Halo Infinite (2021)
PC / Xbox One / Xbox Series X/S
Shooter
single player / multi player / online
Ontwikkeld door 343
Uitgegeven door Microsoft
In dit deel van HALO zal Master Chief meer centraal staan. Het verhaal vindt plaats na de gebeurtenissen uit HALO 5. Master Chief zal het op gaan nemen tegen The Banished, onder aanvoering van hun leider War Chief Escharum.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=e4cszcDNyqA
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Zag via youtube filmpjes en forums dat auto-aim too much was met multiplayer.
Zag het zelfs in een bepaalde filmpje waarbij iemand de xbox controller had neergelegd en totaal niet had aangeraakt, ineens het beeld automatisch naar iemand ging richten. Geen idee of het via pc of xbox was.
Maar via dit filmpje zag je overduidelijk auto-aim en ook niet een beetje. Maar misschien hebben de ontwikkelaars het al weer aangepast, geen idee.
Dat is dan mooi om te horen. Toetsenbord en muis voelt voor mij natuurlijker aan met shooters en dus zal ik dat dan ook gebruiken.
Ja via steam kan ik de infinite f2p in ieder geval niet spelen. Niks werkt. Ja of overlading van servers.
EDIT: ja na dik 15 minuten wachten (via goede ssd nog wel) eindelijk een potje gehad via steam en werd dik ingemaakt door controller mensen (crossplay). Lijkt me auto-aim, maar goed. Test zo wel ff via verschillende controllers.
Echter gingen zoveel mensen wereldwijd Halo spelen dat de Xbox servers wat issues kregen. De game was prima speelbaar maar de story progression achievements die ik had moeten unlocken zijn niet ge-unlocked. Dus ik begin maar opnieuw denk ik ook al heb ik er al 3 uur inzitten op heroic. Was net bij de semi open wereld beland.
Maar dat geeft niet want ik heb me er tot nu toe uitstekend mee vermaakt. Speelt heerlijk, ziet er goed uit en echte halo vibe. Geen straf om opnieuw te beginnen.
Multiplayer heb ik afgelopen week ook aardig wat gespeeld, nog steeds niet echt mijn ding maar ook dat speelt goed.
Ondertussen zit ik ongeveer halverwege het verhaal denk ik. Aan de ene kant zou ik vol op de verhaal missies willen gaan. Maar de wereld is ook zo heerlijk om doorheen te wandelen/slingeren.
mrdig dat verklaard wel waarom ik vandaag nog wat achievements kreeg voor zaken die ik gister al gedaan had. Mis er nog wel eentje zag ik, ik heb al een skull gevonden maar die is dus niet geregistreerd. Ach, ik ga deze nog wel vaker doorspelen dus daar maak ik me niet druk om. Die komen wel binnen.
Ik ben benieuwd hoelang de campaign duurt.
Hem hem vanmiddag uitgespeeld met 16,5 uur op de teller, op normal weliswaar. En ongeveer 50% completion qua open-world. Er is een achievement om de story missions binnen 8 uur te doen. Qua duur verschilt het daarin niets van de voorgangers. Het zijn echter de open-world segmenten die flink wat extra speeltijd brengen. En daarnaast ook aardig wat toffe actie verzorgen. Dit kan je uiteraard na het uitspelen nog verder afwerken, daar is het verhaaltechnisch ook wel op afgestemd.
343 is wel een studio van uitersten op deze manier moet ik zeggen. Waar Halo 4 & 5 veel meer als CoD:Halo aanvoelde en overkwamen leveren ze met halo Infinite echt een Halo waardige game af. Een die in alles als Halo aanvoelt. Ik kan nu al niet wachten wat ze hier in de toekomst aan gaan toevoegen. Zolang ze op deze basis doorbouwen moet dat wel goed komen denk ik.
Ik zal later nog een uitgebreidere review neerpennen.
Daarna de fysieke xbox versie op xbox one x (heb geen series x) gespeeld door middel van toetsenbord en muis. Zowel single-player campagne als online mp.
Ja de game is qua controller prima te spelen. De auto-aim was voor mij wat wennen aangezien ik meestal shooters met muis speel. De besturing is gewoon goed. En op xbox consoles kun je gewoon muis gebruiken.
Het is een lange tijd geleden dat ik echt deel 1, 2 en 3 had gespeeld. Namelijk in 2007 en 2010 gespeeld nog. Ja 11 jaar geleden. Maar het gevoel ken ik me nog herinneren en deze infinite doet exact hetzelfde.
Dit is uiteindelijk ook wat Destiny 2 had moeten zijn. Destiny 1 (de volledige versie met alle dlc) vond ik wel goed, destiny 2 was teleurstellend.
Het enig nadeel van Halo Infinite vind ik de locaties/terreinen. Er zijn veel dezelfde soorten locaties en ik mis bijvoorbeeld sneeuw gedeelten zoals in de eerste Halo games.
Maar de gameplay en sfeer doen zoveel goed dat je het direct vergeeft.
“Become Hope”
En hopen deden we.
Na Halo 4 en Halo 5: Guardians was de hoop op een grandioze Halo game bijna verdwenen. 343 industries had een bijzonder moeizame start om de sfeer en het gevoel van Halo te pakken te krijgen. Dat niet alleen want de release van The Master Chief Collection verliep allesbehalve soepel. Het lijkt het motto van de studio te zijn, om releases zo moeilijk en frustrerend mogelijk te laten verlopen. De hoop dat Halo Infinite een goede laat staan geweldige game zou worden was laag, bijzonder laag. De teaser in 2018 bracht echter wel weer een fijne sfeer en mooie beelden. Een prachtige showcase voor de nieuwe engine was het. Nu blijkt dat ze toen der tijd ook nog geen duidelijk beeld van Halo infinite hadden. Dat de studio moeite had om een goede Halo game uit te brengen wisten we wel, maar volgens mij is de ontwikkeling van Halo infinite veruit hun meest slopende proces geweest.
Een jaar later kregen we een veel betere trailer (discover Hope). Eentje die duidelijk wilde maken wat de sfeer van Halo Infinite zou gaan worden. Hoewel ik de trailer veelvoudig gezien heb blijft het een prachtig moment. Het gaf een eerste bliek op Chief en de Pilot. Evenals een blik op de plek waar het verhaal zich zou gaan afspelen. Zeta Halo. Ondanks de scepticisme die ik had, kreeg ik er toch wel weer zin in. Dit voelde al veel meer als Halo aan dan de voorgaande delen. Maar we zouden nog 1,5 jaar moeten wachten, dachten we.
In juli 2020 kwam daar eindelijk een gameplay trailer. En man oh man wat heb ik daarvan genoten. Het zag en voelde, voor zover dat kan middels een trailer, weer als Halo. Het was hier dat ik echt weer iets van hype begon te merken voor een Halo game. Een serie die me toch dierbaar is. Voor de fanbase was het echter ook het moment om aan de bel te trekken. Evenals een heleboel niet fanboys die gewoon wat te klagen wilde hebben. Maar de gameplay trailer had nogal wat mankementen. Iets wat intern ook al duidelijk was, maar ja Halo is nogal een belangrijke naam en de nieuwe generatie Xbox kwam binnenkort uit. De druk was dus hoog en niemand durfde vooraf actie te ondernemen. Gelukkig trekken de fans zich daar niets van aan en werd Halo Infinite met een jaar uitgesteld. En achteraf kan ik niets anders dan concluderen dat dit absoluut de juiste keus is geweest.
Become Hope zouden we dus nog een jaar langer moeten volhouden.
Goed, ondertussen is het allemaal verleden en tijd en ligt Halo: Infinite in de (digitale) schappen. Zowel de multiplayer als de single player. En laten we maar eens met de multiplayer beginnen. Een onderdeel wat ik sinds Halo 3 niet meer hebt aangeraakt en waar ik eigenlijk niet echt in geïnteresseerd ben in games. Maar de Halo Infinite multiplayer is free to play en kwam op 15 november al uit. En met de hype die zich ondertussen in mij had genesteld heb ik die toch maar uit geprobeerd. En dat is verrassend fijn om te spelen. De gameplay zit gewoon erg goed in elkaar en speelt heerlijk weg. Maar 343 zou 343 niet zijn als ze een release niet moeizaam laten verlopen. Gelukkig beperkt het zich nu voornamelijk tot het verdienmodel, de trage progressie en missende onderdelen. En niet zozeer op de gameplay. De basis is namelijk gewoon erg goed. De rest kan gefixt worden. En misschien dat ik van tijd tot tijd nog eens wat potjes speel.
De single player is echter het onderdeel waar het om gaat voor mij. En waar die ongeveer 600 woorden hierboven naartoe leiden. De Halo infinite campaign. Vanaf het begin is al duidelijk dat ze hier een andere aanpak volgen dan de voorgaande games. Geen vage voice over introductie van Halsey, maar een bikkelharde nederlaag voor de UNSC en Master Chief. De introductie van de The Banished wordt prachtig gedaan en de setting voor het verhaal wordt direct duidelijk gemaakt. Vervolgens komen we bij de welbekende discover hope trailer die ons direct naar het eerste level leidt. De weg daar naartoe is trouwens gevuld met enkele sterke momenten. Waarbij de focus op de grote verliezen en de menselijke kant daarvan mooi aandacht krijgt. Het is een thema wat gedurende de rest van de game ook een aantal keer terugkomt. Waarbij de dood van Spartan Griffin mij in het bijzonder bij is gebleven. Prachtig hoe The Pilot en The Weapon tegen Chief praten terwijl hij compleet onbewogen erbij staat. Het is een moment waarop de alles overlevende Master Chief eventjes menselijk aanvoelt, als een gebroken man. Het krijgt dan ook duidelijk de aandacht en tijd om even in te zinken. Het is fijn om te zien dat ze Chief wat menselijker maken en hem soort van emoties geven. Waarbij vooral de invloed van Cortana en The Weapon voelbaar zijn. Met als gevolg dat zijn actie om The Weapon te deleten mij toch wel raakte en duidelijk de twijfel en het gebrek aan vertrouwen van Chief aantonen. Het is een vervolg aan de stappen die ze in Halo 4 hebben gezet en ik zie ze graag. Want zoals uit de opening blijkt (en gedurende de gehele game regelmatig terugkomt) is Chief uiteindelijk ook maar een mens.
Als we dan eenmaal op de ring zijn beland gaat de game echt los. De open-world blijkt een perfecte zet geweest te zijn. Het is niet overdreven groot en zeker niet gevuld met onnodige zaken om te verzamelen. Sterker nog, vrijwel alles is optioneel en zeker niet benodigd om verder te komen. Hoewel bepaalde wapen varianten en upgrades wel erg handig zijn om te behalen. Tevens biedt de wereld ook wat verdieping qua verhaal middels audiologs. Deze zijn zeer de moeite waard om te ontdekken. Al is het alleen maar voor de prachtige omgevingen die je te zien krijgt. Regelmatig ben ik even stil blijven staan om rond te kijken. Helemaal vanaf de hoge punten ziet het geheel er werkelijk prachtig uit. En als je dan nog begeleid wordt door het klassieke Halo thema. Heerlijk. Dat is trouwens een van de vele easter eggs die in de game verstopt zitten, wat een leuke zoektocht kan zijn. Wat ook opvalt is dat ze moeite hebben gedaan om de wereld ook geleefd eruit te laten zien. Regelmatig struikelde ik over hide-outs of kampen van de UNSC of the Banished. Dat soort elementen vertellen het verhaal en wat er gebeurd is op een prachtige wijze en dragen enorm bij aan de sfeer. Wat het ontdekken van die wereld nog een extra dimensie geeft.
Visueel hebben ze het ook over een andere boeg gegooid. Ze grijpen veel meer terug op de oude Bungie stijl met een meer cartoony uitstraling dan de Halo:CoD realistische stijl van de latere delen. Het is wat mij betreft een goede keus geweest om dit te doen, aangezien het enorm bijdraagt aan de sfeer die Halo Infinite uitademt. En daarover gesproken, die sfeer zit er hier echt goed in. Vanaf de eerste gameplay beelden had ik dat vertrouwen er al inzitten, maar ze weten voor mij toch echt de juiste Halo sfeer te pakken. Iets waar Bungie in hun laatste games ook mee stoeide. Het visuele deel komt goed tot uiting in de weidse wereld, maar valt net zo goed te bewonderen in de missies en de vele forerunner architectuur. De gekozen stijl is een mix van de stijl van de eerdere Halo ringen die we bezocht hebben. Iets wat Lore technisch ook nog goed uit te leggen is begreep ik. Het zorgt in ieder geval regelmatig voor een feest van herkenning. Zoals de verschillende typen deuren die er te vinden zijn. Maar ze gaan hier nog een stap verder en bouwen ook hun eigen stijl door. Zo komen we in het laatste level op een plek wat ik toch wel als adembenemend zou willen bestempelen. De aankleding en invulling van de ruimtes is zo sterk en mooi gedaan dat ik daar echt even heb staan genieten.
Audio is een van de leukste onderdelen aan games. Want het audiodesign is enorm belangrijk om alle benodigde informatie goed over te brengen. Iets waar ze in Halo 4 nog een grote uitdaging mee hadden. Hier lukt het ze goed door alles een duidelijk eigen geluid te geven en de juiste informatie ook op het juiste moment door te laten. Iets wat vooral tijdens de drukke gevechten erg fijn is, helemaal als er ook nog wat verhaal verteld wordt. Daarbij wil ik ook even het geluid van de wapens benoemen, die bezitten namelijk weer een echt heerlijke punch (de Skewer bijvoorbeeld) en zijn goed te herkennen. Maar nog belangrijker is de muziek. Ze hebben ook hier de boel opnieuw omgegooid en drie nieuwe componisten binnen gehengeld. Curtis Schweitzer, Joel Corelitz en Gareth Coker. De laatste kende ik al van de prachtige Ori soundtracks dus ik had goede hoop op heerlijke muziek. En dat is ze gelukt ook. Een vleugje oud, een vleugje nieuw en een vleugje mysterie. Het zit er allemaal weer in. De muziek is herkenbaar alsook vernieuwend genoeg om echt op zichzelf te staan. Maar mooier is dat ze regelmatig voor een kippenvel moment weten te zorgen. Met als resultaat dat ik de soundtrack al veelvoudig beluisterd heb en dat voorlopig ook nog wel blijf doen.
Tot zo ver veel goede dingen natuurlijk, maar het belangrijkste is dat ze met Halo Infinite het plezier ook weer weten over te brengen. Deels geholpen door de eerder hierboven beschreven onderdelen natuurlijk. Maar de game speelt zo ontzettend fijn, en weet de halo sandbox heerlijk over te brengen. Daarbij geholpen door de nieuwe mogelijkheden met de Fusion Coils (daar zijn zo enorm veel leuke dingen mee te doen) en dankzij de nieuwe equipment opties. Waarbij de Grappleshot natuurlijk de hoofdprijs verdiend. Het is een briljante toevoeging die de manier waarop ik Halo speel compleet vernieuwd en voor veel nieuwe en leuke mogelijkheden zorgt. Maar ook de Threat Sensor en de Thruster zijn zeer fijne toevoegingen. Ik vond het opvallend dat ik er hier zo blij van werd, aangezien ik de equipment/abilities van de eerdere games vrijwel nooit gebruikte en verre van nuttig vond. Tot nu toe wisten zowel Bungie als 343 het nooit echt goed te combineren met de Halo combat namelijk. Maar dat is nu wel over. Sterker nog het is een integraal onderdeel geworden van de combat. Zo gooi je eerst twee threat sensors de ruimte in om te zien wie er allemaal zijn, grapple je omhoog en al vliegend door de ruimte zie je een fusion coil die je naar je toe trekt en vervolgens op de nietsvermoedende Jackels doet neerdalen. Waarna je het vuur opent op de berserker brute welke je dankzij de thruster mooi ontwijkt. Om vervolgens dankzij de grappleshot weer de lucht in te ontsnappen naar een volgend stuk van de ruimte. De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos en het plezier is zo niet nog groter.
De superlatieven zijn haast niet groot genoeg, maar is de game dan absolute perfectie? Nee. Er is namelijk nog wel het een en ander aan te merken op halo Infinite. Zo worden we in het begin geïntroduceerd aan Atriox, die snel daarna voor dood wordt verklaard en we pas zien terugkomen bij end credits. Het is een grote speler die wordt klaargezet maar waar vervolgens niets mee gedaan wordt. Hij zal ongetwijfeld terugkeren, maar het voelde niet lekker aan. Evenals de dood van Cortana die dus volledig off-screen gebeurt is. We zien uiteindelijk nog wel wat flarden van herinneringen daarvan. Maar aan het eind van de rit is Cortana al voordat we beginnen van het toneel verdwenen. Voor een personage die zo’n groot deel van de serie was vind ik dat een jammerlijk einde. Het is begrijpelijk waarom het zo gedaan is, maar het blijft jammer. Dat geld ook voor Lasky (en de rest van de mensen op de Infinity) die hoogstwaarschijnlijk nog leeft, maar die alleen maar te horen is in de audio-logs. Alle personages uit de voorgaande games worden niet of nauwelijks benoemd en zijn al afgeschreven zonder dat wij het weten. Dat Hyperius (een van de Brute Spartan Killers) de helm van Locke op zijn schouder draagt is daar een voorbeeld van. Een tof detail, maar het is te makkelijk om Locke zo af te schrijven (hoewel ik betwijfel of hij echt dood is). Het is een smet die vooral tijdens de eerste speelbeurt bleef knagen, de keuzes zijn begrijpelijk maar ik hoop dat ze dit toch wel beter gaan verwerken.
Ook de wapens, hoewel zeker een stap in de goede richting, zijn niet allemaal even geslaagd. Het gros zijn namelijk power weapons maar een deel daarvan voelt aan als een slappe hap. Ook missen er toch wel wat klassiekers als we het over power weapons hebben, sowieso mis ik nog wel wat klassieke wapens. Hoewel ze beter aanvoelen en leuker zijn om mee te wisselen dan in de voorgaande 2 delen, moeten ze hier nog wel een slag op maken willen ze elk wapen echt een nuttige toevoeging laten zijn. Wel een leuke toevoeging vind ik de speciale wapen varianten die je kan halen door de high value targets te doen. Daar zitten enkele zeer fijne toevoeging tussen.
Qua vijanden zijn The Banished erg fijn, maar uiteindelijk zijn ze simpelweg The Covenant 2.0. Hoewel ze met de Spartan killers en verschillende bazen wel meer diversiteit erin hebben gebracht, breekt het gemis van een derde factie hier toch wel wat op. Want zowel de The Flood als de Prometheans zijn hier niet te vinden. En hoewel ik ze beide niet echt mis, mis ik wel een goede derde factie die de boel overhoop gooit zoals The Flood dat deed. De toevoeging van de Skimmers doet ook niet veel aangezien dat vrijwel een her-design is van de Watchers welke bijzonder vervelend zijn. Gelukkig zijn de Skimmers snel neer te krijgen, maar die vliegende vijanden zijn wat mij betreft geen groot succes. Daarbij wil ik ook the Harbinger nog even benoemen, die heeft namelijk de vervelende teleportatie eigenschap die de Promethean Knights zo vervelend maakte overgenomen. Hoewel het personage best tof is en je deze pas treft aan het einde hoop ik niet dat (toekomstige nieuwe factie) The Endless diezelfde eigenschap zo hebben. Laat ze dat maar beperken tot de boss battles.
Ook mis ik de afwisselende omgevingen, iets waar de serie juist zo sterk in was. De wereld waar we op landen is namelijk alles wat we krijgen. Er zijn geen steden, geen alien ruimteschepen, geen besneeuwde bergen (hoewel die in de verte wel zichtbaar zijn), geen moeras of oerwouden en geen woestijn. Hoewel, die laatste is er wel, maar we kunnen er niets. Het is te hopen dat ze dat in toekomstige campaign dlc gaan toevoegen. Die er ongetwijfeld gaan komen. Iets dat ze dan ook meteen mogen aanpakken zijn de nachten, deze mogen nog wel een stuk donkerder namelijk. Nu is het voornamelijk wat schemer, maar echt een donkere nacht is het niet. Van mij mogen de nachten flink donkerder zodat je je lamp ook echt nodig hebt. Dan worden die specifieke nacht encounters ook interessanter en spannender.
Mijn laatste kritiek betreft het gebrek aan level select en co-op. Beide wordt door 343 aan gewerkt, maar vooral level-select is een gemis merk ik. Om bepaalde gevechten of levels nog eens te doen, of om nog even een skull op te pakken, moet je dus een compleet nieuwe save starten. Ik begrijp waarom het lastig is met de open-world en missies die daarin plaatsvinden, maar het wordt wel gemist. En gezien de vele missende onderdelen (vooral in multiplayer) wordt wel duidelijk dat Halo Infinite simpelweg niet uitgebracht kon worden vorig jaar. Als ze al een jaar nodig hadden om dit allemaal op te poetsen naar deze kwaliteit. Hopelijk zien ze het succes en pakken ze de komende jaren flink uit. Want Halo Infinite is in een woord: geweldig.
Het is namelijk de beste Halo game die ik gespeeld heb sinds Halo 3. Een prachtige wereld, zeer fijne combat en een verhaal wat intrigeert en veel potentie geeft. Na 2 games die beide meer fout dan goed deden heeft 343 industries eindelijk de smaak te pakken. Ze weten weer de juiste sfeer en vooral het plezier terug te brengen. Als dit de toekomst is van Halo, dan ben ik daar helemaal klaar voor.
Level-select en co-op is inderdaad een gemis nog, maar voor de rest is dit inderdaad een heerlijke game. Wel minder episch dan bijv een Mass Effect 2 die ik laatst weer even speelde. De story/lore/achtergronden doen me altijd al niet zoveel in Halo, hetzelfde heb ik met de Gears games. Gaat me in Halo toch echt om de actie, sfeer/setting, master-chief en de bijbehorende muziek. Ik wist trouwens niet dat Gareth Goker hierbij betrokken was, muziek in Ori is echt geniaal. Zal er nu es op letten of ik zijn stijl wat herken.
Nou, hopelijk krijg ik deze game nog uitgespeeld dit jaar, wel weer zin om mee verder te gaan.
mrdig Mass effect kan ik dan weer helemaal niet inkomen. Halo heeft voor mij altijd de perfecte mix gehad van lore, setting en actie. Heb die wereld altijd interessant gevonden, maar dat komt ook wel omdat ik dankzij Halo echt in console gaming ben gekomen. Daar zit ook wel een nostalgie factor in.
legian heeft hierboven alle plus en minpunten al goed verwoord en voor het grootste gedeelte sluit ik me daarbij aan. Al met al een hele toffe game en prima mee vermaakt. Wel had ik naar het einde toe het gevoel dat ik meer Doom aan het spelen was dan Halo. En gemis aan variatie aan omgevingen zowel buiten maar ook vooral binnen begon ik mij ook wat aan te storen. Alle missies die zich binnen afspelen spannen wel de kroon: 1 pot nat van assets hergebruiken. Maar ja daar staat dan keiharde actie tegenover, toffe sound, mooie cut-scenes en dit alles door de ogen van de immer coole Master Chief. De nieuw 'ai/weapon' vond ik ook ok maar soms ook wat irritant/bijdehand/te-vrolijk aanwezig oid.
De open wereld in het middenstuk hebben ze inderdaad keurig gedaan, je doet er 1 a 2 missies in en al het andere is leuk om te doen maar niet nodig als je gewoon alleen de missies wil doen. Overige zaken die je kan doen zijn wel tof om te doen zoals outposts veroveren en high value targets uitschakelen wat op den duur best makkelijk wordt zodra je genoeg valor hebt om een scorpion tank te spawnen, maar dan nog blijft het erg vet.
Rest mij nog een paar high value targets en wat valor activiteiten en zodra de game een update krijgt om misses te herspelen dan keer ik nog een keer terug naar deze game: toch uiteindelijk alle skulls en audio logs een keer verzamelen.
Het ziet er allemaal wel vrij netjes uit, maar ik voel hem niet moet ik zeggen. En wat een afschuwelijk nummer hebben ze eronder gezet zeg.
Erg jammer, ik had me wel verheugd om deze in splitscreen te gaan spelen.
Nu ga ik binnenkort maar denk ik gewoon de campagne spelen, alleen.
Zou graag zien dat Halo naar een andere Studio gaat. Kan Bethesta het niet eens proberen? 343 is een loserbende.
Tja dat ligt in hogere hand. En het management lijkt niet echt geleerd te hebben van 343 hun track record. De grote spelers daar blijven elke keer weer beschermd...
Aan de ene kant ben ik wel benieuwd wat een ID studios bijvoorbeeld met Halo kan klaarspelen. Maar aan de andere kant zie ik ze liever toffe dingen als Doom Eternal afleveren eigenlijk.
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Halo lead Bonnie Ross is leaving 343 Industries and Xbox | Windows Central - windowscentral.com
Ik vermaak me op dit moment trouwens wel met het The Yappening event. Het speelt na al die maanden nog steeds lekker weg merk ik wel.
Ik hoop wel dat ze doorgaan met het verhaal, gameplay en de artstyle van Infinite (die waren namelijk wel gewoon erg goed). Maar ik gooi die hoop ook direct maar overboord. Aangezien 343 nog geen enkele keer heeft vastgehouden aan de ingezette koers.
Schijnbaar zijn er dus twee projecten in ontwikkeling. Zal dan wel het beruchte project Tatanka zijn en naar het schijnt dus ook een remake van Combat Evolved.
After Previous Denial, 343 Industries Once Again Alleged To Be Handing Off Development Of All Future Halo Entries
Gerucht: Twee Halo-games in ontwikkeling, 343 doet alleen pre-productie
343 gooit de boel schijnbaar (weer) helemaal om. Ze gaan meer de producerende rol spelen en het daadwerkelijk ontwikkelen uitbesteden aan andere partijen. Dat belooft wat.
Ik hoop wel dat ze doorgaan met het verhaal, gameplay en de artstyle van Infinite (die waren namelijk wel gewoon erg goed). Maar ik gooi die hoop ook direct maar overboord. Aangezien 343 nog geen enkele keer heeft vastgehouden aan de ingezette koers.
Schijnbaar zijn er dus twee projecten in ontwikkeling. Zal dan wel het beruchte project Tatanka zijn en naar het schijnt dus ook een remake van Combat Evolved.
After Previous Denial, 343 Industries Once Again Alleged To Be Handing Off Development Of All Future Halo Entries
Gerucht: Twee Halo-games in ontwikkeling, 343 doet alleen pre-productie
Ik zou graag zien dat een hele andere studio eens een Halo maakt. 343 heeft aangetoond dat ze het niet goed kunnen. Het is geen rommel, maar het is nooit Bungie-niveau geworden. Ik ben een grote Halo fan, maar ik moet deze Infinite nog eens spelen. Heb er niet veel zin nog in gehad.
Je wens zou nu soort van moeten uitkomen nu. Andere studios gaan Halo maken terwijl 343 dus vooral het producerende/leidende werk doet. Dus ze blijven invloed hebben.
Merk wel dat ik na de release van infinite wel weer skeptischer ben geworden over de toekomst van Halo. De beloftes van Infinite hebben ze nog steeds niet allemaal waargemaakt en ze lijken nu zich volledig te storten op het volgende deel. Alsof ze de handdoek in ring gooien.