Bloodstained: Curse of the Moon 2 (2020)

Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch / PC
Action / Platform

Ontwikkeld door Inti Creates
Uitgegeven door Inti Creates

In dit tweede deel van deze metroidvania kunnen spelers naast protagonist Zangetsu wisselen tussen drie andere personages met eigen specialiteiten. Zo zijn er de duiveluitdrijver Dominique, scherpschutter Robert en de robot Hachi. In een co-op modus kunnen spelers ieder een van de personages besturen en volledig door de game heen spelen.

Ik kan hier alleen maar blij om zijn! Heb de eerste bij Xbox Gold gekregen enkele maanden terug en het beviel me goed MAAR specifiek mee gestopt omdat ik eigenlijk zoiets had van 'dit leent zich beter voor op een Switch te spelen' (en met name in handheld mode. Dus... Zowel deel 1 als deel 2 komen gegarandeerd op mijn Switch terecht. Ik vind het in ieder geval leuk dat we de klassieke Castlevania gameplay terugzien - en op een Nintendo console / handheld. Al is het dan onder een ander franchise.

avatar van Eraser2
Nu met deel 1 bezig en het is echt genieten. Deze gaat er sowieso ook komen. Ik heb al wat footage gezien en de bosses zien er zo mogelijk nog gaver uit dan in het eerste deel.

Inderdaad. Het ziet er prima uit. Wat ik ook erg leuk vind is het feit dat je companions totaal verschillend zijn van je companions in het eerste deel. Dat deel was meer een 'extraatje' - maar ik heb de indruk dat er hier toch nog wat meer werk in hebben gestoken als ik het zo op het eerste gezicht zie en afgaande op de eerste indrukken van anderen. (overigens ook geen slecht woord over het eerste deel).