Valfaris (2019)

PC / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Shooter / Action

Ontwikkeld door Steel Mantis
Uitgegeven door Big Sugar en Merge

Na op onverklaarbare wijze van de galactische kaart te zijn verdwenen, dook het fort van Valfaris plotseling op in de orbit van een stervende zon. Eens een autonoom paradijs, speelde de grandioze citadel nu tweede viool in een steeds groter wordende duisternis. Therion, de onverschrokken en trotse zoon van Valfaris, keerde terug naar huis om daar de waarheid over zijn verdoemde lot te onthullen en het mysterieuze kwaad in het hart te treffen.

Jongens/ meisjes ik wil dit spel even in de schijnwerpers zetten want dit is echt een goed spel.
klik even op de trailer.... en ja ik weet dat er ontiegelijk veel goede indie spellen op de markt zijn maar dit is een aanrader (zelfs als je de muziek niks vind). Snelle brute actie in Doom sfeer net zoals vroeger Super Turrican 2 (1994), en Contra III: The Alien Wars (1992).

Lets rock

Valfaris Nintendo Switch Review - HEAVY METAL... - YouTube

Het is een frustrerend (moeilijk) 2D Doom achtig verslavend spel.
Door de vele upgrades en vele safe points speel ik het door, het speelt ook soepel en heerlijk bruut.
Je bent steeds bezig met het aanpassen van je wapens op het volgende level.
De sfeer en beeld is continu uitstekend en er staat je wat verassingen te wachten.
Verplichte kost voor de old school schiet fanaten.

avatar van FlorisV
Heb hem niet lang geleden op de kop getikt en het wordt tijd voor een vuurdoop morgen. Punt met dit soort spellen is wel altijd ik moet het niet gaan spelen als ik moe ben!

FlorisV schreef:

Nee idd. Bij mij is ook het punt dat ik het niet al te lang mag doen want ik word er ook nog eens echt moe van. 20 minuutjes. Half uurtje. En dan heb ik het met de meeste hectische run 'n gunners ook echt wel gehad.

MAAR met Valfaris heb je imo net zoals met bvb Blazing Chrome of Huntdown wel een van de allerbeste games in dit genre van de laatste jaren te pakken.

avatar van FlorisV
En ook deze kan ik scharen onder de noemer prachtig spel maar gewoon veel en veels te moeilijk. Al heel snel was het echt niet meer te doen voor me. Groot probleem vind ik het oneindig respawnen van vijanden hier werd ik echt kierewiet knettergestoord van. En er is geen aanpasbare moeilijkheidsgraad dus dan houdt het direct op....jammer, jammer.

Nou...of je kan oefenen natuurlijk. Ik ben hier ook nog niet ver, maar ik moet zeggen dat ik het vroeg of laat wel weer oppik om te zien hoe ver ik kom. Maar inderdaad - het is een heel erg hectisch en moeilijk spel. Dit telt dus echt als 'contra-moeilijk'. Ook spellen waar ik amper doorheen kom of kwam. Ik denk dat ik er maar ooit eentje heb uitgespeeld - en dat is toen ik...15-20 was...toen ik nog relatief best wel goede reflexen had e.d - dat is nu minder het geval. MAAR - samen met genoemde voorbeelden en ook de Contra collectie toch spellen waar ik zo af en toe naar teruggrijp om te zien of ik niet verder kom.

Noem het koppigheid?

Sinner schreef:

Noem het koppigheid?

Doorzettingsvermogen, is een prima eigenschap hoor! Ook als je zelf games wilt maken, ik ben nu net Unity aan het leren.

Je hebt globaal 4 typen gamers volgens een theorie:
-explorers (willen het spel ontdekken)
-killers (sociaal georienteerd, willen bekers winnen)
-socializers (gezellige gamers)
-achievers (willen het maximale eruit halen van zichzelf en spelen graag pittige solo spellen)

Ik ben in wezen een explorer die al die metroidvania's prachtig vind maar zelf maar moet ondervinden of het voor mij nog te doen is. Ik kon bij Rollerdrome, ook verdraaid pittig actiespel, nog wel tweaks doen om het voor mij speelbaar te houden. Ik ben op zich ook een echte doorzettter hoor. Maar gisteravond zat ik er wel doorheen. Het was het design waardoor ik dacht hmm laat maar. Ik vind het fijn dat als ik 20 spinnen gemold heb, dan ook rustig even die lastige jumps kan maken zonder afleiding. Maar nee ze blijven komen. Ik had hetzelfde probleem bij Bloodstained.