Dead Island: Retro Revenge (2016)

PlayStation 4 / PC / Xbox One
Action / Fighting

Ontwikkeld door Empty Clip en Platform
Uitgegeven door Deep Silver

Een game over wraak, in klassieke 16-bit-stijl. Max is vastbesloten zijn kat te redden en laat een bloederig pad achter zich in het door zombies overspoelde Californië. Hij knokt zich een weg door hele hordes ondoden, bataljons van corrupte soldaten en kwaadaardige oud-gevangenen. Tover de bruutste combo's uit je vingers, verzamel power-ups, gebruik superwapens en ontketen fantastische magische aanvallen.

avatar van Duke Nukem
Een simpel retro arcade style game waarbij je steeds van links naar rechts loopt en zombies met allerlei wapens in de pan hakt, of zelf wordt neergeslagen. De speler gebruikt vierkantje, driehoekje, rondje of X om verschillende slagen en schoppen uit te delen, maar het maakt eigenlijk niet uit welke knop je kiest. Het komt uiteindelijk aan op een potje constant button bashen, want als je iets te vroeg of te laat reageert wordt je zelf geraakt. Er zijn verticaal drie banen waarin je kunt lopen, en de zombies kunt vermijden. Maar er zijn ook slimmeriken bij die je langs achteren aanvallen! Niks bijzonder en het verveelt snel. Wel leuk dat je score wordt bijgehouden, als je er genoeg van hebt dan kun je later het spel dus gewoon weer opnemen waar je gebleven was. Niet zoals in een echte arcadehal, waar je steeds helemaal opnieuw moet beginnen.