Strikey Sisters (2017)

PC / Nintendo Switch
Action / Puzzle

Ontwikkeld door DYA
Uitgegeven door DYA

In deze moderne variant op arcade brick breaker games nemen twee zusjes het op tegen hordes monsters. Ga samen, of in je eentje, op pad om het fantasie-rijk te zuiveren van diens duistere tegenstanders, door hun kerkers baksteen voor baksteen af te breken. Verzamel handige power-ups en verschillende magische aanvallen om alles op je pad te vernietigen.

Wat mij betreft dus een beetje een 'hidden gem'. Voor een 5tal euro (sale) in de Switch shop gekocht en totaal geen spijt van tot op heden. Een erg vrolijke en kleurrijke variant op het Breakout principe met als groot verschil dat je nu een van de zusjes bestuurd (je kan in 2-player modus spelen trouwens) die wel wat weg hebben van een Shantea of een Link / Zelda (2D dan).

Tevens heb je hier power-ups, vijanden (die je ook kunnen raken en je levens kunnen afnemen - waar je er drie van hebt) en boss-fights om de zoveel schermen en kan je met je figuurtje dus ook slaan, waar je zowel de bal mee kan beinvloeden alsook de vijanden mee kan vernietigen die te dicht in de buurt zijn. Een heel erg charmant en leuk spel dat zo uit het 16bit era zou kunnen zijn weggelopen met de leuke kleurtjes en geluidjes. Enige puntje van kritiek (nou ja...niet echt kritiek) is dat het misschien best wel pittig kan zijn (of is) zo af en toe omdat je figuurtje een stuk kleiner is dan bvb een balkje ala Breakout of Arkanoid en je in de hektiek die af en toe op het scherm plaatsvind (de vijanden, de schoten die ze lossen en de powerups) heel af en toe de bal wel eens uit het oog verliest.

Maar verder? Wat mij betreft wel eentje waar ik toch behoorlijk tevreden mee ben.

Toen jij dit ergens vemelde ook meer even opgesnoept, had wel zin in een break-out+, en ook geen spijt van. Best happig, maar tof dat je uitdaging per uitdaging kunt aangaan.

Meer van deze tips

Kijk dit zijn spellekes.