Bible Adventures (1991)

Nintendo Entertainment System / PC / Sega Mega Drive/Genesis
Platform / Educational

Ontwikkeld door Color Dreams
Uitgegeven door Wisdom Tree

Bible Adventures bevat drie spellen die gebaseerd zijn op het oude testament. Je hebt Noah's Ark, waarin je Noah speelt en alle dieren de ark in moet stoppen. Daarnaast heb je Baby Moses, waarin je met Yocheved baby Moses moet dragen en steeds naar het einde van het level moet brengen. Ten slotte heb je David en Goliath, waarin je steeds 5 schapen naar het einde van het level moet brengen.

avatar van Mart
1,0
Eén van de slechtste platformers die ik ooit heb gespeeld. Het is gewoon een rip-off van Super Mario Bros 2, waarin je steeds dingen moet dragen! Ik zal de spelletjes één voor één bespreken en mijn oordeel geven.

Noah's Ark
Je bent Noah en je moet verschillende dieren (paarden, koeien ed) naar de ark brengen. Dit doe je door ze te dragen (jawel, Noah kan zonder enige moeite (bijvoorbeeld) een paard boven zijn hoofd dragen!). Op zich is dit best vermakelijk, tot je daarna nog eens panda's en adelaars in de ark moet stoppen... En daarna moet je zelfs nog voedsel halen om mee te nemen in de ark. De beste, of eerlijk gezegd minst slechte game op Bible Adventures. Het is eerst best vermakelijk, maar de lol gaat er vrij snel af.

Baby Moses
Je moet met een vrouw baby Moses naar het einde van het level brengen door hem te dragen, maar dat gaat niet zonder problemen. Je wordt steeds aangevallen door adelaars en spinnen, en ook zijn er egyptenaren die baby moses steeds het water in willen gooien. En je kan niks terugdoen, je zal ze allemaal moeten ontwijken. Het is hierdoor zwaar frustrerend. Er zit trouwens een truc in het spel waardoor je over het water heen kan lopen en zo met gemak de levels uit kan spelen. Het grappige is trouwens dat als je baby Moses in het water gooit en dan het level uitspeelt dat er dan de volgende tekst verschijnt: "Good work, but you forgot baby Moses"

David and Goliath
Je speelt David en je moet steeds 4 schapen naar het einde van het level brengen door ze te dragen. Origineel he? Maar als je de vorige spelletjes hebt gespeeld zal je het spel waarschijnlijk allang uitgezet hebben van verveling (of ergernis).

Gemiddeld zou het spel dan een score van 1,5* krijgen, maar daar gaat nog een half puntje af vanwege de VERSCHRIKKELIJKE muziek, die net klinkt alsof een man van 90 aan het neuriën is... Je kan nog beter Skyradio aanzetten tijdens het spelen...

Eindoordeel: 1*

1,0
Krijgt het zelfde cijfer van mij. Meer is het spel echt niet waard. Noah's Ark is nog enigszinds te doen, maar Baby Moses en David and Goliath heb ik na een paar minuten uit gezet, wat een hopeloze spellen zijn dat. Vooral Baby Moses waar je van alle kanten wordt aangevallen door spinnen en soldaten maar je kan er helemaal niks tegen doen!

En die 'muziek' is nog het ergste...

gerwinf
Ken het spel niet, maar het lijkt me frustrerend:

avatar van Mart
gerwinf schreef:
Ken het spel niet, maar het lijkt me frustrerend:

Is het ook. Vooral het springen gaat inderdaad echt heel moeilijk, zoals die gast in het filmpje zegt. Het spel uitproberen is op eigen risico!
De andere spellen die hij in dat filmpje reviewt zijn trouwens ook best bizar, vooral Bible Buffet en Super Noah's Ark 3D (die ik al eerder had toegevoegd op deze site)

avatar van anders99
0,5
Ik heb dit online gespeeld omdat ik had gehoord dat dit 1 van de slechtste games ooit moest zijn. Het enige deel dat ik heb gespeeld is met Mozes en dat was al meer dan genoeg. De muziek is zeer stom. Ik ben er van overtuigd dat dit 1 van de zwakste games ooit is.