Far Cry 6 (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Duik in de grimmige wereld van een hedendaagse guerrilla-revolutie om een natie te bevrijden van een dictator en zijn zoon. Spelers kruipen in het spel in de huid van Dani Rojas, die als man of vrouw te spelen is en die met guerrillatactieken probeert om de dictator omver te werpen.

Geeft nog steeds een prettige kick om iemand effectief van een afstandje dood te schieten.

Weer een obstakel minder om over in te zitten.

Actie op actie vervolgens reactie dropt die gap dus neer door wat jij zojuist deed zie je het voor je ogen gebeuren zit je als het ware middenin het moment allesbepalend wat betreft die exacte situatie.

Volledig aanpasbare HUD maakt de ervaring immenser.

Begint gewoon vollen bak informatie rood kruisje en alles ze willen het letterlijk voor een blinde nog speelbaar maken.

Maar geheel optioneel alles kan uit dus mij hoor je niet klagen.

avatar van Aazhyd
De laatste update heeft, naast een nieuwe missie, ook wat nodige quality of life wijzigingen. Zo kan je nu bases "abandonen" en opnieuw capturen, zijn er loadouts en kan je een nieuwe moeilijkheidsgraad "Guerilla Mode" spelen. En zo nog een paar kleine dingetjes.

avatar van hitman
Wie kan me helpen met look left en look right, de muis pakt precies het tegenovergestelde en krijg het niet gewijzigd !!!!!!

avatar van hitman
Krijg daar geen antwoord, zo lang ik niet weet hoe dat te fixen kan ik het niet spelen.

avatar van Aazhyd
Misschien is het een idee om iets duidelijker te zijn. Op welk platform speel je? Wat voor instellingen heb je en kan je die niet aanpassen?

Aazhyd schreef:
Ik speel op de pc, en de muis beweging kijk links en kijk recht is goed, alleen in de uitvoering is het exact andersom.

hitman schreef:

Installeer de game opnieuw en check of je drivers in orde zijn zou ik zeggen als iemand die al vele jaren niet meer op een pc gamed...

Neem aan dat de game zelf wel gewoon functioneert qua menuopties.

Heb je het al gegoogeld? Helpt ook vaak wel.

Manny Calavera schreef:

Neem aan dat de game zelf wel gewoon functioneert qua menuopties.

Heb je het al gegoogeld? Helpt ook vaak wel.
mijn pc is amper 2 jaar oud, de rest werkt wel alleen de muis beweging van kijken naar boven, onder en links en rechts is in de war

Bedoel je met in de war omgekeerd? Dat heet inverted, kun je in het menu bij controls aanpassen.

centurion81 schreef:
Heb het geprobeerd, maar is niet te doen, de keuze voor link/rechts schuiven met de muis pakt de aanpassing niet

Heel apart, vooral ook als je het buiten de game niet hebt, dan moet het idd wel gerelateerd zijn aan de game zelf

centurion81 schreef:
Ja daarom, kan ook niks vinden wat ik kan doen om het op te lossen, het is heel irritant.

avatar van Aazhyd

In menu On Foot staan de keybindings voor om je heen kijken met de muis.

Hoe staan die bij jou?

Aazhyd schreef:
In Keyboard and Mouse, menu "General" zitten opties Invert hotizontal look en Invert vertical look. Bij mij staan die uit. Hoe staan die bij jou?
DAT WAS HET, je bent geweldig, die stonden aan......... top echt ben heel blij nu werkt het gewoon zoals het moet

Speel Far Cry 6 vanaf morgen een lang weekend gratis | Power Unlimited - pu.nl

De game komt morgenavond gratis beschikbaar op pc (via Epic Games Store en Ubisoft Connect), PS5, PS4 en Xbox-consoles. De complete game blijft tot en met zondag gratis speelbaar.

Al kreeg ik geld toe...

Zooo klaar met de Far Cry-games.

Merijn82 schreef:
Al kreeg ik geld toe...

Zooo klaar met de Far Cry-games.

Gratis vind ik het een paar uurtjes wel waard. Ben ook geen fan meer van de reeks, maar toch ben ik er steeds benieuwd naar.

Let’s get down to the details. Far Cry 6 is available for free to all PlayStation owners but if you’re an Xbox fan, you’re going to need an Xbox Gold Live membership to access the freebie on Xbox One and Xbox Series X/S consoles. If PC gaming is more your thing, the game is available to download from Ubisoft Connect or the Epic Games Store.

Fuck you Ubisoft.

Ik heb wel Gamepass, maar geen Ultimate met Gold dus ik kan dit niet gratis spelen? Klootviolen. Dan laat maar.

avatar van bvonk
Manny Calavera schreef:

Fuck you Ubisoft.

Ubisoft zit niet bij Microsoft dus niet zo raar dat je die niet zomaar bij Gamepass krijgt.

bvonk schreef:

Waarom? PS bezoekers krijgen de game allemaal gratis.

Aazhyd schreef:
Komend weekend gratis spelen, met een speciaal event en nieuwe missie:

‘Far Cry 6’ announces free weekend and a ‘Stranger Things’ crossover - nme.com

Damn wat een gave Stranger Things crossover. Ik heb dit totaal niet meegekregen destijds en toen ik vanavond maar weer es een missie ging doen zei de titel van de missie, The Vanishing, mij dan ook niks.
Begin van de missie had ik al een vibe van wat is dit dan en als dan ineens de stranger things sound komt, man wat vet en onverwachts (voor mij dan). 3 hele gave ‘stranger things far cry’ chapters en dik een uur mee vermaakt. Ik ben nu wel bang dat niks in de ‘normale’ game dit nog gaat overtreffen en dan ben ik nog maar op 5 a 10% oid. Oeps.

Nou ja heb de game vorige week in een sale gehaald en ondanks dat het weer veel van het zelfde is wel goed vermaak. Ziet er goed uit en vooral de main missies zijn leuk om te doen, zit ook meer body aan dan voorheen. Main villain is die bekende acteur en bevalt mij goed, leuker dan de Bad Guys in het vorige deel wat mij betreft. Hoofdkarakrer heeft ook eindelijk meer soul en een stem zelfs. Dat bevalt goed.

Voor de rest wel weer een veels te grote map en veels te veel nietszeggende repetitieve dingen. Maar nogmaals, de main misses bevallen mij erg goed en ergens beter dan ooit voor een Far Cry game.

Maandje verder en de game nu dan ook volledig uitgespeeld, ja toch wel weer goed mee vermaakt. Main missies en de main villain/story bevielen me wel. Ziet er verder goed uit op de SeriesX en speelt als vanouds. Typisch Ubisoft verder maar vermaakte me hier beter mee dan bijv een immortals fenix rising. De stranger things crossover zoals hierboven gemeld was idd wel het hoogtepunt van de game. 4*

Vaak rond de zomer in de vakantieperiode start ik een far cry deel op. Geheel toevallig is dat niet omdat het spel vaak zich afspeeld in tropisch oorden. Zo ook dit deel. Dit maal strijd je als the lucky one a.k.a Dani Rojas in zuid Amerika tegen dictator Castillo en zijn regime. De bijnaam de lucky one heeft Dani te danken als hij in het begin van het spel een ontsnapping waagt door op een boot te stappen richting Florida, echter slaat het noodlot toe als blijkt dat castillo zoontje ook aan boord zit en na een kogelregen jij als enige overlevende aanspoeld in yara. Vrijwel direct ontmoet je een gang aan guerrilla's en knap je in ruil voor een bootvlucht naar amerika(wat nooit zo ver komt) een aantal klusjes op.

Zo moet je drie gebieden afgaan met ieder een eigen subcatogorie. Zo zal je onder meer de propaganda moeten stoppen door middel van het helpen van het opzetten van een radiozender. Ook zul je economishe schade moeten aanrichten door het vernietigen van een kankerverwekkend middel want als medicijn voorgedaan wordt.

Dat men cuba als inspiratiebron heeft gebruikt voor het fictieve plaatsje moge duidelijk zijn

Grafisch gezien is dit spel verbluffend mooi. Heb gedurende de game genoeg prachtige plaatjes gezien en wist dat te waarderen. Toch red je het in deze tijd niet meer alleen met een grafische topperformances. De speelwereld is namelijk zowel de grootste als de leegste tot dusver van de gehele reeks. Waar in voorgaande delen dieren in combinatie met je jachtinstinct een pertinente rol spelen en voor opvulling zorgde lijkt dit in grote delen over boord gegooid. Wel kan je met een krokodil genaamd chapo op pad gaan en een vecht haan unlocken helaas vult dit niet de speelwereld op. En valt het in het niet met de olifanten , beren en de katachtige bakbeesten die je de stuipen op jaagde of in een later stadium zelfs getemd konden worden.

Dat ubisoft een vrees voor vernieuwing heeft is al langer bekend, tot dit deel stoorde ik me er amper aan omdat het systeem als een huis stond.
toch slaan ze bij deze telg erin door en moest ik me echt er doorheen vechten. Ook het upgraden voelde niet als noodzakelijk en had net zo goed compleet over boord gekieperd kunnen worden.
Ook kon ik over het algemeen gezien me meer ergeren aan de npc dan dat ik er een binding meekreeg Ubisoft faalt in mijn optiek daarin hopeloos. De prototype-tjes vond ik irritant omdat ze geforceerd grappig probeerde over te komen.

Is op het grafisch gebied na dan alles kut met peren ? Nee zeker niet. Acteur Giancarlo Esposito (bekend van Breaking bad) weet een zeer sterke bad guy neer te zetten en vooral de wisselwerking met zijn zoontje maakte enorme indruk. De beste man in kwestie had een betere game verdiend. Een sterk einde kan toch niet voorkomen dat ik deel een nipte 2.5 geef omdat grote delen van de game saai is en het niveau niet tot nauwelijks overscheidt van een doorsnee shooter.

Geinig, ik heb juist in de winter vaak behoefte aan zo'n zonnige game

De eerste Far Cry die ik niet 100% heb gespeeld en dat komt omdat de klad er wel een beetje inzit. Het nodigde niet uit om ook lekker collectibles te hunten waar ik dat normaal wel in een Far Cry game heb. Desondanks was het wel nog steeds tof om de hele map te veroveren, want de gameplay loop blijft leuk om te spelen. De setting vond ik iets minder spectaculair dan voorgaande delen. Het voelde toch meer als een kindje van Far Cry en Just Cause. Alleen is Just Cause beter uitgewerkt op het gebied van een land veroveren en een dictoriaal regime omverwerpen.

Er is wat meer aandacht besteed aan het verhaal en je speelpersonage is zowaar een echt karakter. Dat maakt het leuker en meeslepender. De bad guy was prima, maar niet zo bijzonder.

Jammer van het weghalen van de skilltree en abilities te koppelen aan je gear. Daar ben ik geen fan van want het laatste waar ik zin in heb is om de haverklap je Gear aanpassen. Het werkte ook niet echt verder.

Al met al een prima Far Cry maar het is niet het sterkste deel uit de reeks.