Rainswept (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Frostwood
Uitgegeven door Frostwood en 2Awesome

Als een klein stadje wordt opgeschrikt door een dubbele moord, is het aan Detective Michael Stone om de zaak te ontrafelen. Al snel raakt hij verstrikt in een web van relaties en onopgeloste trauma's.

Een heel aardige adventure/walking simulator waar de nadruk sterk op het verhaal ligt. Je hebt hier en daar keuzes in gesprekken, maar dat is meer om je te betrekken en je na te laten denken hoe je zelf in deze situatie zou reageren dan dat het echt wat uitmaakt voor het verhaal. Ook zit er wat (ultra)licht puzzelwerk in de game.

Je komt van buitenaf in een klein ons-kent-ons dorpje om een moord op te lossen. Dit is echter slechts een vehikel voor het eigenlijke verhaal over schuldgevoel, verlies, relatieperikelen en onverwerkte trauma's. De sfeer wordt mooi neergezet door een combinatie van sterk schrijfwerk, sfeervolle graphics en een dito soundtrack.