Halo Infinite (2020)

PC / Xbox One / Xbox Series X

Ontwikkeld door 343
Uitgegeven door Microsoft

In dit deel van HALO zal Master Chief meer centraal staan. Het verhaal vindt plaats na de gebeurtenissen uit HALO 5. Master Chief zal het op gaan nemen tegen The Banished, onder aanvoering van hun leider War Chief Escharum.

Halo Infinite - Official Campaign Gameplay Premiere - YouTube

Het zal aan mij liggen, maar ik raak hier als voormalig Halo fan niet echt wild enthousiast van. Grafisch oogt het gemiddeld. Omgevingen zijn een beetje klinisch en leeg. En inhoudelijk voelt het wel als niks nieuws. Zelfde omgevingen, zelfde vijanden. Ik vond de vorige Halo al een tegenvaller, maar deze nu valt al helemaal niet op. Mocht ik in december de Game Pass nog hebben dan speel ik 'm wel, maar ik zou hier nooit 55 Euro voor betalen.

Gister niet de hele XBOX show gekeken, maar een recap hier..

Ligt niet alleen aan jou, Ajax&Litmanen1 Ik vond de omgevingen inderdaad ook erg leeg en leek net of ze op heel veel plekken in het level dezelfde kratjes hadden neergeplempt. Wel mooi afgeronde textures, maar dan heb ik liever wat levendiger..of zelfs "knusser" (beetje gek woord, maar denk dat ik dat wel bedoel haha...) Nu leek het een beetje als HALO van heel lang terug maar dan gladder met mooiere lighting enzo.

Je ziet wel direct dat het Halo, maar het is geen uithangbord voor next gen console inderdaad. Maar zijn de verwachting bij deze generatie niet een beetje te hoog gespannen.

avatar van legian
Geinig, ik werd hier wel blij van. Maar de grafische pracht boeit me dan ook niet echt veel.
Ik kreeg hier eindelijk weer het Halo gevoel bij wat ik sinds deel 4 al mis. De matige grafische prestaties stoorde me alleen aan het eind. Maar zo'n close-up op een 55inch scherm helpt dan natuurlijk niet mee.

avatar van legian
De game word niet alleen een open world maar ook een live-service achtige game.
'Halo Infinite is een platform voor de komende tien jaar' | Nieuws | Gamer.nl

legian schreef:
De game word niet alleen een open world maar ook een live-service achtige game.
'Halo Infinite is een platform voor de komende tien jaar' | Nieuws | Gamer.nl

Ik geloof dus niet in zulke bullshit. Gamers willen een nieuwe game, niet blijven lappen voor dezelfde game. Ja, bij uitzonderingen als World of Warcraft misschien, maar bij Halo? Ik gok dat Halo effe heel veel wordt gespeeld bij de release, zeker via Gamepass, maar dat niemand er na zomer 2021 nog over praat.

Ajax&Litmanen1 schreef:
maar dat niemand er na zomer 2021 nog over praat.

Net zoals nu niemand het nog over Sea of Thieves heeft? Als het goed uitgewerkt wordt kan het best werken. Destiny 2 bewijst dat volgens mij ook wel. Zelf ben ik er trouwens ook geen voorstander van. Ik hoop vooral dat ze wel een solide game afleveren bij release.

legian schreef:

Nou wil ik deze site niet geheel representatief noemen, maar Sea of Thieves dat 3 jaar bestaat heeft daar 4 hele stemmen...
En op IMDb liefst 282 stemmen....

Het kan wel dat een game jarenlang relevant blijft, dan hebben we het over multiplayer. GTA V is een goed voorbeeld. Rocket League. WoW. Maar iets als Halo moet het normaal hebben van een epische campagne. Ik denk niet dat je over 3 jaar nog Halo Infinite wil spelen met de moderne veranderingen bij games.