Halo 2: Anniversary (2014)

PC / Xbox One

Ontwikkeld door 343, Saber en Certain Affinity
Uitgegeven door Microsoft

In deze remake van Halo 2 kruipen spelers wederom in de huid van de Master Chief, de aangewezen soldaat om de Melkweg te redden. De overgebleven troepen van de Covenant blijken alles behalve verslagen en maken zich op voor een nieuwe machtsovername. Met de hulp van Cortana, een AI die de Master Chief van informatie voorziet en zijn doelen doorgeeft, zal hij het menselijke verzet naar een overwinning moeten leiden. Dit keer met verbeterde graphics, nieuwe cinematics en meer multiplayer maps en opties.

Bij Halo 2:

Het is nog een gerucht, maar het zou wel heel vet zijn:

The source claims that Halo 2 Anniversary is in the works for Xbox One and will be released on November 11 this year in two special editions. The first will be a standard Collector's Edition that comes with beta access to Halo 5 and a Halo TV series (not the one rumoured to be directed by Neill Blomkamp). The second is a War Collection, which supposedly comes with everything from the Collector's Edition as well as Xbox One ports of Halo 3 and Halo 4.

Ik heb nu bezig met de eerste missie van de Anniversary editie en het voelt weer lekker vertrouwd aan. Had bij een punt een kleine ingeving dat er een deur open zou gaan waar drie vijanden uit moeten komen. Ik had nog gelijk ook . Toch grappig om te zien dat zelfs na 10 jaar ik zulke details heb onthouden. De nieuwe cutscenes zien er trouwens heel gelikt uit en zelfs de geluiden van wapens zijn opnieuw gedaan. Kan niet wachten om verder te gaan.

Het was weer genieten hoor. Toch wel grappig om te zien dat ik bijna alle missies nog volledig uit mijn hoofd wist. Als je een Halo fan bent zul je weer genieten van de X1 versie van Halo 2.

Leuk om te zien dat deze versie van Halo 2 nu ook apart op de site staat. Toen de Master Chief Collection uitkwam, heb ik heel veel tijd gestoken in Halo 2: Anniversary en ook alle gerelateerde achievements gehaald. De nieuwe cutscenes zien er geweldig uit en ook de game zelf is mooi opgepoetst. Dit is voor mij alleen geen reden om hem een hoger cijfer te geven dan het origineel, aangezien de gameplay, ook in 2014, ietwat verouderd is als je het vergelijkt met andere shooters uit die tijd. Desalniettemin is deze versie de ultieme manier om Halo 2 te beleven.