
Fall Guys: Ultimate Knockout (2020)
PlayStation 4 / PC / Xbox One / Nintendo Switch
Action
multi player / online
Ontwikkeld door Mediatonic
Uitgegeven door Devolver Digital
Overleef een reeks bizarre uitdagingen totdat nog één iemand overeind staat in deze kleurrijke online multiplayergame voor 60 spelers. Laat zien wat je waard bent in brute vechtpartijen of coöperatieve uitdagingen waarin alleen het winnende team doorgaat naar de volgende ronde. Buig, bots en beuk je een weg door hilarische obstakels, van het rammen door deuren en het berijden van een gigantisch skateboard tot een race op een berg vol met vallen. Geef je Fall Guy een eigen stijl door hem met van alles aan te passen, van chique ananas-mode tot de hipste konijnenpetjes.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=lFQLOwUNR8g
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.



Hands on: Hands On: Fall Guys Is an Ultimate Knockout on PS4 - Push Square - pushsquare.com




Dit kan wel een blijvertje worden, hoewel ik me niet lang achtereen zie spelen. Maar heel koddig gemaakt.
Momenteel idd nog heel wat problemen: verbrekende verbinding, scherm-freeze etc. Maar voor een gratis-game ga ik (nog) niet liggen klagen.
Ik hou mij aanbevolen als jullie een sessie willen starten. Ik zag Grovonion en Winkelwagentje al online. En centurion81 had mij recent nog een invite gestuurd, helaas was dat met de server storingen.
Graag, hoewel in die chaos elkaar tegenkomen met 4 uit 60 niet mogelijk zal zijn? Of is dat een andere modus? Ik vind trouwens de sprong timing wat raar, ik loop altijd afgronden in voordat ik op de jump-knop kan drukken.
Heb dat niet steeds maar op 1 punt moet ik gevoelsmatig heel vroeg springen: je loopt ergens op n blauw kussen omhoog en dan moet je bovenaan van een smal richeltje naar een draaiende schijf springen..denk dat ik daar al wel 10x gewoon de afgrond ingewandeld ben!
Iets anders vreemds: geen van de activiteit van deze game verschijnt in mijn tijdlijn, zoals trophies. Als ik dan weer een andere game start en een trophy haal, verschijnt die wel weer....iemand een idee hoe dat kan?



Sommige modes kunnen wel iets verbeterd worden. In 'Grab a Tail' kan de detectie beter en 'Slime Climb' gaat iets te snel met het slijm, waardoor je zowat geen kans hebt als je wat foutjes maakt. Daarnaast ben ik benieuwd welke modes er nog meer toegevoegd zullen worden.
Met het weekend op komst mag Mediatonic zich wel goed voorbereiden, want helaas zijn er soms nog steeds server issues. Ik zit er in ieder geval weer klaar voor vanavond.

EDIT: Tot nu toe heb ik trouwens twee keer gewonnen.
EDIT: Tot nu toe heb ik trouwens twee keer gewonnen.
Sinds 'Rocket League' heb ik niet meer zoveel plezier gehad met een multiplayer game. Het is dan ook tekenend dat Sony een deal heeft gesloten om - net zoals eerstgenoemde - deze titel in PlayStation Plus op te nemen.
'Fall Guys' kun je zien als een kleurige variant op 'Takeshi's Castle'. Met je koddige jelly bean word je in een groep van 60 man gegooid waarna je verscheidene mini games moet doorspelen, opdat je jezelf kwalificeert voor de finale. In combinatie met de physics staat dit garant voor een hoop gekkigheid en plezier; voor je het weet ben je alweer uren verder. Het aanpassen van je eigen figuurtje is eveneens een leuke touch.
De simpele opzet zorgt ervoor dat iedereen dit spel kan oppikken, omdat je niet echt een bepaalde skill nodig hebt. Er zit geen uitgebreide control scheme in, gezien je alleen knoppen hebt voor: springen, duiken en vastgrijpen. Sommige mini games kunnen wel iets verbeterd worden. In 'Grab a Tail' kan de detectie beter en 'Slime Climb' gaat iets te snel met het slijm. Maar ik heb er goede vertrouwen in dat Mediatonic dit zal verbeteren in de toekomst. Evenzo met het toevoegen van extra mini games.
Op het moment van schrijven zijn er nog steeds wat problemen met de servers. Ik denk dat de makers dit succes niet zagen aankomen. En daarmee kom ik gelijk aan op een heikel punt. Deze game kun je louter online spelen. Zelf zou ik het fijn vinden als men er later nog een lokale co-op ingooit en wat offline modes.
Al met al een erg vermakelijke game die je snel kan oppakken, maar moeilijk kan wegleggen.
Dikke 3,5 sterren.
Valt me op dat ik bepaalde spel-modi veel vaker zie dan andere: Whirlygig is bijna altijd de eerste race.
Statistieken zou ik ook graag zien: welke modes heb je hoe vaak gespeeld en gekwalificeerd et.
Valt me op dat ik bepaalde spel-modi veel vaker zie dan andere: Whirlygig is bijna altijd de eerste race.
Ik gister heel vaak die wiebeltafels en heel vaak al die deuren waarvan er 1 of 2 open kunnen als eerste race.... be schikt dus toch nog wel es

Statistieken zou ik ook graag zien: welke modes heb je hoe vaak gespeeld en gekwalificeerd et.
Daar willen de makers nog niet aan las ik, omdat het anders te competitief wordt. Maar het zou wel fijn zijn om iets van statistieken terug te kunnen vinden.
Valt me op dat ik bepaalde spel-modi veel vaker zie dan andere: Whirlygig is bijna altijd de eerste race.
Dit lijkt per dag te verschillen; in het begin had ik vaak 'Door Dash' en 'Hit Parade'. Nu is het een beetje variërend lijkt het. 'Slime Climb' is wel een leuke om vroeg mee te beginnen. Deze kreeg ik een keer in de tweede ronde en de daaropvolgende ronde zat ik gelijk in de finale, omdat twee derde de finish niet had gehaald.

Het was trouwens gezellig gisteren met jou en centurion81.

'Slime Climb' is wel een leuke om vroeg mee te beginnen. Deze kreeg ik een keer in de tweede ronde en de daaropvolgende ronde zat ik gelijk in de finale, omdat twee derde de finish niet had gehaald.

