The Ascent (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door Neon Giant
Uitgegeven door Curve

Welkom in de arcologie van The Ascent Group, een op zichzelf staande, door het bedrijf gerunde metropool, die tot aan het wolkendek reikt en gevuld is met wezens uit de hele Melkweg. Als bedrijfswerknemer ben je, net als alle anderen in je district, gedoemd tot slavernij. Maar als je tijdens een routineklus de opdracht krijgt om met je cyberdeck het systeem te controleren, wordt het systeem plotseling platgelegd, waardoor de geautomatiseerde beveiligingssystemen in de war raken.

avatar van bettafish14
Gameplay ziet er wel geinig uit, heb nooit echt ‘topdown’ RPG gespeeld zoals Diablo, maar voor deze is mijn interesse gewekt. Maar even afwachten wat het gaat brengen.

Ja hier laatst ook wat over gelezen en trailers gezien. Deze lijkt me erg de moeite waard, toffe cyberpunk setting en niet onbelangrijk: 4 player co-op. En vanaf dag 1 in GamePass, beter.

Bij release even gespeeld, daarna hele tijd beetje links laten laten liggen. Afgelopen weken weer wat fanatieker ingedoken en gisteren rolden dan de credits voorbij.

Maar erg toffe isometrische top down shooter in Cyberpunk sferen. Kreeg er ook wat old school Alien Breed vibes bij. Verhaal kon me verder weinig boeien maar speelt gewoon heel erg lekker, niet in co-op gespeeld maar solo speelt dit prima.

Ziet er ook erg mooi uit, zo gigantisch veel oog voor detail. Veel kleine animaties op de achtergrond. Ook meer dan genoeg wapens/gear/mods/augmentation/skills. Ja zit goed in elkaar.

Einde smaakt/hint wel naar een deel 2, benieuwd of die er gaat komen.

Nu maar weer es verder gaan met Cyberpunk 2077, want die kon me net als deze game ook niet meteen heel erg boeien. Tijd voor een 2e kans.

Berichten verplaatst naar The Ascent: Cyber Heist (2022)

mrdig schreef:
Maar erg toffe isometrische top down shooter in Cyberpunk sferen.

...met wat lichte RPG elementen, en wat ik in de korte tijd op Gamepass meekreeg nog niet eens zo een slecht verhaal. En nu in de Xbox sale in de aanbieding voor maar 11.99. Je raad vast wie hem al een tijd op zijn wishlist heeft en wellicht ook dit weekend toehapt. De omschrijving en score lijken me alvast gerechtvaardigd. Het was ook voor mij het spel wat ik eigenlijk min of meer samen of na Cyberpunk had willen spelen. Met vertraging dus in 2023. En misschien daarna in 2024 toch maar eens Shadowrun volledig?

Ja zeker ook rpg elementen, nou ik wist het wel: kopen en spelen die hap dit weekend. Kijk nog steeds met plezier terug op deze game. Stiekum hoop ik op nog meer DLC of een deel 2

avatar van FlorisV
Lijkt op Alienation. Maar met een net wat coolere cyberpunk setting. Ik moet wel zeggen dat ik Alienation nog amper aangeraakt heb. Maar ik wil deze ook wel proberen. En deze zou in de sale zijn volgens psdeals.net maar dat is kennelijk vandaag nog niet meteen...of zo iets.

Mee begonnen en een vijftal uur inzitten op het moment. Speelt inderdaad lekker en dat hele Cyberpunk sfeertje wordt heel mooi neergezet vind ik. Voor iets wat eigenlijk gewoon een top-down shooter met lichte RPG elementen is doet het veel dingen beter dan een hoop A+ games. Voorlopig wel de game waar ik even bezig mee zal blijven denk ik.