Guitar Hero III: Legends of Rock (2007)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Neversoft
Uitgegeven door Activision

Deze game laat je, net als in zijn voorgangers, in de rol kruipen van een rockster. Neem de bijgeleverde gitaar in je hand en speel met de muziek mee. De belangrijkste toevoegingen aan dit deel zijn de Battle mode en de mogelijkheid om online te rocken: samen met een vriend of tegen elkaar in een duel. Hierin speel je tegen elkaar en als je bepaalde secties foutloos speelt krijg je power-ups die je kunt gebruiken om het de ander extra moeilijk te maken. In de single player game zullen er drie boss battles te spelen zijn tegen beroemde gitaristen. Eén van de drie is een fictionele gitarist, en de andere twee zijn beroemde gitaristen (waaronder Slash) waartegen je het moet opnemen.

avatar van Justinx
Facedown schreef:
Op welk platform heb je het gekocht?

PS3 en ik heb een HD TV

Justinx schreef:

PS3 en ik heb een HD TV

Geen idee wat het probleem dan is

VERSCHIKKELIJK dit spel is zo ........................... GEWELDIG!! TOP verder kan je niks zeggen aanbidbaar

avatar van Obscure Thing
Heerlijke game waar ik nu echt super verslaafd aan ben.

Heerlijk om Muse te spelen, al moet ik wel zeggen dat de echte gitaar meer voldoening geeft.

avatar van jacobine_rodijk
Leuk vervolg wederom weer van de GH serie, maar vond de tracklist van GH2 een stuk leuker. Volgens mij beperkte Neversoft dit keer zich tot de tracks waarvan de masters verkrijgbaar waren. Zitten namelijk erg weinig 'klassiekers' tussen i.t.t deel 2. Ook voelt het aan alsof er overbodige noten in de Hard en Expert versie zitten, puur om de speler meer te laten doen, wat afbreuk deed aan het nummer. Maar nummers van o.a Muse, Guns N Roses, The Strokes en The Killers maken dit spel zeker meer dan waard voor de liefhebber. 4*

Wat is deze game heerlijk verslavend

avatar van waxs
Geweldig, fantastische soundtrack ook

Wat is dit gaaf zeg! Nog nooit eerder een gitaar hero gespeeld, maar zo gauw als dit uit de doos kwam was het rocken geblazen, en ik ga door tot het bittere einde, wil gewoon op expert mee kunne spelen. Laat die downloadable content ook maar komen, zin genoeg goede songs die ze toe kunnen voegen, regelrechte 5 voor dit spel! en dubbel en dwars je geld waard.

avatar van Tha)Sven
De soundtrack is dik in orde en het spelen op de gitaar is ook heel cool.
Het is verslavend maar aan de andere kant vind ik het ook weer repitief.
Ik heb expert nooit gehaald, want het werd mij allemaal te frustrerend.
Het spel is ontzettend goed uitgevoerd, maar toch niet meer dan 4 sterren, omdat dit geen game is diepgang.
(ik heb hetzelfde met sportgames, dat zullen voor mij nooit echte toppers worden).

avatar van basik
Deze game heeft alles.. en er zit ook nog een gitaar bij.

avatar van Dexter
Wat een vet spel. Super verslavend, super muziek en met die gitaar heb je er nog een leuke gadget bij, en het werkt allemaal best goed.

Verschrikkelijke vette game.
Brute soundtrack, met als favoriete nummers om te spelen:
Raining blood, One, The number of the Beast, Before I Forget.

Het is lang speelbaar, het duurt wel even voor je Expert aankunt, en dan kun je ook nog met zijn 2e Co-op en Face-off's doen.

4.5*

avatar van Foetsj_NL
Vandaag voor het eerst bij een vriend spelen, maar ik heb hem ook al bij otto.nl besteld, maar na twaalf dagen heb ik de game nog niet.

Mischien rare vraag maar wordt deze game over een tijd ook afgeprijsd.(vanwege die gitaar)

Crespo09 schreef:

Zou ik niet oprekenen. Ik heb Guitar Hero zelden afgeprijsd gezien.

basik schreef:

Zou ik niet oprekenen. Ik heb Guitar Hero zelden afgeprijsd gezien.

O okee maar koop hem toch heb nog een bon van 35,- dus dan nog 55

Vind het wel jammer dat er geen liedje van Golden Earring is, Radar Love of When the lady smiles .

avatar van Obscure Thing
mijn stem naar 4.0 verlaagt, aangezien me het nu toch wel begint te vervelen. korter houdbaar dan ik dacht!

nog 8 dagen en ik kan hem betale kan nie wachten

avatar van Princess Piranha
Is de speelduur een beetje lang? Ik wil het misschien gaan kopen. Het wordt dan wel mijn aller eerste Guitar Hero game

Princess Piranha schreef:

Ik heb 'm sinds Sinterklaas en ik speel hem nog altijd bijna dagelijks. Heb hard bijna uitgespeeld en ben halverwege met expert. Ik denk dat deze me nog wel eventjes bezig zal houden

avatar van Princess Piranha
Karl schreef:

Dat is dan best wel lang al! Mooi, nog een reden om mijn broer over te halen mee te betalen

avatar van basik
Bah mijn xbox is kapot en ik kon nog maar net op medium

avatar van Metalfist
Gisteren voor de eerste keer gespeeld en ineens de medium mode uitgespeeld (buiten het laatste Bossgevecht) maar vind het eigenlijk allemaal wat minder. De eerste Guitar Hero was zeer vernieuwend met zeer goede tracklist, de 2e had die mooie toevoeging van Encore's en tracklist die nog altijd zeer goed was (Free Bird!) maar bij dit deel interesseert het me allemaal minder. Spel wordt wat repetitief, op sommige momenten vrij moeilijk maar het grootste nadeel vind ik toch de tracklist. Allemaal liedjes die me niet zo konden bekoren en pas bij het laatste level kwam het een beetje goed, (Metallica, Iron Maiden, ...).

De Boss Battles vond ik niet zo'n goede toevoeging eigenlijk. Beetje irritant maar al bij al nog een goed spel al moeten ze oppassen dat ze het niet te veel gaan uitmelken!

3.5* voor PS3

avatar van Obscure Thing
ik ga terug naar de 3,5 omdat ik dit spel geen ruk meer aan vind.
Ik pak wel mijn echte gitaar!!

avatar van wiiplayer
Super vet spel dat ik binnenkort zelf ga bemachtigen.

Toch hier maar eens een stukje schrijven...
Om te beginnen, speel ik zelf gitaar en was in het begin sceptisch over hoe de game zou spelen, het leek zo te zien gewoon een veredelde dance-button-bashing-sequence-game, met speciale controller. Toch, mede door positieve kritieken van vrienden, maar eens geprobeerd, met als eerste GHII. Erg onder de indruk was ik, vooral door hoe het geheel aanvoelde, had echt het gevoel rockmeister te zijn (ook bij liedjes die ik 'in het echt' ook kan spelen), gelijk ook deel III gehaald en toch erg tegengevallen, gevoel is niet meer wat het was, liedjes zijn slechter verwerkt, ik denk omdat bij vorige delen de muziek voor het spel gespeeld was en bij deze de originele tracks zijn gebruikt. Nu voelt het gewoon als knoppen rossen met muziekje op de achtergrond.

Obscure Thing schreef:
ik ga terug naar de 3,5 omdat ik dit spel geen ruk meer aan vind.
Ik pak wel mijn echte gitaar!!

Helemaal hetzelfde Obscure, in het begin erg verrast door de lekkere feeling, leuke tracks (vooral GHII) en goeie vinger-oefeningen to boot, maar toch steeds minder aan gaan vinden. Na een maandje had ik er al helemaal geen zin meer in. Medium soepel uitgegamed, maar bij hard (en expert) gewoon geen zin meer om er m'n tijd aan te verknallen. Veel kortere levensduur als ik in het begin verwachtte... Speel nu alleen nog mee op m'n gewone gitaar, als vrienden op de plastic variant zitten te raggen.

@Metalfist: Ja, idd dit deel voelde vele malen slechter als de voorgaande, erg uitgemelkt, boss-battles lame en de feeling van de liedjes gewoon minder goed gedaan. Game had ook de gamespot award gewonnen voor meest opzichtige reclame in een game...

GHII -> 4,0* Omdat het toch een erg leuk origineel concept was wat me toch een maand samen met vrienden leuke rockfests heeft bezorgd. (I nooit gegamed, dus...)
GHIII -> 3,0* Omdat het te snel te hard uitgemolken werd en ik me er nu zelfs lichtelijk aan irriteer.

Nog even tussendoor, vriend van me heeft hem voor de PC gehaald en daar is wederom de levensduur tien keer langer, door de gigantische hoeveelheid (veelal zelfgemaakte) bonus song 'mods', die je kan downloaden en spelen. Meer dan 5000 nummers erbij...
Op een of andere manier loopt 'ie wel erg zwaar en heeft een redelijk nieuw systeem er nog relatief veel moeite mee.

Heerlijk spel. In tegenstelling tot anderen kan de tracklist me wel bekoren, en dit is mijn eerste Guitar Hero dus ik zit er nog helemaal in, het is super verslavend, je wilt gewoon beter worden.

Zit momenteel bij het 1na laatste concert op Hard en ben alvast wat begonnen aan expert.

Wel jammer dat er vooralsnog geen downloadable content is op de Wii.

Vette game en gewoon te verslavend.

avatar van Nintendofreak
Lijkt mij wel sjiek zo als je met een groep speeld.
Maar ja is dit spel niet een beetje moeilijk te spelen alle ja heb niet echt een idee !
Mah lijkt mij wel tof te zijn.