Fire Emblem: Path Of Radiance (2005)

Alternatieve titel: Faiā Emuburemu: Sōen no Kiseki

Nintendo GameCube
RPG / Strategy

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Het verhaal draait om de jonge Ike die pas de taak van zijn vader heeft overgenomen als leider van de Greil mercenaries. op een dag valt het koningkrijk Daein plots het Koningkrijk Crimea binnen. Niet lang daarna vind Ike een vrouw in het bos die Prinses Elincia blijkt te zijn, de prinses van Crimea. De prinses neem de mercenaries in dienst en samen trekken ze naar andere buurlanden in een poging hun steun te krijgen en Daein en zijn koning Ashnard. Dit gaat minder makkelijk dan het klinkt want de andere landen worden bewoond door Laguz, mensen die de vorm van dieren aan kunnen nemen en deze hebben het niet op Beorc (de normale mens) daarnaast worden ze ook nog op de hielen gezeten door de generaal van Ashnard, waaronder de mysterieuze Black Knight.

avatar van Princess Piranha
Wat een geweldige game! Ik heb het nog niet uitgespeeld maar ben er wel weer helemaal mee bezig. Het ziet er heel erg mooi uit en je speelt het niet zo 1-2-3 uit.

Ik houd nu al heel erg veel van dit spel en ik zit pas op de helft.