DiRT 5 (2020)

PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / PC
Racing

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Beheers meer dan 70 routes op 10 internationale locaties. Overwin dynamische weersomstandigheden en gevaarlijk terrein in alle uithoeken van de wereld, van ijsracen in New York tot marmermijnen in Italië en Braziliaanse favela's. Creëer absolute hoogtepunten met een adembenemende selectie aan auto's – van klassieke rally-iconen en unlimited trucks tot 900 pk sterke sprintauto's. Word een echte ster in de verhalende carrière met stemacteurs Troy Baker en Nolan North. Bewijs wat je waard bent, sleep sponsors in de wacht en versla een meedogenloze rivaal in een sfeervolle wereld vol offroad-racerij. Speel acht soorten race-events, zoals het bedwingen van rotsen in Stampedes over de meest extreme oppervlakten, kronkelende Land Rush-circuits, Sprint-routes van A naar B en de terugkeer van Gymkhana-arena's.

Uurtje gespeeld vanavond ivm gratis op PS Plus, maar ook wel klaar mee

Leuk: hoe vet het is om te sturen met de DualSense controller, heel veel feedback krijg je.
Niet leuk: nog nooit zo'n schreeuwerige, arcadey, hip willen zijnde racegame gespeeld. Niet mijn kopje thee

Tbh...de hele Dirt franchise behoord wel tot mijn favorieten, hoewel ik maar echt tot 3 gevolgd heb (wel pas echt tot 2 gespeeld) - dus ik zie deze vroeg of laat ook nog wel een keertje in de kast belanden. Echter meer dan 15 euro of zo zou ik idd aan de laatste 2 delen ook niet geven.

Het is intussen wel een beetje overtroffen door Forza Horizon voor mij.

En stiekem mis ik bvb Motorstorm best wel. Niet heel realistisch maar die 4 delen (inclusief de PSP versie) behoren tot de beste (arcade) racers in het genre. Aan de andere kant wel gestopt zonder een minder deel te releasen.

Sinner dit deel.is gemaakt door een door Codemasters opgekocht/ingelijfd developers team van Sony, dat o.a. werkte aan Motorstorm. De game is gebouwd op de fundering van Onrush en lijkt meer daarop dan op bv DiRT 4. Mss net wat voor jou da dit deel!

Oh leuk. Wist ik geeneens. Ook die Onrush staat namelijk nog op mijn lijstje. Misschien toch maar eens een keertje kijken naar deze Dirt dan op wat kortere termijn.