Off-Peak (2016)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Cosmo D
Uitgegeven door Cosmo D

Je zit opgesloten in een kathedraalachtig treinstation in de nabije toekomst. Hier moet je een ticket vinden om de stad uit te komen. Praat met vreemdelingen, doorzoek de geheime gangpaden, vind verborgen documenten en raak gehypnotiseerd door een originele soundtrack.

avatar van Finidi
Ik heb deze ná The Norwood Suite gespeeld, waardoor de verrassing er wel een beetje af was. En dat is essentieel bij iets wat in principe gewoon een demo is voor de rest van de games van Cosmo D.

Cosmo D maakt absurdistische walking sims, met enorm toffe stijl en architectuur en geweldige soundtracks. Off-Peak is daar een halfuurtje van. Je bent op een treinstation, waar iedereen schijnbaar voor zeer lange tijd blijft. Doel is om een treinkaartje te bemachtigen. Gelijk bij binnenkomst vind je een klein stukje van een treinkaartje, maar de rest is er afgescheurd en ligt verspreid over het hele station. Jouw taak: zoeken.

Ondertussen praat je met alle aanwezigen, die vaak enorm absurde, maar menselijke, redenen hebben om op het station te zijn. Daar ligt de kracht ook, in alle mysterie en gekheid heb je toch het gevoel een stukje menselijkheid te zien. Er is verder niet echt een plot of een groots mysterie om te ontrafelen.

Maar ondertussen wel enorm genieten van die schitterende soundtrack.
3,5/5