PGA Tour 2K21 (2020)

PlayStation 4 / Nintendo Switch / PC / Xbox One / Google Stadia
Sports

Ontwikkeld door HB
Uitgegeven door 2K

Speel tegen doorgewinterde spelers. Speel samen met je crew. In PGA Tour 2K21 kun je de regels zowel volgen als maken. Word jij de FedExCup-kampioen? Speel tegen de beste spelers van PGA Tour en ontvang diverse beloningen. Speel op prachtige banen zoals TPC Sawgrass en neem het op tegen Justin Thomas en elf andere bekende golfers. Maak gebruik van tutorials en schotsuggesties, of ga onder andere aan de slag met Distance Control en Putt Preview. Neem de leiding over je clubhuis met Online Societies. Organiseer volledige seizoenen en toernooien met aangepaste regels en vereisten.

Whistlist Vorige deel heeft goede recensie ontvangen en sinds Tiger Woods heb ik eigenlijk geen golf game mee aangeraakt. Een sport game waar ik mij heerlijk mee kan ontspannen

Rujar schreef:

Hoe arcadey en accessible zijn dit soort games eigenlijk voor newbees? Vroeger wel wat meer simulation-achtige golfspellen gespeeld, maar mijn indruk is dat het wat ingewikkelder is geworden. Laatste jaren heb ik me beperkt tot Everybody's Golf op de PS3 en een Switch-port van het geniale Neo Turf Masters

centurion81 schreef:
Everybody's Golf

Oh ja die heb ik ooit nog voor de ps4 gekocht Volgens mij wel 15-20 uur mee bezig geweest. Was wel teveel arcade en ben nu ook wel meer op zoek naar meer simulatie, dus mag wel iets pittiger zijn.

Review zijn overall positief. Wat men met elkaar eens is dat de immersie is niet gigantisch is. Weersinvloeden zijn niet duidelijk zichtbaar (windje etc) Toeschouwers en omgeving zij erg statisch. Omdat 2K de game heeft opgepakt had ik hier wel grote veranderingen verwacht. Jammer maar de gameplay schijnt wel weer op orde te zijn. Zal binnenkort de game maar aanschaffen (twijfel nog even tussen de switch en pc versie)

Inmiddels 30 uur op de teller (alleen carreer nog gedaan) en ben toch positief over de game! Het is in het begin een beetje de balans zoeken naar de juist moeilijkheidsgraad. Je kan allerlei hulpmidellen aan en uit schakelen, maar ook niveau van de tegenstander. Te makkelijk wordt de game heel saai, maar te moeilijk levert gigantische frustratie op.

De moeilijkheid voor mij ligt vooral bij de swing, (deze heb ik nu ook nog op beginner staan) Ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen hoe dit precies werkt. Een foutje is al snel gemaakt waardoor de bal alle klanten op kan gaan. Dat zorgt bij mij voor wat irritatie om dat ik mij niet zo bezig wil houden met de techniek van de swing, want bij ieder slag moet je zeer geconcentreerd te werk gaan. Misschien moet ik geen muis gebruiken maar een controller. De lol zit hem voor mij vooral in het zorgvuldig 'uitrekenen' (wind ondergrond hoek hoogt) waar de bal ongeveer gaat uitkomen. Dat is al uitdagend genoeg en niet geeft zo lekke gevoel als je de bal panklaar ergens neerlegt te putten. Of een eagle scoort uit de bunker

Grafisch gezien en qua immersie valt er inderdaad wel wat winst te behalen, maar goed is wel iets voor het volgende deel. De game staat als een huis en ga hier wel honderde uren in steken (afhankelijk van MP)