Guitar Hero III: Legends of Rock (2007)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Neversoft
Uitgegeven door Activision

Deze game laat je, net als in zijn voorgangers, in de rol kruipen van een rockster. Neem de bijgeleverde gitaar in je hand en speel met de muziek mee. De belangrijkste toevoegingen aan dit deel zijn de Battle mode en de mogelijkheid om online te rocken: samen met een vriend of tegen elkaar in een duel. Hierin speel je tegen elkaar en als je bepaalde secties foutloos speelt krijg je power-ups die je kunt gebruiken om het de ander extra moeilijk te maken. In de single player game zullen er drie boss battles te spelen zijn tegen beroemde gitaristen. Eén van de drie is een fictionele gitarist, en de andere twee zijn beroemde gitaristen (waaronder Slash) waartegen je het moet opnemen.