Crusader Kings III (2020)

PC / Macintosh / Xbox Series X/S / PlayStation 5
Strategy

Ontwikkeld door Paradox
Uitgegeven door Paradox

Crusader Kings III komt met een groot aantal nieuwe manieren om het succes van je koninklijk huis te verzekeren ten opzichte van zijn voorganger uit 2012. Het is een diepgaande RTS waarin je te maken krijgt met bedevaarten, vikingen, ridders en boerenopstanden.

avatar van patenpac
Hoewel het voor mij lang geleden is, heb ik met deze game nog eens een pre-ordertje geplaatst. Lang geleden dat ik nog zo hard uitkeek naar een Paradox game (behalve dan Empire of Sin die volgt, aangezien ik stiekem wel eens graag Don patenpac ben).

Benieuwd of we hier terug via incest duivelskindertjes op de wereld kunnen brengen!

avatar van mar88vdv
Twee jaar na release aangeschaft, met enkele DLC's erbij. Nadat ik een aantal jaren terug met veel pijn en moeite de leercurve van Crusader Kings II had doorstaan, had ik dit nieuwe deel wat sneller onder de knie. Alles heeft een nieuwe look & feel maar qua gameplay komen veel zaken overeen met deel 2. Dat is aan de ene kant fijn omdat de leercurve deze keer niet zo hoog was en de interface net wat duidelijker en 'cleaner' is , maar van de andere kant mis ik soms wat vernieuwingen ten opzichte van het vorige deel. Zeker een fijne game weer, waar ik al best wat uren ik heb gestoken en ga steken, maar ik verwacht dat ik er wat sneller op uitgekeken zal zijn. De enkele maanden geleden Royal Court DLC is overigens wel een fijne vernieuwing. Misschien dat ik op termijn Tours & Tournaments nog ga aanschaffen als de prijs wat gezakt is.

Heb je interesse in deze game, dan zou mijn advies gewoon zijn om deel 2 aan te schaffen, die is ondertussen gewoon gratis beschikbaar op steam.