The Medium (2020)

PC / Xbox Series X/S / PlayStation 5

Ontwikkeld door Bloober
Uitgegeven door Bloober

Als medium leef je in twee werelden: de echte en de spirituele. Hierdoor heb je een breder perspectief dan meeste mensen en kun je duidelijker zien dat er niet één simpele waarheid is. Achtervolgd door een visioen van de moord op een kind, reis je naar een verlaten hotelresort, dat jaren geleden het toneel was van een ondenkbare tragedie. Daar begint je zoektocht naar antwoorden in een wereld waar niets is wat het lijkt.

Ben hier wel nieuwsgierig naar. Kopen had ik wellicht niet gedaan, dus wat een uitkomst dat Gamepass

Medium Frans.

Wisselende reviews.....

-marco- schreef:
Wisselende reviews.....

Wel? Heb de reviews nog niet gelezen. Staat in ieder geval klaar op de Xbox om te downloaden morgen. Toch wel benieuwd naar.

Is dit nu de eerste Series S/X exclusive? Komt niet meer uit op de gewone Xbox one. Wel op pc.

Ik kijk graag horror, maar speel het niet graag. Maar dit lijkt me wel echt ontzettend goed.

mrdig schreef:

Ik dacht dat Microsoft 2 jaar de One met alle games nog ging ondersteunen, maar dat heb ik dan zeker niet goed gelezen. Ergens maar goed ook, svp de volle focus op de Series X!

avatar van legian
Manny Calavera schreef:

dat hebben ze inderdaad gezegd. dat was volgens mij begin vorig jaar ergens. Het was alleen niet echt duidelijk of die twee jaar van dat moment inging of pas bij release.

Begreep dat The Medium niet op de Xbox One uitkomt omdat die hardware het niet aankan. Voornamelijk omdat ze twee werelden tegelijk renderen en dat lukte ze niet op de vorige consoles.

avatar van Mr. Olaf
Game zou volgens mij vandaag beschikbaar moeten zijn maar staat er niet meer tussen in de game pass lijst. Iemand een idee?

Mr. Olaf schreef:

Ik had hem een paar dagen geleden al gepre-download en net ff zonder problemen opgestart op de SeriesX. Nog niet gespeeld verder.

Waar speel je op? Is dus niet op de gewone Xbox one, series s/x en pc only.

mrdig schreef:

Waar speel je op? Is dus niet op de gewone Xbox one, series s/x en pc only.

Ik heb de series S. Tot vandaag de aankondiging erop gezien en de pre install gisteren aangezet. Die heeft het dus ook niet gedaan. Beetje apart.

Zou beschikbaar zijn vanaf 18.00

-marco- schreef:
Zou beschikbaar zijn vanaf 18.00

Aha! Nou het is gelukt! 524 keer app ververst en hij staat nu op de Xbox!

avatar van Mr. Olaf
Gisteravond uitgespeeld. Erg mooi gemaakte game. Verhaal is tof, de parallelle werelden naast elkaar lopen heel vloeiend en de puzzels zijn leuk en niet al te lastig. De game is aardig lineair maar vind ik in dit verhaal niet storend. Nadeel is dat er geen chapter selection is dus om bijvoorbeeld alle collectibles (wat er wel erg veel zijn) te vinden, moet je dat in 1 run doen. Ander nadeel is de af en toe wat onhandige fixed camera positie, waardoor het soms lastig is de weg te vinden. Al met al prima game. 4 sterren.

avatar van FlorisV
De soundtrack is van Akira Yamakoa, die ook de muziek voor de Silent Hill spellen scoorde! Dat staat garant voor veel sfeer. Lijkt me zeker interessant. Ik zal moeten wachten tot ik een PS5 aanschaf tenzij mijn budget PC-tje dit spel toch nog aankan.

FlorisV schreef:

Room of Angels vind ik toch wel de mooiste.

Mr. Olaf schreef:

Inderdaad de camera hoeken zijn schitterend en leveren sfeer op maar is een beetje gedateerd en niet echt functioneel in dit geval is het goed dat er geen aktie in de game zit want dan haf het toch wel een groot irritatie punt geweest.

Voor de rest is dit een pracht van een game ik zit er vanaf de eerste minuut in lekker in het donker met een koptelefoon op en tot nu toe genieten.

All Seeing Fish
Vanaf dat ik het spel opstarten was ik onder de indruk van de heerlijke sfeer die mij gelijk deed denken aan de Silent Hill serie mijn verwachtingen van de game waren dan ook gelijk toren hoog en was na mijn eerste speelronde onder de indruk van echt alles in de game.
Alles klopte aan de game de casting voor de stemmen de dialoog tussen de twee characters de muziek alles.
Maar toen de game vorderde kwam ik er al snel achter dat het steeds het zelfde was en van gameplay eigenlijk weinig spraken was en de rest wat je deedt was eigenlijk overbodig het was eigenlijk meer een interactieve wandeltocht maar dan met een goed verhaal, visuals en sfeer.
Wat wel heel bruut was was de demoon wat dus het dichts bij gameplay komt maar helaas zwakte zwakte dat naar mate de game ook steeds meer af, dit had vaker en uitgebreider terug moeten komen in de game.
De game is lineair dus terug gaan of terugkomen op plekken komt niet voor in de game zelfs de fixet camera was weer even wennen die duwt je de juiste richting op, werkt de camera niet mee hoef je daar dus niet te zoeken.
Als er in deze game meer gameplay of puzzels had gezeten dan had de game de potentie om een 4,5 of misschien wel een 5 sterren te halen.