Call of Duty: Black Ops - Cold War (2020)

Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC

Ontwikkeld door Treyarch en Raven
Uitgegeven door Activision

Black Ops Cold War speelt zich af in het begin van de jaren tachtig van de Koude Oorlog. De campaign volgt de CIA-agent Russell Adler terwijl hij een vermeende Sovjet-spion, Perseus, achtervolgt met als doel de Verenigde Staten te ondermijnen en de machtsverhoudingen in de richting van de Sovjet-Unie te doen kantelen.

Grappig dat hier (te verwachten in het huidige politieke klimaat) best alweer wat heisa om is. Die trailer schiet bij velen blijkbaar in het verkeerde gat vanwege de complot theorieen e.d en de footage van de diverse bestaande personen. Ik vond hem alleen maar bijzonder sfeervol. Ben benieuwd wat we hiervan mogen verwachten qua game en verhaal. Aangezien hij nog op de Xbox One uitkomt is het er eentje die ik vroeg of laat toch nog wel eens uit een budget bak haal.

Aantal jaren COD overgeslagen, maar met series X in het verschiet, toch wel weer stiekem zin in

Amsterdam toneel van missie in Call of Duty: Black Ops Cold War | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Een leuk feitje: Level 1 speelt zich af in Amsterdam, een Nederlands stadje stond ook al centraal in een multiplayer map in Call of Duty: Black Ops II.

avatar van pascal83
1,5
Waar Modern Warfare meerdere stappen voorruit deed, doet Cold War meerdere achteruit.
Multiplayer voelt even teleurstellend aan als de voorgangers van MW. Gunplay, movement, aim assist, gun animatie voelt aan en ziet eruit als old gen (ps3) gameplay. Gelukkig lijkt Warzone niet aangetast te worden door deze engine.

avatar van Dragonslayer
Heb erg veel spijt van deze aankoop. Zowel qua kwaliteit als kwantiteit is dit een enorme stap terug na Modern Warfare. We zitten weer terug in de verouderde engine van Treyarch en de maps zijn ontzettend slecht. Er zijn zelfs maar 8 maps gereleased bij de launch. De meeste zijn veel te klein voor bepaalde gamemodes.

Spijtig dat jullie het vinden tegenvallen. Ik heb al heeeel Lang geen COD gespeeld en denk dat ik daardoor hier toch wel weer van kan genieten. Story althans, MP speel ik altijd na het uitspelen van de story en aangezien ik zoveel spellen te spelen heb, kan dat nog wel even duren

avatar van LikeAJedi
Ja... Normaal gesproken plaats ik uitgebreide reviews, maar hier hoef ik niet zo uitgebreid op in te gaan. Multiplayer is gewoon matig met maar 8multiplayer maps.. Schandalig dat je zoiets uitbrengt überhaupt. Dan komt SBMM ook nog om de hoek kijken, iets wat voor ervaren CoD players echt het meest frustrerende is. Want even lekker rustig een paar potjes CoD spelen na een lange dag zit er niet meer in.

Campaign was wel weer goed, maarja. Dat is altijd wel zo dat compenseert het niet meer na mijn mening. Zombies is ook weer meh, absoluut niet wat het ooit geweest was in ieder geval. Erg jammer weer want ik vond de alpha echt super tof en keek daarom wel weer even uit naar deze nieuwe CoD. Want MW was voor mij ook echt de miskoop van 2019. Want zonder Warzone was MW in April al dood geweest.

Franchises hebben zelden door dat je ook overkill kan worden. Zie CoD, Far Cry, Assassins Creed, Fifa. Alles begint op elkaar te lijken en ook al kan je vaak jaren rekken, er komt een punt dat zelfs fanatieke fans er klaar mee zijn. CoD heeft het helemaal niet nodig om elk jaar uit te komen. Eens per 2 jaar is meer dan zat. Idem overigens voor de andere reeksen. Vernieuw eens, verbeter minpunten, maak eens echt wat bijzonders. Leer van bv Rockstar die eens per tig jaar iets brengt, maar daar dan wel een miljard mee verdient. Het publiek is niet gek, die herkennen kwaliteit wel. En die herkennen bedrijven die aan uitzuigen doet net zo goed.

Ik speel bij CoD alleen singleplayer, daarom wacht ik altijd een jaar met een koop. Heb een tijdje terug eens Modern Warfare een uurtje online gespeeld. Ik vind er geen reet aan, snap nooit dat mensen daar nou veel bevrediging uithalen. Maar ok, iedereen heeft andere wensen bij een game natuurlijk. Deze Black Ops 3 heeft ook totaal niks nieuws te bieden als ik de reviews zo lees. Gewoon gemaakt voor de jaarlijkse berg geld waar ze op wachten.

avatar van jellecomicgek72
Ik zat dit weekend echt serieus te twijfelen om dit toch te gaan spelen omdat ik toch flink wat online uurtjes in de multiplayer en Warzone heb zitten van Modern Warfare, maar als ik het hier zo bekijk dan kan ik deze beter links laten liggen.

Toch single play uitgespeeld al. Was ook wel kort, maar bevredigend. MP inmiddels lvl 16 en daar geniet ik ook erg van. Ben blij weer eens voor een COD game gekozen te hebben.

avatar van Dragonslayer
jellecomicgek72 schreef:

Het ligt er een beetje aan wat jij zoekt in een cod-game. De cold war multiplayer is wat aan de chaotische kant. Er zijn nog maar 8 maps en de meeste zijn gericht op close combat. Maps met open plekken zijn er (nog) niet. Dus als je een wat rustigere cod wil of veel long range combat wil kun je beter even wachten.