Guitar Hero III: Legends of Rock (2007)

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Music

Ontwikkeld door Neversoft
Uitgegeven door Activision

Deze game laat je, net als in zijn voorgangers, in de rol kruipen van een rockster. Neem de bijgeleverde gitaar in je hand en speel met de muziek mee. De belangrijkste toevoegingen aan dit deel zijn de Battle mode en de mogelijkheid om online te rocken: samen met een vriend of tegen elkaar in een duel. Hierin speel je tegen elkaar en als je bepaalde secties foutloos speelt krijg je power-ups die je kunt gebruiken om het de ander extra moeilijk te maken. In de single player game zullen er drie boss battles te spelen zijn tegen beroemde gitaristen. Eén van de drie is een fictionele gitarist, en de andere twee zijn beroemde gitaristen (waaronder Slash) waartegen je het moet opnemen.

Ik had hem bijna uitgespeeld op expert, werkt de savegame op een of andere wazige rede niet meer. :S
Ik heb nu nog geen zin om weer opnieuw te beginnen, maar mss doe ik dat binnenkort toch maar weer.. het blijft een leuk spel.

avatar van Marcellussss
Ik had nooit wat met Guitar Hero - waarom op zo'n plastic controller rammen als het echte werk niet veel duurder is, dacht ik bij mezelf. Totdat ik een week terug bij de Media Markt een PS3 met Guitar Hero zag staan, en ik en een vriend het niet konden laten het uit te proberen. Jammer van de verschrikkelijke tracklist, maar als doorgewinterde muziekliefhebber kon ik eigenlijk niets anders verwachten. Ook dat vreselijke 'so you wanna be a rockstar'-sfeertje is om te kotsen.

Een wat negatieve eerste indruk. Tot dan toe, want toen het spel echt begon sloeg ik meteen om. Meteen verkocht door de gameplay (het komt toch eng dichtbij het echte werk, enorm vereenvoudigd natuurlijk) en de toch best toffe controller die met deze game gepaard gaat. Uiteindelijk net over de streep getrokken, en nog geen spijt van gehad. Zit nu vast bij die boss battle, waar ik nog weinig van snap.

Als je 'n power-up krijgt door goed te spelen, moet je je gitaar even de lucht in gooien op het juiste moment, zodat je tegenstander het compleet verneukt voor zichzelf en je verder kunt. De boss battles zijn trouwens wel heel erg kut en halen het bijlange niet bij de 'echte' nummers; ze hangen gewoon veel te veel van geluk (welke power-up krijg je en zet je 'm op het juiste moment in) af.

avatar van ps3me
Óf, je kan gewoon die bosbattles oefenen bij practice volgens mij.

Dan nog ben je erg afhankelijk van power-ups. Je kan een stukje nog zo goed spelen, als je dan dubbele noten krijgt dan ben je alsnog de figuurlijke lul. Bovendien - en bij de Tom Morello battle op Expert is dit nog wel het duidelijkste - win je altijd als je een bepaalde power-up op het juiste moment inzet.

avatar van ps3me
Dan moet je het level gewoon vaak doen!

avatar van Marcellussss
Karl schreef:

Ik snapte het idee wel, als nog bleef meneer zelfs met een whammy slechts 3 noten missen. Totdat hij opeens ruk begon te spelen - snapte er niets van, maar dat boeit me dan ook niet. Ondertussen een stuk verder: Easy en medium uitgespeeld, maar hard wordt me toch te veel. Het is zo'n spel dat ik 3 dagen uitvoerig speel, en daarna nog amper naar kijk - ook door de verschrikkelijke tracklist en presentatie.

edit: Wat zijn die YouTube video's met Raining Blood op expert mode vreselijk trouwens. Verdoe je tijd dan aan een echt instrument.

Beste spel op het moment, love it!

the deftone schreef:

Doe je goed, expert

Op Easy heb ik alle nummers 5*, bijna de helft 100%
Op Medium heb ik ook alle nummers, en een paar 4* en een paar 5*, paar nummers 100%
Op hard zit ik op 41 nummers, laatst even Raining Blood gehaald en ik heb nu moeite Lou te verslaan. Die wapens liggen op kutplekken. Op Expert heb ik laatst Slash gehaald en ben nu bij Before I Forget. Daar zit echt een rotstukje in, maar met "a lot of practice' moet dat wel een keer lukken.

Dit zijn mijn favoriete nummers om te spelen:
-Paint it black (expert)
-Cities on flame with rock and roll (expert)
-Cult of personality (hard en expert )
-The Devil went to Georgia (hard)
-Trough the fire and the flames (hard want op expert mis ik aardig wat en dat gaat tenkoste van het nummer.

joeri592
kan je eigenlijk guitar hero 2 met de guitar hero 3 gitaar spelen??

avatar van wiiplayer
Volgens mij kan je alleen de GH games waarbij geen gitaar word geleverd met een gitaar uit een andere GH game spelen.

Zoals Aerosmith en Mettalica.

avatar van ps3me
Heb het spel her ondervonden.
Mijn ps3 z'n harddisk had een keer iets, dat gaf die aan, en alle savegames waren kwijt... zowel GH als alle andere spellen. Ik had toen niet echt zin om opnieuw te beginnen... was inmiddels al bij hard, ik had er al 13 nummers van uitgespeeld. Nu heb ik de helft easy gedaan en stapte toen direct over op medium.

avatar van wiiplayer
Als je deze voor de PS2 hebt moet je hem dan aansluiten of kan het ook draadloos?

joeri592
heb bij easy alles 5 sterren bij medium bijna alles 5 sterren bij hart ben ik bij nights of cedonia ofzo en bij expert bij before i forget

wiiplayer schreef:

Zoals Aerosmith en Mettalica.

bij die 2 kan je ook een pakket kopen met gitaar!

joeri592
ik heb nights of cedonia ofzo gehaald

joeri592
'me lievelings nummers om te doen zijn:

can't be saved - sense fail expert
FCPREMIX - the fall of troy expert
my curse expert
before i forget hard
stricken hard
trough the fire and flames hard

Mijn favo nummers van het spel (gewoon dat ik leuk vind) zijn:

Iron maiden - the number of the beast
aerosmith - same old song and dance
Guns 'N Roses - Welcome to the jungle
The Who - the seeker

dat zijn de nummers die ik erg leuk vind, en vele bands zijn ook favorieten zoals Metallica, Iron Maiden, GNR, Kiss, Aerosmith

avatar van paulisdik

aerosmith - same old song and dance
Guns 'N Roses - Welcome to the jungle
The Who - the seeker

Je hebt wel (naar mijn mening) verstand van muziek Tim
Alleen Slipknot vind ik geen reet aan.

joeri592
hoezo verstand, hij geeft ze mening dat jij mischien dezelfde mening hebt wilt niet zeggen dat hij verstand heeft van muziek
er zitten zeker goede nummers tussen maar heb je ook de andere tracklist van gh3??

avatar van paulisdik
joeri592 schreef:

Het was maar een grapje hoor Joeri
Ik deel zijn mening gewoon, voor de rest niks.
Waarom jij meteen met 'Hoezo verstand' komt snap ik niet zo en het boeit me ook niet.

Nu maar weer ontopic.

paulisdik schreef:

Het was maar een grapje hoor Joeri
Ik deel zijn mening gewoon, voor de rest niks.

Nu maar weer ontopic.

Ik vind van slipknot ook alleen maar dit nummer goed hoor

ps3me schreef:

Ik vind van slipknot ook alleen maar dit nummer goed hoor

PSYCHOSOCIAL!

avatar van wiiplayer
Ik had nog geen antwoord op mijn vraag. Als je deze op de PS2 hebt moet je de gitaar dan aansluiten of is ie draadloos.

op de ps 2 is ie niet draadloos

avatar van Kjell1408
wiiplayer schreef:

Op de PS2 is de Guitaar ook draadloos. Je moet zo'n infrarood apparaatje in de Memory Card slot steken.

Ja, ik weet het. Gister WT gekocht

avatar van RSgame91
Eerste GH die ik kocht en was op slag verslaafd. De nummers zijn geweldig en je voelt jezelf bijna een echte/goede gitarist (ondanks dat je maar 6 knoppen hebt )

Erg vermakelijk. Ook leuk om met meerdere mensen te doen.

RSgame91 schreef:

Erg vermakelijk. Ook leuk om met meerdere mensen te doen.

5 Knoppen. Sjongejonge