Far Cry 6 (2021)

PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / PC / Google Stadia

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Duik in de grimmige wereld van een hedendaagse guerrilla-revolutie om een natie te bevrijden van een dictator en zijn zoon. Spelers kruipen in het spel in de huid van Dani Rojas, die als man of vrouw te spelen is en die met guerrillatactieken probeert om de dictator omver te werpen.

• vanaf 7 oktober te koop voor de PC
  • vanaf 7 oktober te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf 7 oktober te koop voor de PlayStation 5
  • vanaf 7 oktober te koop voor de Xbox One
  • vanaf 7 oktober te koop voor de Xbox Series X/S

Zou tof zijn als het een urban setting krijgt (maar zal wel weer niet)

Plot klinkt wel heel erg als een willekeurige Just Cause game...

Na de wat mij betreft geweldige setting van deel 5 weet ik eigenlijk nog niet echt wat ik hiervan moet denken. Maar er is natuurlijk nog maar weinig bekend...

avatar van leatherhead
Plot klinkt wel héél standaard inderdaad, maar dat is zelden het sterke punt aan de Far Cry games. Hoop vooral dat ze voortborduren op de vrijheid en de RPG elementen uit de twee voorgaande Far Cry's.

Gameplay beelden

Just Cause 6 gameplay! Ik bedoel, Far Cause. Mijn hemel, wat een jatwerk.

Het ziet er bijzonder mooi uit, maar het lijkt me weer belachelijk eentonig en saai. Maar ik pak 'm wel weer op als ie voor 15 of 20 euro op Marktplaats te vinden valt ofzo. Paar uurtjes fun haal je er altijd wel uit.

avatar van bettafish14
Krijg een beetje Far cry 3 vibes, voornamelijk in het begin van de gameplay, maar dan de over de top versie. Tropische setting spreekt me dan wel weer aan waar Far cry 4 en 5 mij totaal niet konden bekoren. Muziek gevende wapens hoeft voor mij niet, lijkt net of alle moderne games dit soort achterlijke dingen gaan doen om er bij te horen, misschien word ik wel gewoon oud.

avatar van leatherhead
Gameplay is idd gewoon weer same old zo te zien, maar de wereld zelf ziet er wel weer erg mooi uit.

avatar van Aazhyd
Planning is nu dat-ie op 7 oktober uitkomt.

En dan lees ik berichten van Ubisoft hoe trots ze zijn dat dit de biggest FarCry yet is, de allergrootste map ooit, dat het een uur lopen is van de ene kant van het eiland naar de andere kant, blablabla. Man hou es op met die onzin, doe nou es een kleinere meer gefocuste game. Niet iedereen heeft 150 uur de tijd voor een game.

Maar ja ziet er wel echt heel mooi uit, in een sale ga ik hem wel es halen, maar ben eigenlijk heel erg Ubisoft open world game moe.

Far Cry is als een goede actiefilm, gewoon comfort food, waar het verhaal alleen maar een excuus is om je power-fantasy te leven in een prachtige open wereld

Ik vind het er wel heel mooi uitzien hoor, wel knap dat ze de Dunia-engine nog steeds verder weten te ontwikkelen! Je lijkt wel wat meer engaged in de wereld en het verhaal dan in de vorige delen en wat ook vrij nieuw is, is dat er naast alle natuur nogal wat stedelijke omgevingen zijn! Ik loop er wel warm voor! en self-custom-made vehicles spreken me ook aan

Echter, ik heb nu alleen FC3 en FC4 gespeeld, Primal en 5 staan klaar, maar deze ga ik vast wel spelen ooit, maar zeker nie full price, heb zo 1 à 2x per jaar zin in zo'n game

Kijk, iemand is al bezig geweest met het nabouwen van dat CD-machinegeweer...Werkt best goed, getuige de gespleten bananen..maar of je er iemand mee kunt doden?

centurion81 schreef:

Dat inderdaad ja. Er mankeert vaak genoeg aan de games en er valt uiteraard wat te zeggen voor de Ubisoft melkkoe, maar toch blijf ik gewoon een zwak houden voor het rondstruinen in de prachtige, immersieve open werelden die ze steeds creëren. Op dat punt kunnen gewoon weinig studio's tegen ze op.

leatherhead schreef:
Op dat punt kunnen gewoon weinig studio's tegen ze op.

Heb ik ook. Nou moet ik wel 5 nog uitspelen, ook al vind ik dat na 3 de meest interessante setting met het hele cultusgedoe, maar zowel 4 (niet 'gespeeld' - bedoelende een half uurtje bij een vriend maar niet op mijn gemak thuis) als 6 worden toch gewoon aangeschaft op de duur.

avatar van Aazhyd
4 lijkt veel op 3, maar die zijn beide prima. 5 gaat een stukje verder, meer realisme en wat vernieuwingen die wmb goed bevallen. Maar op een gegeven moment heb je het wel gezien. Nog maar weer een outpost veroveren, nog maar weer een side mission. 5 heeft ook wat onhebbelijkheidjes (zoals dat je bepaalde story missions niet kan uitstellen, ik zal niet teveel verklappen), maar dat mag de pret niet drukken. Ook New Dawn is prima, al speel je dat waarschijnlijk niet zo lang als 5.

Dus als ze die lijn vasthouden, heb ik alle vertrouwen in deel 6.