Castles (2015)

PC / PlayStation 4
Puzzle

Ontwikkeld door Whootgames
Uitgegeven door BadLand

Castles is het verhaal van de ambitieuze koning Harold, wiens grootste verwezenlijking de toren is die jij bouwt. Hoe hoger de toren wordt, hoe meer problemen er ontstaan. Onvoorspelbaar weer en de jaloerse en wraakzuchtige koning Edmund, de aartsvijand van koning Harold, dwarsbomen de bouw. Het spel heeft drie spelmodi (verhaal, overleving en competitie), en kan alleen of met meerdere spelers worden gespeeld. Je speelt nooit twee keer hetzelfde spel met meer dan 50 levels in verhaalmodus. Je bestuurt een ingenieur in plaats van de blokken zelf. Ingenieurs matchen drie of meer blokken met gereedschap of kleuren om doelstellingen te bereiken. Het 7x7-raster staat ingenieurs toe te bewegen rond het 5x5-rooster waar de blokken van bovenaf vallen. Sneeuw, wind, mist en stormen vormen dag en nacht een uitdaging voor de ingenieurs terwijl de handlangers van koning Edmund, uitgerust met dreigende machines, de ondergang van de toren proberen te bewerkstelligen.