menu

Dicey Dungeons (2019)

mijn stem
3,50 (4)
4 stemmen

PC / Macintosh / Nintendo Switch
Strategy / Card
single player

Ontwikkeld door Terry Cavanagh
Uitgegeven door Terry Cavanagh

Het leven van een dobbelsteen lijkt wellicht veelzijdig, maar ze blijven altijd afhankelijk van een grote mate geluk. In deze roguelike deckbuilder is het aan jou om de kansen ter keren. Versla monsters, vind betere buit, verbeter je rol mogelijkheden en werk succesvol samen om zo de Goddess of Fortune uit te dagen.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=f3ipCKpW23c

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
mister-fool
Dicey Dungeons is een zogenoemde deckbuilding rogue-like. Al verzamel je hier geen kaarten maar
abilities/ wapens die je activeert door middel van dobbelstenen. Zowel de abilities als de wijze waarop je dobbelstenen krijgt, is verschillend voor elk van de vijf karakters. Dit resulteert in gevarieerde, verslavende gameplay. Terry Cavanagh weet, net als bij VVVVV, een soort jeugdige avontuurlijkheid op te wekken. De humor en tekenstijl heeft immers wel wat weg van cartoons zoals je die vroeger op Jetix/ Cartoon Network zag. Tof spel!

avatar van Grovonion
3,5
Hier heb ik me de laatste dagen van 2023 en de eerste van dit jaar mee bezig gehouden. Eens je begint is het moeilijk stoppen, want de gameplay past in elkaar als yin en yang.

avatar van Grovonion
3,5
Na iets van een 9 uur gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik niet vind dat dit een rogue-like is. Het is in mijn ogen een eerder klassiek puzzle-game, waarbij je met een set aan voorwaardes te maken krijgt die rogue-like lijken (niemand die mij nog volgt ).

Ik heb de eerste 5 dices redelijk makkelijk vrijgespeeld, en ook het tweede level per dice was makkelijk te doen, met hier of daar wat uitdagingen. Maar de 3de level per dice is al direct heel andere koek.

Hier moet je run goed plannen, zo is het hier bijvoorbeeld met de standaard dice zo dat je per level dat je stijgt minder levenspunten hebt. In plaats van elk gevecht te grinden (level 6 max. heb je dan 18 levenspunten), zou dat hier best wel eens niet de beste optie zijn, om zo in het laatste gevecht met meer levenspunten te staan (2 meer per level minder). Of je deck dan goed genoeg is is dan een andere vraag.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.