Hotshot Racing (2020)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PC
Racing

Ontwikkeld door Sumo en Lucky Mountain
Uitgegeven door Curve Digital

Hotshot Racing is een razendsnel racespel in arcadestijl waarin driften, vlijmscherpe retrobeelden en een ongelooflijk gevoel van snelheid worden samengevoegd tot een opwindende race-evaring.

Als de besturing wat okay is lijkt me dit wel tof! Horizon Chase Turbo was Top Gear spelen, dit lijkt me soort Daytona USA

Hotshot Racing Nintendo Switch Review! - YouTube
A realy good game..

Met uitgebreide mogelijkheden van af de bank met 8 spelers? online schijnt het nog het beste onderdeel te zijn. Een paar min puntjes dat wel maar met een kleine patch kan het zomaar een hit worden.

centurion81 schreef:
Als de besturing wat okay is

Die is oke !

Ja speelt goed! Ik zag dat deze game ineens in GamePass zat dus even een uurtje gespeeld. Ben je zoals ik fan van Horizon Chase Turbo dan zit je wel goed met deze game. Geinige game

Laatste weken helemaal ziek gespeeld, erg toffe arcade racer. Welverdiende 4*

whoa, AfterKill lijkt hier niet over te spreken. Maar ik moet zeggen dat voor iets van een 3€ dit spel heel veel goed doet en eigenlijk maar weinig verkeerd.

De low-poly mode ziet er slick uit en de controls gaan heel snel in vlees en bloed over. Races in normal mode zijn niet te makkelijk, maar je rijgt toch al heel snel kleine successen aan elkaar. Ik ben iets minder vriend van rubber-banding, maar ik vermoed dat dit niet los te zien is van een arcade racer, zelfs sommige simulatie-gerichte race games maken er gebruik van.

De rand-gegevens dan: van verschillende karakters die je kunt kiezen en alle troela rond unlockables vind ik iets te uitwisselbaar en brengt mij weinig, behalve mijn compulsieve drang alles te kompletteren.

Al bij al best fun, en ik ga hier de komende dagen nog wel vaker op terugkomen.

avatar van AdrievMer86
Net voor 5 euro in switch sale aangeschaft en deze bevalt me wel.
Ja het lijkt zoals zoals turbo chase horizon en het voelt meer zoals ridge racer aan.
Wel moeilijk/pittig deze hotshot racing trouwens.
Zelfs in normal inderdaad pittig en je zit op het puntje van de stoel. Niet voor iedereen als het gaat om moeilijkheidsgraad.
Maar een geweldige arcade racer.

Ook uit diezelfde sale gehaald voor de Switch. Ik had hem wel al op de PC (Humble Bundle) maar dit soort arcade racer is natuurlijk ideaal om ook in handheld mode te spelen en voor die 5 euro kon ik hem echt niet laten liggen (deze week was wel een erg goede sales week imo).

Inderdaad gewoon een lekkere arcade racer. Ziet er charmant uit, niet al te veel franje, bijwijlen best pittig en een erg aardige soundtrack. En ja, ook ik vind dat de unlockables niet echt bizar veel toevoegen (leuk die pakjes bvb, maar het is geen fighter dus...rare keuze). Maar het doet verder ook niets af aan het spelplezier.

Beetje vroeg voor een cijfer maar geheid wel iets om vaker op te pakken of co-op te spelen.

Overigens krijgt dit spel van mij ook een 4. Ik heb even moeten denken of het een 3,5 of een 4 zou worden, maar de inclusie van een split-screen couch co-op mode (iets wat ik veel te vaak mis in moderne games) heeft me toch over de streep gehaald. Ik heb de cups allemaal op 'Normal' beeindigd, de diverse andere modes zijn ook erg leuk (qua content doet het me een beetje denken aan Split / Second - hoewel dat een van mijn favoriete racers aller tijden blijft) en de co-op mode kwam lekker te pas van het weekend met een kameraad op de bank. En ja de look blijf ik heerlijk vinden - de hele stylistische retro-look naar klassieke arcade-games ergens begin jaren '90 blijft ontzettend charmant ter afwisseling van realistisch - realistischer - bijna niet van echt te onderscheiden (hoewel ik daar ook enorm van houd - een Forza Horizon bvb blijft verbluffend om te zien).