het hier is gedaan, ligt me erg prettig in de vingers. Voor 64 en Sunshine heb ik geen gekkigheid gemerkt, los van dat FLUDD iets anders bestuurt. Waar liggen volgens jou de veranderingen die niet goed werken?

Ah man, ik ben echt weer helemaal weg van Sunshine. Speel al een weekje weer dat, heb Galaxy waarvoor ik dit eigenlijk kocht nog niet eens gestart.

Lekker weer in ''Harbor'' die dikke inktvis zijn tentakels eruit trekken, alsof ik weer bijna 20 jaar terug in de tijd ga. Genieten.

Ook al valt er veel op dit pakket aan te merken, over de kwaliteit van de games niks slechts te zeggen.

Echt jammer, deze belachelijke score hier na 3 stemmen. Hoop dat we over een paar maanden flink meer stemmen hebben, dan schiet dit vanzelf wel naar 3,5 of hoger.

avatar van Eraser2
Ik heb hetzelfde maar dan met Galaxy! Vrijdag binnen gehaald en zojuist de credits voorbij zien rollen met 65 stars. Ik ga ook gewoon door tot de 120 en zal daarna hetzelfde gaan doen met Sunshine. Het is wel echt genieten dat je dit in 1 pakket onderuit gezakt op de bank kan spelen terwijl de vrouw een serietje kijkt. Echt mijn soort games dit soort 3D platformers en Mario is natuurlijk de absolute koning van het genre.

Die zelfstandige levels vol puzzels waarin je zonder Fludd loopt zijn wel enorm goed, maar ook zo frustrerend Zit alweer constant te schelden.

Ik heb ook eens zitten bedenken hoe ik deze Mario 3D Allstars ga reviewen binnenkort. Ik ga denk ik bij de 3 games zelf een nieuwe review zetten en dit beoordeel ik gewoon op wat er in het pakket zit, niet direct hoe goed een game is. Want anders kom ik denk ik rond 4 of 4,5* uit. Maar het pakketje zelf is een tikje lui.

Overigens vind ik Sunshine echt een veel betere game dan 64. Zo, ik heb het gezegd. Sunshine speelt veel beter. Sm64 is wel een belangrijkere game in de geschiedenis, maar puur qua fun is SMS echt veel completer.

Het spel is trouwens op heel veel plekken nog wel gewoon fysiek te koop...
Dus dat was allemaal drukte om niks .
En Mario Sunshine is trouwens gewoon een moeilijkere Mario spel en de beleving is minder soepel dan
Galaxy ik ben ook wat verwent door de Galaxy reeks. Maar die uitdaging in Sunshine is juist goed en blijft me prikkelen om het eindelijk eens helemaal uit te spelen.

banjo schreef:
Het spel is trouwens op heel veel plekken nog wel gewoon fysiek te koop...
Dus dat was allemaal drukte om niks .

Haha, sta je dan met 100 Euro voor 3d Allstars op Marktplaats. Mooi balen voor die lui haha. Maar wel fijn voor iedereen dat de game nog te koop is. Het is en blijft een uniek pakket dat iedere Mario liefhebber moet hebben denk ik.

op amazon zelfs voor een smalle 52€ te verkrijgen, was inderdaad een storm in een glas water en als het daarbij blijft gewoon een smerige marketing-truk van Big-N

Ja vies, vuil, smerig... en ondertussen wel gewoon winst maken he!
Het lijkt Microsoft wel met z'n opkoop praktijken

Gewoon vieze boys.

Er valt niet veel over deze collectie te zeggen dat ik niet bij de betreffende games al heb vermeld. 3 klassiekers in één pakket. Ze zijn bewerkt zodat je ze in HD op een breedbeeld kunt spelen en ze ondersteunen zowel de joycons als pro controllers. Ikzelf heb alles met de pro controller gedaan en dat werkte erg prettig.
De kwaliteit van de games wisselde nogal. Mario 64 had meer verouderde aspecten dan ik mij herinnerde, maar is nog steeds een goede tijd mits je niet voor alle missies gaat. Sunshine had ik nooit gedaan, maar deze wilde niet met me klikken. Galaxy daarentegen, blies me van mijn stoel en vond ik een meesterwerk. Galaxy alleen al maakte deze aankoop de moeite waard.

Mits je de games in goede staat thuis hebt liggen dan voegt het aanschaffen van deze collectie niet veel toe, geziene het dezelfde games zijn. Ik heb alleen Mario 64 in bezit die het half doet ivm verouderde controllers, dus dit was zeker een goede aankoop.

Los van elkaar zijn het wisselende cijfers, maar als totaal pakket krijgt deze een:

Ik speel alle delen zeker even 10 uur en dan geef ik ook mijn stem, maar ik zit ook aan 4 sterren te denken.
Er markeert gewoon heel weinig aan en het plezier en nostalgie is gewoon weer mamma mia!.

Ja ik heb ze vroeger allemaal uitgespeeld (behalve Sunshine) er is niks nieuws voor mij onder de zon Confusie....

Ik zei toch niks jonge.

Ben gister begonnen aan Galaxy. Echt een magisch moment. Ik wil al 13 jaar Galaxy spelen, maar had nooit veel interesse in de Wii en Wii-U. Het was dus wel echt fantastisch om dit op te starten op de Switch. Het ziet er prachtig uit, zoveel kleur, detail en creativiteit, met uiteraard weer zoals altijd geweldige muziek. Wel moet ik enorm wennen aan de besturing, met de bewegingssensoren. Dat deel stond me nooit aan aan de Wii. Ik gebruik de pro-controller, daarmee gaat het aardig maar het is nog aardig mikken. Zal ook wel wennen, Mario Sunshine speelt na een paar dagen ook als een malle, dus dan komt dit ook goed. Heb echt zoveel zin om uren in Galaxy te stoppen zeg.

Tijd voor een beoordeling van dit pakketje waar zoveel heisa om was. Ik erger me sowieso aan de idioot lage score, waar ik het totaal mee oneens ben. Om even duidelijk te maken waar ik nu mijn cijfer op baseer: puur en alleen op wat dit pakketje me nu bied. Ik heb de 3 games nu allemaal een tijd gespeeld (uitspelen gaat nog even duren en de reviews plaats ik bij de topics van de 3 games zelf) en kan wel een oordeel geven over of dit de 55 Euro waard was. Dat is een ja, een hele hele dikke ja.

Voor dat geld krijg je 3 van de beste platformgames ooit. Ik ben zelf opgegroeid met Mario 64 en later ook Sunshine, terwijl ik Galaxy helaas heb laten liggen omdat ik weinig in gamen met de Wii zag. Ik ben zo enorm blij dat ik nu de kans krijg om dit alsnog te spelen. Wel zuur dat Galaxy 2 ontbreekt, dat vind ik oprecht gierig. Na spelen van de games moet ik wel zeggen dat Mario 64 het minst goed is verjaard. De game oogt gewoon echt blokkerig en dat de camera niet 360 graden kan draaien is echt een groot minpunt. Verder blijft het een mooie Mario game, maar ik heb echt meer plezier uit het opnieuw spelen van Sunshine (ow, de herinneringen...) en het voor het eerst spelen van Galaxy gehaald. Sunshine en Galaxy hebben echt een lik digitale verf gekregen en zijn in fullscreen echt wonderschoon. De besturing bij de beide games is even wennen, maar na een uur weet je al niet meer beter. Zelf game ik alleen maar met de pro-controller en dat gaat gewoon lekker. Voor die 55 Euro heb je denk ik zo 50 tot 80 uur gameplay en dat is gewoon een goede deal. Ik denk dat er nu nieuwe generaties deze 3 klassiekers leren kennen en ook dat vind ik een prettig idee.

Sunshine en Galaxy kunnen ook nu gewoon nog prima mee. Dat je ook de soundtracks van alle games af kan spelen is een leuke extra. Verder is het wel een schraal pakketje waar Nintendo veel meer moeite in had kunnen stoppen. Neem alleen al het hoofdmenu. Dat lijkt echt in een half uurtje in elkaar geflanst. Als je 3 van dit soort unieke games aflevert, breng het dan wat visueel aantrekkelijker. Maar als je dit gewoon koopt voor uren Mario speelplezier, dan is het misschien wel het beste wat je dit jaar kan kopen. Stoor je je aan de distributiewijze of de laksheid van Nintendo, dan snap ik dat ook. Maar het blijven alsnog ijzersterke games die een Switch adoptie hebben verdiend. Bijzonder, hoe uniek elke nieuwe Mario game is en dat al 35 jaar lang.

Ik heb trouwens nu al 2 weken de main themesong van Sunshine in mijn hoofd, damn you Nintendo

Dikverdiende 4*

Super Mario 3D All-Stars: Ook leuk zonder nostalgie? | Power Unlimited - pu.nl

Grappig. Dit artikel had ik zelf geschreven kunnen hebben. Ben het met elke zin eens, zo heb ik dit ook beleefd.

avatar van Eraser2
Gisteren de 120 sterren in Galaxy gehaald en het was (wederom) genieten van begin tot eind. Vandaag maar eens een beginnetje gemaakt met Sunshine en dat valt nog niet mee. De controls zijn een stuk minder verfijnd dan die van Galaxy en dat levert mij in de eerste werelden al de nodige frustraties op. Ik hoop dat ik er nog een beetje aan ga wennen.