Gamedec (2020)

Ontwikkeld door Anshar
Uitgegeven door Anshar

Welkom in het Warschau van de 22ste eeuw. De technologie van de toekomst is zo geavanceerd dat de term 'echt' relatief is geworden en 'leven' en 'dood' vele nieuwe betekenissen hebben gekregen. Virtuele werelden waarin elke aspect naar keuze kan worden aangepast zijn voor veel mensen hun nieuwe thuis. De bewoners van deze virtuele spelwerelden hebben echter ook specialisten nodig. Zo werden Gamedecs geboren: Privé detectives met ervaring in virtuele systemen en diens mechanica. Ingehuurd om de verborgen realiteiten van virtuele werelden voor zijn klanten bloot te leggen.

Wordt nu al de nieuwe (cyberpunk) Disco Elysium genoemd...

Ben ik ook al een hele tijd benieuwd naar. De eerste beelden en previews vielen me eind verleden jaar ergens al op en het is weer een zo een Indie RPG die erg aantrekkelijk lijkt. Er blijven uit die scene danig veel interessante RPG's en Strategy games komen dat ik betwijfel of ik ze ooit allemaal gespeeld krijg.