Pikmin 2 (2004)

Alternatieve titel: New Play Control! Pikmin 2

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Strategy / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Na de avonturen van het eerste deel keert Kapitein Olimar weer terug naar zijn thuisplaneet. Eenmaal aangekomen krijgt hij het slechte nieuws te horen dat zijn werkgever Hocotate Freight bijna failliet is. Uit shock laat Olimar een souvenirtje vallen, waarna blijkt dat dit souvenirtje veel geld waard is en wellicht de enige kans om zijn werkgever te redden. Samen met een andere werknemer, genaamd Louie, gaan de heren terug naar de planeet van de Pikmin. Het doel: zoveel mogelijk van dit soort waardevolle souvenirtjes vinden in de hoop daarmee het voortbestaan van Hocotate Freight te financieren.

avatar van Zuzuu
De poster ziet er zeer grappig uit, alsmede de hoofdrol insectjes, dat zijn ze toch?

Muffinhead
het zijn eigenlijk plantjes, in het spel wordt je wel door allerlei grote insecten aangevallen.

Tin
Geweldig spel. Het eerste deel was al zeer goed, maar deel 2 gaat nog verder. Het verbetert de kleine minpunten en bouwt verder op wat al goed was. De speelbaarheid, het leuke gevoel voor humor en de sfeer; veel beter dan dit kan bijna niet. Dit klassieke spel hoort thuis in iedere collectie.

avatar van Tha)Sven
Deze moet ik eigenlijk ook nog maar een keertje spelen.

avatar van guusyy
Dit spel is echt fantastisch deel 1 was zeer goed alleen deze is nog beter. Hoe je met je pikmins door de landen gaat en moet zorgen te overleven en je groep bij elkaar houden en samen te werken is fantastisch. De bazen zijn altijd leuk en soms wel echt lastig als je één keer niet goed oplet kun je al je minnenmannen verliezen.
Fantastisch spel en zeer goed dat ieder ras van de minnenmannen specifieke krachten heeft.

Fantastisch spel!

avatar van creepy_one
Dit spel is een super spel! Het begint allemaal hartstikke makkelijk en dat wordt langzaam opgebouwd naar ingewikkeld. Je moet echt goed nadenken wat je doet en hoe je het doet.
Fantastisch goed spel!

avatar van creepy_one
Nu nog een heleboel stemmen voor een plek in de top 100 (niet dat het zou gebeuren).

avatar van Mitchel
Beter dan zijn voorganger (welke ook al fantastisch was): meer Pikmin, leukere levels, lekkere muziek en het verhaal is wat leuker.
Zeker weten één van mijn favoriete game franchises. Jammer dat het een beetje ondergewaardeerd is.

4,5 sterren voor deze topper!

avatar van Mitchel
Toch met een 0,5 ster omhoog. Heerlijke game!