Hitman III (2021)

Alternatieve titel: Hitman 3

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / Nintendo Switch / PlayStation VR

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door IO

Dit derde seizoen van Hitman vervolgt Agent 47's jacht op het geheimzinnige elite-netwerk, enkel bekend als Providence. Nu, met de hulp van Lucas Grey, is hij op het spoor van de partners, de werkelijke machten achter de schermen. Maar als blijkt dat zelfs zijn werkgevers niet te vertrouwen worden de grenzen tussen goed en kwaad steeds grijzer. Reis over de hele wereld en volbreng de dodelijke doeleinden die nodig zijn om je prooien naar buiten te lokken en voorgoed met deze geesten uit je verleden af te rekenen.

Die tweede missie in het enorme Britse landhuis is wel echt tof zeg, zeker als je de rol van de detective over weet te nemen en mag gaan speuren naar de dader van een moord. Doet denken aan Cluedo. Of aan de film Knives Out met Daniel Craig in diezelfde rol.
Had vandaag ook nauwelijks last meer van online problemen. Hopelijk blijft dit zo.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik heb geen idee hoe ze dat willen patchen, denk dat het gewoon link blijft om perse online te moeten zijn voor singleplayercontent.

De netcode aanpassen zoals bvb wel eens bij fighting games gebeurt. Of evt zorgen dat je een keuze hebt bij opstarten of je off of online wil spelen en alsnog een beoordeling krijgt. Ik zie ook het nut van 'always online' niet in voor single player games of campaigns. Maar bij genoeg klachten neem ik aan dat ze er vast iets aan doen.

Toen ik dat in een review zag langskomen dacht ik idd niet alleen aan Knives Out maar ook aan Skyfall.

Sinner schreef:

Het landhuis van Skyfall leek inderdaad wel op die van deze Hitman 3. Maar inhoudelijk hebben ze gewoon Knives Out overgezet in een game haha. Werkt goed.

Enige wat nog altijd matig werkt is de AI. Neem dat landhuis. Bij binnenkomst willen twee bewakers je controleren op wapens. Dus ga je er niet naar binnen. Maar 10 meter verderop staat een raam open en niemand die het erg vind als ik daar dan in klim, met mijn wapens op zak.

Of ik schiet iemand dood en verberg die persoon in een kast. Maar er ligt dan wel nog een plas bloed. Minuutje later komen anderen in de ruimte en niemand die iets over dat bloed zegt.

Dubai-level in Hitman 3 in acht seconden uitgespeeld | Nieuws | Gamer.nl

Best briljant.

Verder nooit begrepen wat mensen leuk vinden aan speedrunnen trouwens.

Ik heb een beetje mixed feelings over deze game. Ik zit nu in de vierde missie, in China. Wat ik echt jammer vind is dat dit gewoon voor 99,99 procent dezelfde game is als Hitman I en II. Het been there, done that gevoel is echt enorm aanwezig als je weer iemand wurgt, vergiftigd of zijn kleding jat. Maar de game is wel weer enorm boeiend en de levels zijn echt waanzinnig divers en vooral gigantisch. Level 1 was in Dubai al fors, maar de oost-Duitse fabriek met een rave-party en vooral het belachelijk grote Chinese lab zijn zo kolossaal. Ik vind dat nog altijd leuk, lekker rondwandelen, observeren en tactisch te werk gaan. Maar bij een nieuwe game verwacht ik wel vernieuwingen en die ontbreken volledig, net als minpunten zoals een domme AI ook niet verbeterd zijn. Of je moet een hackcamera als heel bijzonder nieuw zien...
Ik speel nog effe een paar dagen fors door en dan volgt er wel een review.