Ace Combat 6: Fires of Liberation (2007)

Xbox 360
Flight / Action

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

In dit zesde deel zal de speler in de fictionele geschiedenis van Ace Combat participeren als piloot van bekende vliegtuigen. In de wereld van Ace Combat vielen in 1999 brokstukken van de astroïde ‘Ulysses’ op het oppervlak van de aarde. De wereld viel in een diep gat terwijl de economie afstierf en burgeroorlog ontketende. Het overlevende continent op aarde werd verdeeld in twee verschillende naties die elke een andere weg volgen. Eén van de naties kiest er in 2015 voor om de oorlogsmachine op te stoken en de andere natie te overmeesteren in een verrassingsaanval. Als piloot die zijn dochter kwijtraakt in de allereerste aanval van de vijandige natie, stap je in de cockpit van de meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen die jouw natie heeft om de aanval van de vijand af te wenden.

avatar van Spawn NL
Kheb hier de demo van gespeeld, ik moet zeggen dat alles gewoon weer heerlijk voelde. Maar ik was vooral onder de indruk van de graphics DAM!

Pascal A

Ik heb op de PSX alle delen van de Ace Combat serie gespeeld, maat toen ik overstaptje naar de Sega Dreamcast speelden ik mijn eerste game op de machine Airforce Delta ik hoop dat Ace Combat 6 precies het zelfde gaat doen als ik deze speel op de Xbox 360.
Tot nu is Airforce Delta (DC) de beste Flightgame voor mij.

RippedBone Dog
singleplayer is ie te doen, en de explosies en kogels vliegen je om de oren waardoor het iets realistischer wordt in een arcade game.
online is ie vrij moeilijk tenzij je natuurlijk super goed bent in et Flight / Action genre.

Taken
Tot nu is Airforce Delta (DC) de beste Flightgame voor mij.

Onder tussen gaat het de PS3 versie worden, release datum is nog niet bekend.

Ik heb altijd al Ace Combat online willen spelen en nu gaat het dan eindelijk gebeuren.

Imperial Figure
De eerdere Ace Combat delen waren puur arcade maar deel 6 benaderd ook een beetje de simulatie kant.
Maar het is uiteraard meer arcade want de beelden gaan erg rap en is moeilijk bij te houden omdat de besturing en camera standen niet altijd soepel mee lopen.
Online is het niet te doen, krijg geen enkele kans om iemand neer te halen, maar het zal ook wel komen omdat flight games mij niet echt bekoren en het boeit me niet echt allemaal.
Maar ik beoordeel de game als flight game voor de echte vlieg fans en niet wat mijn mening is, want dit is totaal niet mijn genre maar als flight game is het een topper.

Graphics: 4*
Geluid: 4*
Game-play: 4*
Online: 3*
single-player: 4*

284

Squadron Leader had toch ook wel wat simulatie elementen.

avatar van Slainte_Mhath
Je kan neerstorten maar je vliegt vrolijk verder, en ook raketten deren je niet?

Grote miskoop, al was het 2e hands gelukkig..

284
Misschien is het een tip om de game op hard te spelen !

284
Man man man wat ben ik blij dat ik een 360 heb gekocht, ben er heel lang ziek van geweest dat ik deze game niet heb kunnen spelen op de PS3, een kleine troost HAWX, een kleine teleurstellig HAWX2, en hoop Ace Combat Assault Horizon.

De trailer van Ace Combat Assault Horizon die een week voor de release van HAWX2 uit kwam blies Hawx helemaal weg wat een domper voor de game waar ik zo lang naar uit keek.

Aangezien Hawx het enige was wat ik had was het een redelijk goede game, maar nu ik weer een Ace Combat game speel kan i alleen maar zeggen HAWX SUCKS ben al helemaal geen fan van Tom Clancy dat serieuse kille gedoe!

Graphics van deze game zijn beter als die van HAWX op de Playstation 3, Het is gewoon fucking Ace Combat, en dat vindt ik fijn

Missie 1 zit er op, als ik klaar ben met de game schijf ik een review!

avatar van Feyenoord100jaar
Je hebt wel wat met vliegen he?

284
Ja het zijn shooters met een extra dimensie, en toch mijn favoriete genre toys for boys

avatar van FlorisV
Ik heb dit toch wel ontdekt pas als heerlijke spellenreeks en de oudere titels ogen genoeg hetzelfde qua opzet dus ook deze ga ik zeker op de kop tikken als tweedehandsie.

FlorisV schreef:
zijn er heel veel, deze is exclusief op X360 verschenen, maar de voorgangers zijn nog op PS2 verschenen (Ace Combat Zero: The Belkan War, Ace Combat 04: Shattered Skies en Ace Combat: Squadron Leader).

Grovonion schreef:

Bedankt! Ik ga eerst deze en Assault Horizon spelen op de 360, die heb ik al op marktplaats gekocht. Vind het wel leuk als die oude consoles nog dienst mogen doen.

avatar van FlorisV
Jammergenoeg vond ik deze niet lekker spelen omdat de radar teveel achter de feiten aanliep en niet direct genoeg meebewoog. Iets wat duidelijk in deel 7 veel soepeler ging. Hierdoor moest ik te lang zoeken naar mijn doelwitten. En dat is toch vrij belangrijk, snel genoeg de targets van de missie vinden want dat moet onder tijdsdruk.