Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010)

Nintendo Wii
Platform / Action

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In dit verhaal bemachtigd de Prins een toverfee die wensen kan vervullen. Deze gelegenheid gebruikt hij om te wensen voor een eigen koninkrijk, waarna de toverfee hem leid naar het verloren koninkrijk van Izdihar. Dit koninkrijk blijkt echter in puin te zijn en vol te zitten met monsters. De toverfee beweerd dat de Prins zich eerst moet bewijzen voordat hij het koninkrijk mag verdienen. Wat volgt is een reis vol klimmen, vallen ontwijken en vechten.