Halo Infinite (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X

Ontwikkeld door 343
Uitgegeven door Microsoft

In dit deel van HALO zal Master Chief meer centraal staan. Het verhaal vindt plaats na de gebeurtenissen uit HALO 5. Master Chief zal het op gaan nemen tegen The Banished, onder aanvoering van hun leider War Chief Escharum.

Halo Infinite - Official Campaign Gameplay Premiere - YouTube

Het zal aan mij liggen, maar ik raak hier als voormalig Halo fan niet echt wild enthousiast van. Grafisch oogt het gemiddeld. Omgevingen zijn een beetje klinisch en leeg. En inhoudelijk voelt het wel als niks nieuws. Zelfde omgevingen, zelfde vijanden. Ik vond de vorige Halo al een tegenvaller, maar deze nu valt al helemaal niet op. Mocht ik in december de Game Pass nog hebben dan speel ik 'm wel, maar ik zou hier nooit 55 Euro voor betalen.

Gister niet de hele XBOX show gekeken, maar een recap hier..

Ligt niet alleen aan jou, Ajax&Litmanen1 Ik vond de omgevingen inderdaad ook erg leeg en leek net of ze op heel veel plekken in het level dezelfde kratjes hadden neergeplempt. Wel mooi afgeronde textures, maar dan heb ik liever wat levendiger..of zelfs "knusser" (beetje gek woord, maar denk dat ik dat wel bedoel haha...) Nu leek het een beetje als HALO van heel lang terug maar dan gladder met mooiere lighting enzo.

Je ziet wel direct dat het Halo, maar het is geen uithangbord voor next gen console inderdaad. Maar zijn de verwachting bij deze generatie niet een beetje te hoog gespannen.

avatar van legian
Geinig, ik werd hier wel blij van. Maar de grafische pracht boeit me dan ook niet echt veel.
Ik kreeg hier eindelijk weer het Halo gevoel bij wat ik sinds deel 4 al mis. De matige grafische prestaties stoorde me alleen aan het eind. Maar zo'n close-up op een 55inch scherm helpt dan natuurlijk niet mee.

avatar van legian
De game word niet alleen een open world maar ook een live-service achtige game.
'Halo Infinite is een platform voor de komende tien jaar' | Nieuws | Gamer.nl

legian schreef:
De game word niet alleen een open world maar ook een live-service achtige game.
'Halo Infinite is een platform voor de komende tien jaar' | Nieuws | Gamer.nl

Ik geloof dus niet in zulke bullshit. Gamers willen een nieuwe game, niet blijven lappen voor dezelfde game. Ja, bij uitzonderingen als World of Warcraft misschien, maar bij Halo? Ik gok dat Halo effe heel veel wordt gespeeld bij de release, zeker via Gamepass, maar dat niemand er na zomer 2021 nog over praat.

Ajax&Litmanen1 schreef:
maar dat niemand er na zomer 2021 nog over praat.

Net zoals nu niemand het nog over Sea of Thieves heeft? Als het goed uitgewerkt wordt kan het best werken. Destiny 2 bewijst dat volgens mij ook wel. Zelf ben ik er trouwens ook geen voorstander van. Ik hoop vooral dat ze wel een solide game afleveren bij release.

legian schreef:

Nou wil ik deze site niet geheel representatief noemen, maar Sea of Thieves dat 3 jaar bestaat heeft daar 4 hele stemmen...
En op IMDb liefst 282 stemmen....

Het kan wel dat een game jarenlang relevant blijft, dan hebben we het over multiplayer. GTA V is een goed voorbeeld. Rocket League. WoW. Maar iets als Halo moet het normaal hebben van een epische campagne. Ik denk niet dat je over 3 jaar nog Halo Infinite wil spelen met de moderne veranderingen bij games.

Had het gelezen ja, spijtig. Had hem graag op release van series X gespeeld, maar uitstel kan de game enkel ten goede komen.

Wel staat Microsoft er “weer” slecht op hierdoor.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hangt ervanaf wat en hoe de ondersteuning verloopt natuurlijk. 10 jaar lijkt me ook een klein beetje hoog gegrepen (zeker als bedenkt dat de meeste console generaties geen 10 jaar halen en er al op wordt gezinspeeld vanuit bvb Sony dat deze generatie wellicht wat korter zou kunnen duren dan de vorige (ik herinner me niet waar het artikel precies stond - helaas...). Maar als er bvb iedere paar maanden bvb nieuwe maps of nieuwe single player campaigns worden toegevoegd kan het best zijn dat het toch wat langer relevant blijft dan slechts een paar maanden. Een grote rol voor dit soort geintjes is natuurlijk ook de prijs van de toevoegingen.

Ik bedoel maar - ik ben dol op fighting games - maar het loopt tegenwoordig wel de spuitgaten uit - ik heb de belangrijkste games voor mij nu zowat in huis (Tekken, Soul Calibur, Mortal Kombat, Injustice, Samurai Shodown en Dead or Alive) maar wil ik hiervoor nog eens alle season passes (dus de extra karakters) dan ben ik makkelijk nog een 100 tot 150 euro kwijt. En dat vind ik best wel een heel lullig idee. Ik ben dan ook blij dat ik ze allemaal voor een budget prijs heb gekocht ipv full-price. (buiten Mortal Kombat 11). Want het artificieel in leven houden van die games voor meerdere jaren door steeds maar weer extra karakters en toevoegingen (zoals nu 40 euro tellen voor MK11's nieuwe Story DLC bovenop de beide Season Passes) laat toch wel een beetje een wrang gevoel achter.

Overigens vraag ik me dan ook weer af hoe ze dat gaan doen bij de Xbox One / S - gegarandeerd dat de mensen die dit spel daarop kopen geen ondersteuning voor 10 jaar gaan krijgen.

avatar van legian
Het uitstel was eigenlijk wel te verwachten, gezien de idiote backlash die ze ontvingen. Fascinerend genoeg lees ik op andere forums nu dat veel mensen maar geen Xbox halen omdat Halo is uitgesteld en dat MS de nu al verloren heeft. Ze kunnen het ook nooit goed doen lijkt wel.

Sinner schreef:

Dat is makkelijk op te lossen, de voortgang mee kunnen nemen naar elke andere xbox omgeving (console, pc, xcloud). Ofwel play anywhere. Ben vooral benieuwd naar de roadmap voor die 10 jaar eigenlijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:
En op IMDb liefst 282 stemmen....

Laten we die twee plekken inderdaad maar niet als representatief nemen, maar om nog een niet representatieve plek erbij te nemen: Metacritic telt zo'n 2000 reviews (critics en users). Het is wel jammer dat je dan niet de cijfers van Destiny erbij pakt .

Of het plan gaat werken hangt volledig af van de uitwerking. De afgelopen weken is er in ieder geval voldoende feedback vanuit de community gekomen waar ze hopelijk naar gaan luisteren. En ach, Halo 1-3 speel ik nog steeds met enige regelmaat, dus waarom zou Infinite dat niet kunnen bewerkstelligen.

En de laatste epische campaign van Halo was Halo 3. In dat opzicht kunnen ze bijna alleen maar vooruit gaan met Infinite.

legian schreef:

Op grafisch vlak bedoel je? Want ik krijg de indruk dat mensen verwachten dat de next Gen met gigantische schreden vooruit zal gaan, maar ik denk dat net dat best wel zal tegenvallen. Het zal allicht wel weer een stap vooruit zijn maar als ik moet gokken gaat dit niet zo overweldigend zijn als velen het zich inbeelden.

Als ik die kritiek las van 'Maar Halo Infinite ziet er uit als een huidige Gen game!!!' dan denk ik 'nou en?' - sowieso sta je pas aan het begin van de generatie en ten tweede vind ik dat nou niet zo heel verschrikkelijk. Als ik een game als Ghost of Tsushima of Red Dead Redemption 2 zie dan vind ik deze nog altijd bijzonder puik uitzien. En ook Halo Infinite kan er zeker mee door imo. Besides - wat van tel is hier is de gameplay en lijkt me niet dat ze dat plots verknallen.

Of is er kritiek die ik gemist heb verder?

Sinner
Veel kritiek was inderdaad grafisch van aard. Wat gezien de beelden ook wel deels terecht is. Want het zag er niet uit als een Red Dead of Ghost of Tsushima.

Echter vanuit veel fans komen ook andere geluiden, zoals visual en sound design of het feit dat bepaalde wapens vervangen zijn voor een moderne variant terwijl de hele game in looks weer terug probeert te gaan naar de oude stijl, waarom de nieuwe er dan niet gewoon naast leveren. Ook op het gebied van verhaal en open-world is er redelijk wat feedback gebracht. Hoewel dat meer in de trant is van wat mensen juist niet willen zien. Soms ook best wel in detail zoals de felheid van het schild van de elite's of het feit dat je crosshair veranders als een vijand geraakt wordt.

Maar dat is grotendeels ondergesneeuwd onder de Craig en weet ik wat voor meme's er allemaal uitgekomen zijn.

Ok. Heb het niet allemaal zo gevolgd, buiten dus de kritiek op de graphics en de Craig meme's, die ik echter best wel grappig vond bijwijlen. Heb zelf ook maar enkele korte stukjes gameplay gezien en verhaal e.d had ik zelfs nog geen idee van.

Maar ik kon zelf met de graphics zelf wel leven. Wellicht omdat ik niet al te veeleisend ben op dat vlak, maar ook omdat games als Tsushima, Red Dead Redemption of The Last of us 2 toch wel eerder uitzondering dan regel zijn.

Maar thx voor het even toe te lichten.