Sinner schreef:
Nou...of je kan oefenen natuurlijk. Ik ben hier ook nog niet ver, maar ik moet zeggen dat ik het vroeg of laat wel weer oppik om te zien hoe ver ik kom. Maar inderdaad - het is een heel erg hectisch en moeilijk spel. Dit telt dus echt als 'contra-moeilijk'. Ook spellen waar ik amper doorheen kom of kwam. Ik denk dat ik er maar ooit eentje heb uitgespeeld - en dat is toen ik...15-20 was...toen ik nog relatief best wel goede reflexen had e.d - dat is nu minder het geval. MAAR - samen met genoemde voorbeelden en ook de Contra collectie toch spellen waar ik zo af en toe naar teruggrijp om te zien of ik niet verder kom.
Noem het koppigheid?
Doorzettingsvermogen, is een prima eigenschap hoor! Ook als je zelf games wilt maken, ik ben nu net Unity aan het leren.
Je hebt globaal 4 typen gamers volgens een theorie:
-explorers (willen het spel ontdekken)
-killers (sociaal georienteerd, willen bekers winnen)
-socializers (gezellige gamers)
-achievers (willen het maximale eruit halen van zichzelf en spelen graag pittige solo spellen)
Ik ben in wezen een explorer die al die metroidvania's prachtig vind maar zelf maar moet ondervinden of het voor mij nog te doen is. Ik kon bij Rollerdrome, ook verdraaid pittig actiespel, nog wel tweaks doen om het voor mij speelbaar te houden. Ik ben op zich ook een echte doorzettter hoor. Maar gisteravond zat ik er wel doorheen. Het was het design waardoor ik dacht hmm laat maar. Ik vind het fijn dat als ik 20 spinnen gemold heb, dan ook rustig even die lastige jumps kan maken zonder afleiding. Maar nee ze blijven komen. Ik had hetzelfde probleem bij Bloodstained.