The Gunk (2021)

Xbox One / Xbox Series X/S / PC
Action / Platform

Ontwikkeld door Image & Form
Uitgegeven door Image & Form

The Gunk is een adventuregame waarin spelers een exotische wereld verkennen waar allerlei vreemde wezens rondlopen en uitdagende puzzels te vinden zijn. Spelers proberen het mysterieuze van deze vergeten planeet te ontrafelen en de planeet tegelijkertijd te redden van een parasiet. Spelers kunnen craften en de omgeving aanpassen. Door de natuur te helen gaan er grotere gebieden van de planeet open.

avatar van legian
Geinige game die best een leuke reis bied voor de zo'n 4 uur durend speeltijd. Het platfom en puzzel gedeelte is niet bijzonder uitdagend, ook de spaarzame vijanden zijn dat niet. Maar het opzuigen van alle gunk heeft wel iets bevredigends. Mijn grootste irritatiepunt zijn de personages, of eigenlijk het personage van Becks, die irriteerde me op den duur echt mateloos. Naarmate het einde nadert wordt het wat interessanter om vervolgens de credits langs te sturen. Hier had meer uit gehaald kunnen worden in mijn optiek, maar bied zeker voldoende om die 4 uur te vermaken.

Is te vinden op Gamepass voor de liefhebbers

Nice, ook maar es proberen. Je hebt hem zelfs gecomplete zag ik, beetje te doen of heb je dan een guide nodig?

avatar van legian
mrdig je kan in principe alles in een zitting completen, de meeste achievements behaal je vanzelf eigenlijk zonder er al te veel moeite voor te moeten doen. Je moet alleen wel bijna elk uithoekje van het spel even doorzoeken voor resources, maar dat kan achteraf ook nog.

Speelt zich voor de eerste keer wel totaal niet in het Steamworld wereldje af?

avatar van legian
Sinner Ik ben verder niet bekend met hun andere games, maar deze staat volgens mij volledig op zichzelf.