Ara Fell: Enhanced Edition (2020)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Stegosoft
Uitgegeven door Dangen

Ara Fell: Enhanced Edition combineert de beste onderdelen van Japanse role-playing games met de beste van westerse RPGs. Daarnaast zijn er elementen van visuele romans en avonturengames opgenomen voor een unieke ervaring. Sfeer, emotie en verrassing staan voorop in het verhaal, aangedreven door uitgediepte en toegankelijke personages, elk met een eigen verleden, verlangens en motivatie om mee te doen. Ga mee met Lita en beleef het gouden tijdperk van RPG opnieuw met een game die een eerbetoon vormt aan de groten uit het verleden, maar tegelijkertijd een eigen pad inslaat.

avatar van FlorisV
Pas begonnen met deze. De eerste indruk was niet geweldig qua gameplay, ik liep meteen vast bij het moeten zoeken van een verborgen deur, pixelhunting is niet mijn idee van leuk, maar het is verder erg charmant en het lijkt vooral ouderwetse RPG principes te volgen met een flinke dosis nostalgie.

avatar van FlorisV
Ben al een tijdje gestopt met deze door het teveel moeten zoeken naar dingen. Er zat voor mij te weinig plezier in en teveel wat moet ik nu weer doen, waar moet ik nu naar toe. Ik verlangde naar een meer vloeiende ervaring zonder al teveel vastlopen.