Windbound (2020)

Google Stadia / PlayStation 4 / Xbox One / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door 5 Lives
Uitgegeven door Koch en Deep Silver

Je bent in je eentje aangespoeld op een vreemd eiland. Je moet je aanpassen en navigeren over land en verraderlijke zeeën om te overleven. Jij bent Kara, een krijger, die in een heftige storm belandt en wegdrijft van de stam. Je slaat overboord en wordt door het woelige water op de kust geworpen van de verboden eilanden, een mysterieus paradijs. Zonder boot, eten of gereedschap maar met de wil en vaardigheden om te overleven, ontdek je de vele grondstoffen op dit prachtige eiland. Maak je eigen spullen en wapens om de natuur te bedwingen en je te verdedigen tegen wonderlijke, wilde beesten. Terwijl je de eilanden en de ruïnes die erop staan verder ontdekt, vind je geheimen van het verleden en een glimp van de toekomst. Onthul het mysterie achter alles en vind mogelijk meer dan alleen maar een weg naar huis.

Laatste beelden vind ik toch wel erg charmant. Leuk dat het hoofdpersonage duidelijk inspiratie haalt bij Rey, zij is hoe je het ook wendt of keert ja een mary sue en wat dat ook moge zijn is nie goe maar ook wel een top personage als je het mij vraagt.

Dus wel eentje om in de gaten te houden voor mij vanaf nu.

Ben hier inderdaad benieuwd naar. Deze week uit op zowat alles (zelfs de Stadia ) en het ziet er bijzonder aardig uit. Staat in ieder geval op mijn wishlist.

Mis nog reviews. Zou wel wat meer info willen, erg benieuwd.

Lijkt iig aardig breath of the wild geinspireerd.

Windbound - Gameplay First Look - YouTube

Kan niet misgaan lijkt me. Lekker chillaxende vibes.

Nou de reviews op de Switch zijn erg positief als het op de gameplay aankomt, zoals Switchup en Switchcorner, maar beiden hebben het ook over redelijk wat crashes momenteel richting het hoofdmenu van de Switch. Lijkt me een kwestie van toch even wachten dat dit eruit gepatched wordt. Geen idee of dit bij de andere versies ook zo is. De survival gameplay moet echter wel erg in de smaak vallen.

Ook weer een reden dat ik 90% van de tijd een game niet meer op release in huis haal.

avatar van Eraser2
Het ziet er heel gaaf uit maar zoals vaker als het op de Switch aankomt kampt het met enorme performance issues. Dat is voor mij vaak wel een game breaking aspect en vind ik in de huidige tijd gewoon onacceptabel. Wellicht dat deze nog degelijk gepatched wordt en ik hem in een deal nog eens oppik. Nu eerst zeker nog niet.

De vraag voor mij is echter of al de andere versies ook met issues kampen en of dit alleen bij de review copies het geval is. Blijkbaar is er nl al een Day One patch. Het blijft voor alle consoles een beetje een probleem in 2020 (en de Pc ook obviously). Dat is helaas het probleem van 'de huidige tijd'.

En vind ik ook niet kunnen, het is een beetje als een nieuwe auto kopen en horen dat je zowel het stuurwiel als de remlichten nog wel nageleverd krijgt op een latere datum, maar dat terzijde...

Ik voel de urgentie ook niet echt. Leuke titel om eens mee te pikken op een later tijdstip.

Doet exact wat het moet doen en nog wat extra. Dit is relax gaming.