Dicey Dungeons (2019)

PC / Macintosh / Nintendo Switch
Strategy / Card

Ontwikkeld door Terry Cavanagh
Uitgegeven door Terry Cavanagh

Het leven van een dobbelsteen lijkt wellicht veelzijdig, maar ze blijven altijd afhankelijk van een grote mate geluk. In deze roguelike deckbuilder is het aan jou om de kansen ter keren. Versla monsters, vind betere buit, verbeter je rol mogelijkheden en werk succesvol samen om zo de Goddess of Fortune uit te dagen.

avatar van mister-fool
Dicey Dungeons is een zogenoemde deckbuilding rogue-like. Al verzamel je hier geen kaarten maar
abilities/ wapens die je activeert door middel van dobbelstenen. Zowel de abilities als de wijze waarop je dobbelstenen krijgt, is verschillend voor elk van de vijf karakters. Dit resulteert in gevarieerde, verslavende gameplay. Terry Cavanagh weet, net als bij VVVVV, een soort jeugdige avontuurlijkheid op te wekken. De humor en tekenstijl heeft immers wel wat weg van cartoons zoals je die vroeger op Jetix/ Cartoon Network zag. Tof spel!