Guitar Hero III: Legends of Rock (2007)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Neversoft
Uitgegeven door Activision

Deze game laat je, net als in zijn voorgangers, in de rol kruipen van een rockster. Neem de bijgeleverde gitaar in je hand en speel met de muziek mee. De belangrijkste toevoegingen aan dit deel zijn de Battle mode en de mogelijkheid om online te rocken: samen met een vriend of tegen elkaar in een duel. Hierin speel je tegen elkaar en als je bepaalde secties foutloos speelt krijg je power-ups die je kunt gebruiken om het de ander extra moeilijk te maken. In de single player game zullen er drie boss battles te spelen zijn tegen beroemde gitaristen. Eén van de drie is een fictionele gitarist, en de andere twee zijn beroemde gitaristen (waaronder Slash) waartegen je het moet opnemen.

avatar van RSgame91

5 Knoppen. Sjongejonge

En de strumbar

MikeMannuh
Inclusief startknop (ingame menu) en starpower knop op de nieuwe gitaren heb je er 8!

Potverdriejandubbeltjesnogantoe!

avatar van gukker
De beste uit de serie. Ik vind de eerste 2 delen te lelijk en van deel 4 vind ik de tracklist niet zo goed. Maar deeltje 3 is perfect.

avatar van mr blijhoofd
eens met gukker beste deel uit de serie goeie tracklist vernieuwend en verslafend. gewoon de beste tot nu toe in de serie

avatar van superdude
topgame! ik speel ook echt gitaar dus ik dacht eerst dit is echt dom, als ik echt gitaar kan spelen waarom zou ik dan zon plastic ding oppaken een beetje op knopjes tikken? maar het is verrasend leuk, de gameplay werkt heel erg goed en de tracklist is naar mijn mening erg goed! met de controller kan ik lekker expert maar ik speel het liefst met de gitaar daar kan ik hard wel aan, tot raining blood
ik vind dit veruit de beste uit de serie vanwege de trakclist en de sfeer
en slash rockt!
erg mooie graphics ook!

gameplay 90
sound 90
graphics 90
speelwaarde 90

avatar van ps3me
Slash rockt sowieso (vond guns 'n roses ook alleen maar goed toen slash er nog bij zat en duff etc. nu vallen ze vies tegen) ben ook overgestapt van band, naar Led Zeppelin. oudere rock is gewoon veel beter

davidbmaster
lekker pittig en leuk dat zijn spellen die we willen hebben GH 3

avatar van Starmaster501
Bij de credits speel je Dragonforce... Maar als ik quickplay doe staat hij er niet tussen?

avatar van wiiplayer
Dat klopt niet. Heb je hem wel opgeslagen ofzo na het uitspelen?

wiiplayer schreef:
Dat klopt niet. Heb je hem wel opgeslagen ofzo na het uitspelen?

Ja tuurlijk, maar ik zal hem wel opnieuw doen dan...

avatar van Feyenoord100jaar
Weet iemand waar je de guitar nog los ergens in een winkel of op het internet kan kopen?
En is zo'n guitaar voor alle GH spellen?

Feyenoord100jaar schreef:
En is zo'n guitaar voor alle GH spellen?

Voor de ps2 is amper nog wat te vinden in de winkels
Ik had nog geluk dat ik in heel amsterdam toch nog in 1 winkel een Word Tour pack kon vinden voor de ps2

Ik heb die ook gevonden. Lekker goedkoop

Ik heb die ook gevonden. Lekker goedkoop

60 euro
Ik heb er nog 8 euro af kunnen halen...
Voor de pc was het 20 euro...
Heeft die gitaar een USB aansluiting?

avatar van wiiplayer
Ik had hem voor de ps2 voor 25 euro.

wiiplayer schreef:
Ik had hem voor de ps2 voor 25 euro.

Waar? (en wanneer)

GH III: Legends of Rock speelt net als alle GH's heerlijk en is ook zeer verslavend ik geef deze een half puntje meer dan 5 omdat ik de tracklist beter vind en ook de layout in beeld vind ik persoonlijk fijner. Ik vind wel een nadeel in GH namelijk de overstap van Normal naar hard is voor mij te groot en dan word GH vooral frustrerend, ik vind het knap dat mensen het kunnen ik heb er het geduld niet voor, ik speel het omdat ik het leuk vind en van muziek houd niet om uiteindelijk op expert de nummers foutloos te spelen. Al met al een prima GH. 4.0

Starmaster501 schreef:

Waar? (en wanneer)

Bart Smit, ongeveer jaar geleden.

wiiplayer schreef:

Bart Smit, ongeveer jaar geleden.

Mn neef had hem vroeger ook bij de bart smit voor 30 euro gehaald. En ik zag hem laatst voor 70 euro voor de pc, terwijl hij ergens anders lag voor 20 euro... (WTpack)

Starmaster501 schreef:

€20,- was in januari bij de freerecordshop maar die zijn ook al lang weg, je moet goed zoeken voor oudere spellen van GH aangezien ze nergens meer in de winkel liggen (Noord-Limburg). Zonde aangezien je ze nu 2de hands moet gaan kopen en dan betaal je nog zo'n €30,- (Game Mania) ter duur als je het mij vraagt voor een game uit 2006/2007.

Ik heb 'm vorige week nog 30 euro betaald, omdat ik GHIII slechts zelden in de rekken zag liggen. Gisteren echter in een of andere fantasy zaak lagen er verschillende dozen voor 15 euro, jammer.

Beter dan het vierde deel in de reeks. De nummers zijn iets uitdagender en afwisselingsrijker in medium mode.

davidbmaster
zijn er mensen die gh 3 nog spelen veel

Ikzelf momenteel niet, Rockband 3 neemt al mijn guitar-faken tijd in beslag.

Guitar Hero 3 is bij uitstek de uitdagendste GH-game die ik tot nu toe heb gespeeld. Veel nummers op Hard hebben een vleugje Expert erdoor. Dit komt voornamelijk doordat Neversoft in veel nummers gebruik maakt van drie 'noten' (ofwel drie knoppen). Verder een prima Guitar Hero, maar de covers zijn meh en het aantal memorabele nummers waardoor je de game weer eens opstart ontbreken.

Eindbeoordeling: 7 (3,5*)