Fall Guys: Ultimate Knockout (2020)

PlayStation 4 / PC / Xbox One / Nintendo Switch
multi player / online

Ontwikkeld door Mediatonic
Uitgegeven door Devolver Digital

Overleef een reeks bizarre uitdagingen totdat nog één iemand overeind staat in deze kleurrijke online multiplayergame voor 60 spelers. Laat zien wat je waard bent in brute vechtpartijen of coöperatieve uitdagingen waarin alleen het winnende team doorgaat naar de volgende ronde. Buig, bots en beuk je een weg door hilarische obstakels, van het rammen door deuren en het berijden van een gigantisch skateboard tot een race op een berg vol met vallen. Geef je Fall Guy een eigen stijl door hem met van alles aan te passen, van chique ananas-mode tot de hipste konijnenpetjes.

Dit is voor het eerst in tijden dat ik nieuwsgierig ben naar een game met alleen online multiplayer, lijkt echt mad fun te zijn!

Winkelwagentje (moderator)
Dit ziet er wel heel vermakelijk uit ja! Ik ben nu ook nieuwsgierig!

Gamesmeter aanschaf en tegen elkaar online? Zoals we met rocket league een tijdje hebben gedaan?

Sounds like a plan! Wel even zien, crossplay is wel een dingetje met PC en PS4 altijd natuurlijk

Lekker bij PS Plus komende maand! Let's go!

Hands on: Hands On: Fall Guys Is an Ultimate Knockout on PS4 - Push Square - pushsquare.com

Yes!

there we go!

Voorpret!

Dit doet mij een beetje denken aan een kleurige variant op 'Takeshi's Castle'. Het zou mij zeker leuk lijken als we met wat leden de game kunnen spelen.

Blijkbaar meteen gratis als je Playstation Plus hebt. Deze maand bij PS Plus | Power up your play | PlayStation Plus
jup, dat is vaagjes, ongeveer, in de richting, aproximatief, exact hetzelfde dat centurion81 al vorig week hieronder schreef

Eerste potje zit erop, wat een gekkigheid! Ben er nog niet goed in haha

Heb ik net mijn personage gepersonaliseerd en wil ik een game starten, blijken de servers eruit te liggen. Met de populariteit van PlayStation Plus hadden de makers denk ik geen rekening mee gehouden.

Zelfde net...naja kinderziektes zullen we maar denken ghehe

Ook net mijn eerste potje achter de rug, eerste 2 rondes overleefd maar in het groepsspelletje hand-bal aan de verliezende zijde. Anders had ik de finale gespeeld in mijn eerste potje, uiteindelijk top 9, niet slecht en vermoedelijk 100% beginners-luck

Dit kan wel een blijvertje worden, hoewel ik me niet lang achtereen zie spelen. Maar heel koddig gemaakt.

Momenteel idd nog heel wat problemen: verbrekende verbinding, scherm-freeze etc. Maar voor een gratis-game ga ik (nog) niet liggen klagen.

Problemen zijn opgelost inmiddels hoor! Hebben servers snel opgeschaald! Kan me wel vinden in wat je zegt Grovonion, lang leuk maar niet voor uren on end!

Dat hebben ze redelijk vlot opgelost inderdaad.

Ik hou mij aanbevolen als jullie een sessie willen starten. Ik zag Grovonion en Winkelwagentje al online. En centurion81 had mij recent nog een invite gestuurd, helaas was dat met de server storingen.

Graag, hoewel in die chaos elkaar tegenkomen met 4 uit 60 niet mogelijk zal zijn? Of is dat een andere modus? Ik vind trouwens de sprong timing wat raar, ik loop altijd afgronden in voordat ik op de jump-knop kan drukken.

Voordat je een episode opstart kun je spelers uitnodigen en als je vervolgens start, dan zou je bij elkaar moeten zitten. Of anders van tevoren even een party aanmaken, zodat je ook kan chatten.

Grovonion schreef:

Heb dat niet steeds maar op 1 punt moet ik gevoelsmatig heel vroeg springen: je loopt ergens op n blauw kussen omhoog en dan moet je bovenaan van een smal richeltje naar een draaiende schijf springen..denk dat ik daar al wel 10x gewoon de afgrond ingewandeld ben!

Iets anders vreemds: geen van de activiteit van deze game verschijnt in mijn tijdlijn, zoals trophies. Als ik dan weer een andere game start en een trophy haal, verschijnt die wel weer....iemand een idee hoe dat kan?

1ste twee runs overleef ik met regelmaat, maar de groepsspelletjes zijn vaak een kwestie van geluk. Want zodra er wat afhaken of iets minder spelen ben je gebeerd. Ik blijf toch spelen tot ik eens bij de laatste ronde ben, want ik denk dat me dat wel eens gaat lukken, winnen is iets heel anders.

Winkelwagentje (moderator)
Toch al vier keer een finale gespeeld; drie keer Hex-A-Gone (waarbij ik één keer als 2e ben geëindigd) en één keer de race naar de kroon. Gewonnen heb ik nog niets. Mijn strategie is om een beetje reactief te spelen en niet te veel risico te nemen. Zo kom ik de races vaak wel door. Teamspelletjes is een ander verhaal - inderdaad een kwestie van geluk. Ook speel ik daar regelmatig Jinx en Tail Tag, mijn minst favoriete onderdelen. Het spel is op z'n best wanneer je zelf de regie hebt over of je doorgaat of niet.

Gisteren met Shinobi en nog iemand samen gespeeld. Maar veel daarvan merk je tijdens het spel niet. Ik denk wel dat dat van voordeel wordt in de groepsgames, als je wat meer ervaring met elkaar krijgt en vooral ook samen met 1 strategie werkt. Samen met Shinobi gisteren dan ook bij top 8 geraakt, maar daar hopeloos de boot ingegaan bij de "Fall Mountain". Dat lijkt me tot nu toe wel leuk, dat zelfs heel casual (ik bedoel qua skills) gamers zoals ik een kans maken bij dit spel.

Was gezellig Grovonion. In het begin nog wat verbindingsproblemen, maar daarna lukte het prima. Tof dat we gezamenlijk in de finale kwamen. Van tevoren had ik eigenlijk niet verwacht dat ik zoveel plezier zou hebben. Ik wou eigenlijk maar een uurtje spelen, maar ik was zo weer vier uur verder.

Sommige modes kunnen wel iets verbeterd worden. In 'Grab a Tail' kan de detectie beter en 'Slime Climb' gaat iets te snel met het slijm, waardoor je zowat geen kans hebt als je wat foutjes maakt. Daarnaast ben ik benieuwd welke modes er nog meer toegevoegd zullen worden.

Met het weekend op komst mag Mediatonic zich wel goed voorbereiden, want helaas zijn er soms nog steeds server issues. Ik zit er in ieder geval weer klaar voor vanavond.

EDIT: Tot nu toe heb ik trouwens twee keer gewonnen.

Shinobi schreef:
EDIT: Tot nu toe heb ik trouwens twee keer gewonnen.
Dat had ik idd gisteren al gezien (trophies), chapeau! Vandaag even geprobeerd maar nar 10 minuten tevergeefs wachten het maar afgebold.

God of war vind dit spel blijkbaar niks? Rage-quit-punten?

Vallende jelly beans.

Sinds 'Rocket League' heb ik niet meer zoveel plezier gehad met een multiplayer game. Het is dan ook tekenend dat Sony een deal heeft gesloten om - net zoals eerstgenoemde - deze titel in PlayStation Plus op te nemen.

'Fall Guys' kun je zien als een kleurige variant op 'Takeshi's Castle'. Met je koddige jelly bean word je in een groep van 60 man gegooid waarna je verscheidene mini games moet doorspelen, opdat je jezelf kwalificeert voor de finale. In combinatie met de physics staat dit garant voor een hoop gekkigheid en plezier; voor je het weet ben je alweer uren verder. Het aanpassen van je eigen figuurtje is eveneens een leuke touch.

De simpele opzet zorgt ervoor dat iedereen dit spel kan oppikken, omdat je niet echt een bepaalde skill nodig hebt. Er zit geen uitgebreide control scheme in, gezien je alleen knoppen hebt voor: springen, duiken en vastgrijpen. Sommige mini games kunnen wel iets verbeterd worden. In 'Grab a Tail' kan de detectie beter en 'Slime Climb' gaat iets te snel met het slijm. Maar ik heb er goede vertrouwen in dat Mediatonic dit zal verbeteren in de toekomst. Evenzo met het toevoegen van extra mini games.

Op het moment van schrijven zijn er nog steeds wat problemen met de servers. Ik denk dat de makers dit succes niet zagen aankomen. En daarmee kom ik gelijk aan op een heikel punt. Deze game kun je louter online spelen. Zelf zou ik het fijn vinden als men er later nog een lokale co-op ingooit en wat offline modes.

Al met al een erg vermakelijke game die je snel kan oppakken, maar moeilijk kan wegleggen.

Dikke 3,5 sterren.

Statistieken zou ik ook graag zien: welke modes heb je hoe vaak gespeeld en gekwalificeerd et.
Valt me op dat ik bepaalde spel-modi veel vaker zie dan andere: Whirlygig is bijna altijd de eerste race.

Grovonion schreef:

Ik gister heel vaak die wiebeltafels en heel vaak al die deuren waarvan er 1 of 2 open kunnen als eerste race.... be schikt dus toch nog wel es

Grovonion schreef:

Daar willen de makers nog niet aan las ik, omdat het anders te competitief wordt. Maar het zou wel fijn zijn om iets van statistieken terug te kunnen vinden.

Dit lijkt per dag te verschillen; in het begin had ik vaak 'Door Dash' en 'Hit Parade'. Nu is het een beetje variërend lijkt het. 'Slime Climb' is wel een leuke om vroeg mee te beginnen. Deze kreeg ik een keer in de tweede ronde en de daaropvolgende ronde zat ik gelijk in de finale, omdat twee derde de finish niet had gehaald.

Het was trouwens gezellig gisteren met jou en centurion81.

Shinobi schreef:
Slime climb 3 keer gedaan en geenenkele keer voorbij de tweede bocht geraakt. Ook vandaag voor de eerste keer hex-a-gone gespeeld, best leuk, maar hier moet ik nog wat oefening kunnen opdoen.
Het was trouwens gezellig gisteren met jou en centurion81.
Heel zeker, de volgende keer misschien dezelfde outfit kiezen? Dan lijkt het mij wat makkelijker als team te spelen.