Halo Infinite (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door 343
Uitgegeven door Microsoft

In dit deel van HALO zal Master Chief meer centraal staan. Het verhaal vindt plaats na de gebeurtenissen uit HALO 5. Master Chief zal het op gaan nemen tegen The Banished, onder aanvoering van hun leider War Chief Escharum.

Ajax&Litmanen1 schreef:
343 Industries haalt er inderdaad veel minder uit dan Bungie voorheen deed. Erg jammer. Halo werd echt belachelijk complex en de gameplay ook saaier, al vond ik Reach en Halo 4 nog steeds sterk, maar bv Halo 5 niet. Maar ik lees nu in previews dat ze weer naar de oude kern lijken te grijpen, qua werelden en gameplay. Het blijft een reeks waar ik een enorme zwak voor heb.

Ja zowel qua stijl, gameplay en allerlei kleine details, zoals het geluid van je schild bijvoorbeeld, proberen ze weer terug te grijpen naar voornamelijk Halo CE. Ik was dan ook echt blij met de gamplay trailer vorig jaar, die gaf me dat oude Halo gevoel weer. Uiteindelijk is het natuurlijk maar afwachten of het ze lukt.

Voor mij is Halo de game/serie die mij echt het gamen ingetrokken heeft. Hoe vaak ik Halo 2 wel niet op de Xbox gespeeld heb samen met vrienden. Hetzelfde met Halo 3. Heerlijke tijden waren dat. Dus ik zal er ook altijd een zwak voor hebben. Tegelijkertijd maakt het de zure nasmaak/herinnering van deel 4 & 5 wel zwaarder. Maargoed, ben nu bezig om de hele serie weer door te spelen (op het moment nog bij deel 3) dus ik ben benieuwd of ik van die twee een herziene mening ga krijgen. Ondertussen kijk ik toch wel weer anders tegen de games aan dan toen.

En Sinner het zijn inderdaad nog steeds games van degelijk niveau (Gears vind ik sinds deel 4 weer steeds beter worden trouwens). Maar de concurrentie is door de jaren heen steeds sterker geworden waardoor een degelijke game snel in de massa wegvalt. En dat is voor een serie als Halo doodzonde natuurlijk.

Hebben jullie de LE Halo Infinite elite 2 controller gezien!!! Die is gruwelijk, gelijk besteld.

Ondanks dat ik de laatste halo’s niet echt goed vond, heb ik hier toch wel weer zien in

avatar van legian
Jazeker -marco-, gister ook gelijk maar besteld. Zat sowieso al te twijfelen over een elite controller dus dat was een makkelijke keus.

avatar van solidKevin
Dit weekend heb ik twee uurtjes de multiplayer beta gespeeld. De tijden waarop je kon spelen waren nogal onhandig (van 19:00 tot 23:00 uur en 02:00 tot 06:00 uur), dus daar moest ik het bij laten. Om heel eerlijk te zijn, was ik niet echt onder de indruk.

De gameplay voelt heel stroef aan en voor mijn gevoel leek het alsof ik een shooter van tien jaar geleden aan het spelen was. Er zijn wel weer wat nieuwe zaken ten opzichte van de voorgaande Halo's, maar het voelt allemaal zo stroef en zwaar aan. Andere shooters doen gunplay veel beter (Apex Legends komt bij me naar boven) en Halo 5 voelde veel soepeler dan wat ik nu van Infinite heb gespeeld.

Het is ook duidelijk geworden dat multiplayer (Arena) shooters niet meer voor mij zijn weggelegd. Ik haal er helemaal geen plezier meer uit en tijdens het spelen van Infinite voelde ik me bij vlagen gewoon 'dom'.
Ik was al niet van plan om Halo Infinite op release te halen en na mijn ervaring met de gameplay wacht ik lekker tot hij een keer voor minder dan de helft in de schappen ligt. Voor het eerst in mijn gamecarrière ben ik niet enthousiast over een nieuwe Halo. Heel jammer...

Dat klinkt niet best. Al speel ik Halo nooit om de mp maar om het verhaal.

Was het grafisch wel flink opgepoetst?

Eurogamer.net
Ik lees voornamelijk veel positieve ervaringen en verhalen eigenlijk, hoewel er ook wel verhalen zoals van solidKevin te vinden zijn. Wat ik zelf zo gezien heb, krijg ik spontaan zin om Halo online te gaan spelen. Iets wat ik voor het laatst in Halo 3 heb gedaan. Ga de multiplayer dan ook zeker een kans geven eind van het jaar. Grafisch ziet het er ook allemaal een stuk beter uit dan een jaar geleden, hoewel het zeker niet het grafische spektakelstuk zal zijn wat veel mensen hopen/willen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dat klinkt niet best. Al speel ik Halo nooit om de mp maar om het verhaal.

Was het grafisch wel flink opgepoetst?

Ik kan daar denk ik niet echt goed antwoord op geven, want ik heb wel een Series X maar geen 4K-scherm. Mijn mening is dus beperkt tot een 1080p ervaring. Dat gezegd hebbende: het zag er prima uit, maar ik werd er niet door weggeblazen. Misschien een klein beetje tegenvallend voor een first party titel, maar zoals ik al zei ben ik misschien niet de juiste persoon om hier een mening over te hebben.

legian schreef:
Eurogamer.net

Alleen maar fijn dat het voor veel andere mensen wel een positieve ervaring was. Ik zou het zeker een kans geven als het je enthousiast maakt! Overigens is de multiplayer free-to-play, dus dat maakt het al wat minder erg als het eventueel niet bevalt.

avatar van legian
Ach over de kosten maak ik mij niet zo heel druk, speel toch via Gamepass. Hoewel ik wel de steelbook versie besteld heb, tegen al mijn principes in trouwens. Maar bij alles wat ik er tot dusver van gezien en gelezen heb krijg ik voor het eerst sinds Reach weer echt een Halo gevoel bij het geheel. En veel van de positieve verhalen die ik lees klinken mij voornamelijk erg positief in wat mij trekt. Heb nog wel nagedacht om eens deel te nemen aan de flights, maar voor als nog wacht ik lekker tot december.

Halo is al even niet meer zo magisch. De vorige game was al geen topper en deze nieuwe krijgt het ook moeilijk, maar ben benieuwd. Het voordeel nu is dat ik tegen die tijd wel weer effe Gamepass neem, dan is dit best betaalbaar. Ik zou er geen 60 losse Euro's meer voor over hebben.