
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998)
Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
Nintendo 3DS / Nintendo 64 / Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Nintendo
Uitgegeven door Nintendo
Stap in de schoenen van Link, het jongetje zonder fee uit Kokiri Forest. Als hij op een dag tóch een eigen fee krijgt, blijkt dat hij voorbestemd is tot grootse daden. Hij verlaat het bos waar hij is opgegroeid om Zelda, de prinses van Hyrule, op te zoeken. Zij vraagt hem om hulp om de kwaadaardige Ganondorf te stoppen. Hij wil de Triforce misbruiken om de hele wereld aan zich te onderwerpen. Dus begint Link aan een avontuur dat hem niet alleen door heel Hyrule voert, maar hem zelfs door de tijd laat reizen, tussen zijn jongere ik en een volwassen held.
- nummer 12 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=pF7p9hruSeY
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.


Wat ik al eerder heb vermeld is dat ik The Legend Of Zelda heb onderschat en dat het een zware kutspel was. Nou ik heb er geen spijt van dat ik het heb gezegd maar het had niet uit mond geblazen moeten worden.
Ocarina Of Time vind ik zelf een geweldige game met een tof verhaal, best wel pittige puzzels en megavette items en wapens die je kan krijgen.
Het verhaal van het spel is wel degelijk aandachtig om te horen en te lezen. Wat ik daarmee bedoel is dat je echt meegetrokken wordt door het verhaal. Zoals de 3 goden die de triforce vormen en dat Link werkelijk een Hylian is en werd gebracht naar Kokiri Forest. Naast dat vond ik dat stuk met Sages ook heel mooi omdat je niet snel zou denken dat de personen die in het begin van het avontuur (zoals Saria) tegenkomt opeens één belangrijk rol speelt in het spel als sage. Supergeweldig

Graphisch vond ik dat spel voor die tijd helemaal niet slecht. Het was een goede stap om het voor de 64 het zo mooi mogelijk te maken. Tuurlijk zitten er wat kleine gaatjes enz. maar daar stoorde ik me niet aan. Als ik vooral voor nu kijk (dus 2011) zou ik eerder dat het vies tegenvalt maar daar kijk ik niet naar. Hyrule Castle vind ik zo mooi van een afstand vooral als de zon ondergaat. Je zou bijna denken lijkt het alsof je naar een echt kasteel kijkt (het klinkt heel gek maar zo zie ik het echt). Geld ook voor de grot van de Zora's. Ik ben een liefhebber van water die grafisch mooi in mekaar zit dus hiermee was het ook heel erg tof. Ik zeg je 1 ding als dit spel op de wii of gamecube was gekomen zou ik dat spel eerlijk gezegd direct 5 sterren geven. Het is echt goed gedaan.
Het muziek daarbij is heel mooi, dromerig, energie en voedzaam voor je oren. Telkens als je naar een plaats gaat voel je echt milde gevoel in je lichaam van het zachte muziek. Waar ik het echter had was in Gerudo Fortress en in die molen van Kakariko Village (ben de naam vergeten), daar was echt die lekkere ritme.
De gameplay was nice. Hoewel ik het een beetje jammer vond dat je niet zelf kon springen. Het zou de besturingen wat subtieler zijn als je dat kon doen. Opzich is het geen groot probleem maar voor bepaalde momenten kan je je wel ergeren zoals je in een bepaalde tijd die crystal moet gaan verzamelen en dat je op een smalle platform staat en dat je een paar stappen naar de rand loopt en automatisch spring en je zal maar zijn gevallen in lava of, van een hoge afgrond

De tempels van het spel hadden echter hun eigen frustraties. De water tempel bijvoorbeeld kon heel irritant zijn als elke keer van hoog naar laag moest gaan om die sleutels te vinden. De Shadow tempel was cool met de lens of truth om onzichtbare doorgangen te vinden. Maar dat kon ook frustrerend zijn als je in een onzichtbare doolhof gaat en je zou maar niet genoeg kracht hebben om alles te vinden(ik heb die tempels gekozen omdat ze voor heel opvallend zijn van wat moet je doen). De eindbazen van de tempels kunnen een bitch zijn maar door een paar keer dood gaan heb ik ze verslagen.
De items en wapens in dit spel zijn echt gaaf. Ze bieden echt wat tofs en ze kunnen in bepaalde situaties heel erg handig zijn. Ook is het tof op wat voor manier je die wapens kan krijgen zoals de fire arrows die je kan krijgenals je tijdens zonsopgang met een pijl naar de zon schiet. Echt geweldig

Nou ik geef het een 4,5 omdat ik me echt heel erg veel uren in heb verspild en dat ik blij ben dat ik het eindelijk heb uitgespeeld. Het kan misschien ook zijn dat hij in mijn top 10 komt maar dat zie ik wel wanneer het zover is.
Peace





en alweer bedankt Limelou. het is echt een vette game waar ik echt met plezier gespeeld heb


Serieus. Ik heb dit spel al zo'n 12 keer uitgespeeld.
Wat een goed verhaal zit hierin en de gameplay en difficulty zijn precies goed.
Het is niet te moeilijk en ook niet te makkelijk en je bent er toch wel even zoet mee
Voor de N64 is het een groot spel met leuke secrets. Dit spel hoort eigenlijk op 1 te staan...
5,0
Voor de N64 is het een groot spel met leuke secrets.
Voor nu nog steeds een van de grootste spellen

5 Sterren
Ik zat heel lang te twijfelen of ik hem voor de 3DS zou gaan kopen. Ik heb hem immers al een keer van A tot Z gespeeld en wilde ook de goede herinnering eraan eigenlijk niet verpesten.
Afgelopen zaterdag ben ik toch overstag gegaan en heb ik hem maar gekocht. (ook door gebrek aan andere games voor mijn nieuwe handheld.)
Ik ben blij dat ik hem gekocht heb! De verbeterde graphics brengen net wat meer sfeer en het ziet er allemaal erg lekker uit. De game staat nog als een huis al merk je af en toe wel dat het een oudere game is. Zo kan je pas op blokken en trappen klimmen als je er echt recht voor staat en dat ben ik niet meer gewend anno 2011.

Ik ben weer hooked en ga de game zeker weten voor de 2e maal helemaal uitspelen. Het word weer een geweldig en nostalgisch avontuur.
Erg grappig om tijdens het spelen de stomste dingen weer te herinneren. Zo kwam ik in hyrule een krat tegen waarvan ik zeker wist dat er een skulltulla spin in zou zitten en ja hoor

Mijn grijze massa onthoud de raarste dingen...
Wel ben ik definitief klaar met het 3D effect van de 3DS. Ik krijg er geen hoofdpijn van ofzo maar als je midden in de actie zit beweeg je de handheld teveel en zie je telkens wazig. De kijkhoek is gewoon te klein of je moet het ding echt 10cm van je gezicht af houden.
Vooral de opvulling van de kamers waren geweldig om te bewonderen. Ook wat kleine aanpassingen hier en daar, zoals posters door heel Kakariko Village, waar volgens mij concept art op staat. Is iemand anders ook de tekening van Skyward Sword opgevallen in Gerudo Fortress?Veel dingen zijn een stuk duidelijker, zoals dat rare ding boven Links bed, dat is gewoon een raam, had vroeger geen idee.
Was er erg snel doorheen, maar dat was vooral omdat ik wist hoe alles moest. Ben het wel eens over de 3D effecten, zette het alleen aan bij de scenes. Nog een klein puntje: Ik mis de Goron geluidjes die ze maken bij het opstaan!

Nog een klein puntje: Ik mis de Goron geluidjes die ze maken bij het opstaan!

BIG mistake


Ik had de MQ nooit gedaan en dus krijg je eigenlijk 2 voor de prijs van één, dat inoem ik nog eens een voordelige prijs.