Mortal Shell (2020)

Alternatieve titel: Mortal Shell: Enhanced Edition

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Cold Symmetry en Shipwright
Uitgegeven door Playstack

Terwijl de overblijfselen van de mensheid verdorren en wegrotten, broeden verachtelijke vijanden in de ruïnes van ons rijk. Overleven vereist een superieur bewustzijn, ongekende precisie en scherpe instincten. Verken de verborgen heiligdommen van de toegewijde volgers van de nieuwe goden en ontdek je ware doel in deze verbrijzelde wereld.

avatar van patenpac
Kleine opmerking misschien, maar de release date op deze game lijkt me niet volledig te kloppen. Vanaf 18 augustus is deze namelijk beschikbaar op de Epic Store, en volgens mij ook op PS4 en Xbox One.

patenpac schreef:

Stimmt, aangepast!

avatar van patenpac
Hoewel ik grote fan ben van de Dark souls/bloodborne/Sekiro games laat ik deze momenteel toch nog aan me voorbij gaan. Het ziet er allemaal mooi uit, maar er is toch iets dat me zegt dat deze me niet helemaal gaat liggen.

Benieuwd of ik hier later op terugkijk.

avatar van Chrismania
Opvallend weinig stemmen bij dit spel. Briljant is hij niet, wel een leuk tussendoortje voor de souls liefhebber.

avatar van Chrismania
Is btw ook als enhanced edition op ps5 beschikbaar. Wellicht nog even toevoegen.

En afgelopen week ook een complete editie op de Switch gedropped. Het lijkt tegenwoordig wel een uitdaging om een toch nog zo degelijk mogelijke port aan het draaien te krijgen op de inmiddels verouderde Nintendo hardware. En ook hier lijkt het, afgaande op wat gameplay video's e.d (en patches na release) een redelijk goed resultaat behaald te zijn. Wat op de Switch wel weer wat meer steek houd, aangezien hier nog geen 30 Dark Souls-achtigen op zijn... (fps en resolutie zijn obviously wel teruggeschroefd maar goed dat valt te verwachten).

Ik blijf het wel interessant vinden om te zien wat er met wat modificaties en vernuft zoal mogelijk is. En je weet nooit of het ooit in een sale beland voor een paar euro.

(hoewel ik deze eerder op de xbox zou halen. Ook even op Gamespass getest destijds en het ligt wel heel dicht bij het origineel, maar dat mag de pret niet drukken).

...nou vanmiddag dus even getest op de Switch oook en ben aangenaam verrasst dat ze (inclusief patches) Mortal Shell nog zo degelijk draaiend hebben weten te krijgen. Vind het buiten bvb Nioh, Bloodborne en The Surge toch een van de beter gelukte 'alikes' in het genre, en om het in handheld te zien draaien is al helemaal knap.

Nu moet ik zeggen zijn de andere console versies en de PC versie een stuk beter, en weet ik niet hoe dit draait als je er 2 uur mee bezig bent, maar toch... Op het eerste gezicht een erg degelijke port van een hele over het hoofd geziene game.

(...en zoals gezicht in de sales, met muntjeskorting had ik hem voor nog geen 4 euro voor zowel PC als Switch...kon ik toch niet laten om even 'zoek de 47 verschillen' te spelen.)