Halo Infinite (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door 343
Uitgegeven door Microsoft

In dit deel van HALO zal Master Chief meer centraal staan. Het verhaal vindt plaats na de gebeurtenissen uit HALO 5. Master Chief zal het op gaan nemen tegen The Banished, onder aanvoering van hun leider War Chief Escharum.

• vanaf woensdag 8 december te koop voor de PC
  • vanaf woensdag 8 december te koop voor de Xbox One
  • vanaf woensdag 8 december te koop voor de Xbox Series X/S

Ajax&Litmanen1 schreef:
343 Industries haalt er inderdaad veel minder uit dan Bungie voorheen deed. Erg jammer. Halo werd echt belachelijk complex en de gameplay ook saaier, al vond ik Reach en Halo 4 nog steeds sterk, maar bv Halo 5 niet. Maar ik lees nu in previews dat ze weer naar de oude kern lijken te grijpen, qua werelden en gameplay. Het blijft een reeks waar ik een enorme zwak voor heb.

Ja zowel qua stijl, gameplay en allerlei kleine details, zoals het geluid van je schild bijvoorbeeld, proberen ze weer terug te grijpen naar voornamelijk Halo CE. Ik was dan ook echt blij met de gamplay trailer vorig jaar, die gaf me dat oude Halo gevoel weer. Uiteindelijk is het natuurlijk maar afwachten of het ze lukt.

Voor mij is Halo de game/serie die mij echt het gamen ingetrokken heeft. Hoe vaak ik Halo 2 wel niet op de Xbox gespeeld heb samen met vrienden. Hetzelfde met Halo 3. Heerlijke tijden waren dat. Dus ik zal er ook altijd een zwak voor hebben. Tegelijkertijd maakt het de zure nasmaak/herinnering van deel 4 & 5 wel zwaarder. Maargoed, ben nu bezig om de hele serie weer door te spelen (op het moment nog bij deel 3) dus ik ben benieuwd of ik van die twee een herziene mening ga krijgen. Ondertussen kijk ik toch wel weer anders tegen de games aan dan toen.

En Sinner het zijn inderdaad nog steeds games van degelijk niveau (Gears vind ik sinds deel 4 weer steeds beter worden trouwens). Maar de concurrentie is door de jaren heen steeds sterker geworden waardoor een degelijke game snel in de massa wegvalt. En dat is voor een serie als Halo doodzonde natuurlijk.

Hebben jullie de LE Halo Infinite elite 2 controller gezien!!! Die is gruwelijk, gelijk besteld.

Ondanks dat ik de laatste halo’s niet echt goed vond, heb ik hier toch wel weer zien in

avatar van legian
Jazeker -marco-, gister ook gelijk maar besteld. Zat sowieso al te twijfelen over een elite controller dus dat was een makkelijke keus.

avatar van solidKevin
Dit weekend heb ik twee uurtjes de multiplayer beta gespeeld. De tijden waarop je kon spelen waren nogal onhandig (van 19:00 tot 23:00 uur en 02:00 tot 06:00 uur), dus daar moest ik het bij laten. Om heel eerlijk te zijn, was ik niet echt onder de indruk.

De gameplay voelt heel stroef aan en voor mijn gevoel leek het alsof ik een shooter van tien jaar geleden aan het spelen was. Er zijn wel weer wat nieuwe zaken ten opzichte van de voorgaande Halo's, maar het voelt allemaal zo stroef en zwaar aan. Andere shooters doen gunplay veel beter (Apex Legends komt bij me naar boven) en Halo 5 voelde veel soepeler dan wat ik nu van Infinite heb gespeeld.

Het is ook duidelijk geworden dat multiplayer (Arena) shooters niet meer voor mij zijn weggelegd. Ik haal er helemaal geen plezier meer uit en tijdens het spelen van Infinite voelde ik me bij vlagen gewoon 'dom'.
Ik was al niet van plan om Halo Infinite op release te halen en na mijn ervaring met de gameplay wacht ik lekker tot hij een keer voor minder dan de helft in de schappen ligt. Voor het eerst in mijn gamecarrière ben ik niet enthousiast over een nieuwe Halo. Heel jammer...

Dat klinkt niet best. Al speel ik Halo nooit om de mp maar om het verhaal.

Was het grafisch wel flink opgepoetst?

Eurogamer.net
Ik lees voornamelijk veel positieve ervaringen en verhalen eigenlijk, hoewel er ook wel verhalen zoals van solidKevin te vinden zijn. Wat ik zelf zo gezien heb, krijg ik spontaan zin om Halo online te gaan spelen. Iets wat ik voor het laatst in Halo 3 heb gedaan. Ga de multiplayer dan ook zeker een kans geven eind van het jaar. Grafisch ziet het er ook allemaal een stuk beter uit dan een jaar geleden, hoewel het zeker niet het grafische spektakelstuk zal zijn wat veel mensen hopen/willen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dat klinkt niet best. Al speel ik Halo nooit om de mp maar om het verhaal.

Was het grafisch wel flink opgepoetst?

Ik kan daar denk ik niet echt goed antwoord op geven, want ik heb wel een Series X maar geen 4K-scherm. Mijn mening is dus beperkt tot een 1080p ervaring. Dat gezegd hebbende: het zag er prima uit, maar ik werd er niet door weggeblazen. Misschien een klein beetje tegenvallend voor een first party titel, maar zoals ik al zei ben ik misschien niet de juiste persoon om hier een mening over te hebben.

Eurogamer.net

Alleen maar fijn dat het voor veel andere mensen wel een positieve ervaring was. Ik zou het zeker een kans geven als het je enthousiast maakt! Overigens is de multiplayer free-to-play, dus dat maakt het al wat minder erg als het eventueel niet bevalt.

avatar van legian
Ach over de kosten maak ik mij niet zo heel druk, speel toch via Gamepass. Hoewel ik wel de steelbook versie besteld heb, tegen al mijn principes in trouwens. Maar bij alles wat ik er tot dusver van gezien en gelezen heb krijg ik voor het eerst sinds Reach weer echt een Halo gevoel bij het geheel. En veel van de positieve verhalen die ik lees klinken mij voornamelijk erg positief in wat mij trekt. Heb nog wel nagedacht om eens deel te nemen aan de flights, maar voor als nog wacht ik lekker tot december.

Halo is al even niet meer zo magisch. De vorige game was al geen topper en deze nieuwe krijgt het ook moeilijk, maar ben benieuwd. Het voordeel nu is dat ik tegen die tijd wel weer effe Gamepass neem, dan is dit best betaalbaar. Ik zou er geen 60 losse Euro's meer voor over hebben.

Halo Infinite - Campaign Overview - YouTube
Daar is dan eindelijk weer wat single player info. Dit ziet er wel tof uit moet ik zeggen.

Gaan ze nou op de open world Ubisoft FarCry tour? Locations discoveren, outposts clearen, etc.. oftewel markers op een map afwerken? Dat hoop ik dan weer niet. Ziet er wel goed uit.

Nou toegeven, het ziet er echt een stuk beter en gedetailleerder uit dan die trailer van een jaar terug. Da's mooi.

Maar een open wereld met zoveel keuze vind ik niet bij Halo passen. Ben bang dat dat ten koste gaat van het verhaal en de epische actie. Ik heb in shooters zelden behoefte aan open werelden, ik vond Gears 5 ook teleurstellender dan eerdere delen.

Maar we gaan het zien. Deze trailer zorgt er wel voor dat ik voor het eerst uit kijk naar Infinite.

avatar van legian
Het is inderdaad even afwachten hoe de open-world gaat zijn. Hoewel ik het ontdekken van zo'n wereld wel vind passen hangt het allemaal af van de invulling. Het lijkt nu wat op de Ubisoft manier inderdaad, maar als dat een beetje goed wordt uitgewerkt kan het wel passen. Ik hoop voornamelijk dat het geen lege of herhalende wereld wordt. De open-world delen bij Gears 5 vond ik dan wel weer een fijne afwisseling.

Hetgeen me het meest opvalt is dat er echt maar een omgeving lijkt te zijn. Geen besneeuwde en ijzige bergen, geen woestijnen, alles lijkt maar een beetje half begroeid bosachtig te zijn.

Ik heb er wel echt zin in merk ik, na 4 & 5 krijg ik hier echt weer een Halo gevoel van en ziet het eruit dat er veel lol te vinden is. De nieuwe vijanden en gadgets doen me ook sterk denken aan Doom Eternal trouwens. Wat geen verkeerde game is om inspiratie uit te halen.

Maar goed, afwachten hoe het daadwerkelijk speelt.

Halo Infinite - The Banished Rise - YouTube
Ze lijken de marketing nu weer te gaan beginnen.

Halo Infinite - The Banished Rise - YouTube
Ze lijken de marketing nu weer te gaan beginnen.

Volgens mij vonden ze Thanos uit The Avengers wel een leuk personage

avatar van legian
En toen was daar alvast de multiplayer variant beschikbaar. Zij het in beta vorm. Microsoft heeft Halo Infinite-multiplayer vroegtijdig uitgebracht

Niet geheel een verrassing, maar wel een toffe afsluiting van de korte show gisteren. Daarna nog even snel een potje gedaan om eens te kijken hoe het nou speelt. En dat bevalt zeer goed moet ik zeggen. Komende tijd maar eens uitgebreid aan de slag met de multiplayer.

avatar van bettafish14
Las inderdaad dat deze vervroegd is uitgebracht, de multiplayer dan. Zeker interesse in, straks maar even installeren. En gratis is (bijna) altijd goed.

Leuk voorproefje en geinig ff te spelen. Maar ben nooit zo’n fanatieke MP speler geweest mbt Halo.

Heb nu een paar campagnebeelden bekeken en het is wel weer typisch Halo, MAAR....ik voel de hype nauwelijks. Het speciale dat Halo ooit was is een beetje weg. En ik ben een beetje allergisch geworden voor open werelden in shooters.

Ben toch benieuwd met wat ze gaan komen op single player gebied, maar aan de achievements te zien wordt het echt een ubisoftie: Campaign achievements in Halo Infinite - trueachievements.com
- destroy 40 propaganda towers
- access 34 armor lockers
- fully upgrade your gear etc...
- eliminate 15 high targets
- complete all 7 outposts
- collect all audio logs / skulls / cores
Verder wel 14 main missies zo te zien.
Nou we gaan het zien...

De multiplayer wordt volgens mij wel heel goed ontvangen, zie louter positieve reacties op twitter ed. Zelf ben ik totaal niet van de multiplayer maar wellicht dit weekend het es even proberen.

avatar van legian
Grootste pijnpunt van de multiplayer is battlepass progression. Die is compleet onzinnig moet ik zeggen. je levelt alleen door challenges af te werken. Kills maken, potjes winnen, bovenaan de lijst eindigen maken allemaal niets uit. Reddit staat er in ieder geval vol mee.
Het speelt verder vrij vlot en soepel moet ik zeggen. Sinds Halo 3 ben ik wel weer eens geïnteresseerd in de online component.

De achievements voor de campaign had ik juist nog niet bekeken (thanks voor de spoilers mrdig ). De audio logs en skulls verzamelen is natuurlijk niet vreemd. Dat zat al in de oudere delen. Het upgraden van Chief klinkt ook wel logisch gezien de rpg elementen die ze erin stoppen. Alleen die outpost en towers zijn weer typisch Ubisoft stijl. Die High targets kunnen nog wel interessant zijn trouwens. Ben vooral benieuwd hoe ze het verhaaltechnisch verwerken eigenlijk.
Nog drie weken en dan gaan we het beleven.

De Hype zit er hier in ieder geval wel goed in. Kan alleen maar tegenvallen dus

legian schreef:

Oeps, goed punt, ik zet het nog ff in spoiler tags

avatar van legian
Gisteravond eindelijk eens wat tijd gehad om de Event playlist te spelen. Heerlijke chaos was dat zeg. Goeie manier om de verschillende wapens wat te leren kennen. Moet zeggen dat de multiplayer mij eigenlijk wel goed bevalt zover. Het speelt lekker en leuk weg en de 'nog één potje' zit er wel weer in. Niet dat ik bijster goed bent trouwens, dat herinnert me eraan dat ik ook nog eens verder moet met de ranked playlist. Die bevalt me het best eigenlijk.

Het is jammer dat je niet kan kiezen voor specifieke modes, nu is het maar afwachten wat je krijgt met als resultaat dat je vaak met spelers zit die gewoon voor slayer gaan in plaats van ctf bijvoorbeeld.

Qua gameplay zit het wel goed wat mij betreft. Sterker nog, het is eindelijk weer eens een multiplayer game die mij zowaar weet te boeien. De gunplay is redelijk, niet elk wapen voelt even fijn of nuttig aan. Hopelijk gaan ze daar nog wat aan tweaken en voegen ze nog wat oude wapens toe. Veel nieuwe wapens voelen allemaal als een variant op de BR. Waar zijn de klassieke plasma wapens gebleven.

grootste kritiekpunt is uiteraard het progression systeem, maar tegelijkertijd boeien de cosmetics mij eigenlijk erg weinig. Alleen met de events is het storend aangezien die maar tijdelijk te krijgen zijn en daar wel wat toffe dingen tussen zitten.

Het maakt het wachten op de campaign wat dragelijker. Maar de eerste indruk is erg positief.

Heb de afgelopen week een aantal video´s van de campaign gezien en hoe lachwekkend slecht de beelden een jaar terug waren, hoe boeiend en tof nu. Kreeg er weer enorm dat oude Halo gevoel bij en ik moet zeggen dat ik nu best hyped ben.