Huntdown (2020)

Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Macintosh
Platform / Shooter

Ontwikkeld door Easy Trigger
Uitgegeven door Coffee Stain

In de roerige straten van de toekomst, waar criminele bendes de baas zijn en de politie niet durft te komen, kunnen alleen de premiejagers de stad bevrijden van de corrupte toorn des misdaads. Maak korte metten met de criminele onderwereld en moord in deze komische arcade shooter bomvol actie.

avatar van Eraser2
Het is een leuke week voor een Switch bezitter met een voorliefde voor retro. Deze ziet er ook weer erg interessant uit. Op de wish list gezet!

Dit was trouwens de game waar ik op doelde bij GTA V, Daar kreeg je een waardebon van 10 euro voor een aankoop vanaf 14.99 als je GTA V gratis in je library aanschafte. Dus - is deze nou ipv 20 euro maar 10 euro op PC voor de geinteresseerden. En inderdaad hij leek me dus ook al erg de moeite - duidelijk op Contra gebaseerd e.d (zoals het eveneens erg goede Blazing Chrome (2019)) maar dat mag de pret dus niet drukken.

Heel af en toe vind ik dat er wel eens net wat te veel pixel-art (8bit of 16bit - maakt niet uit) games in de indie-scene uitkomen - maar aan de andere kant zijn er ook zodanig veel pareltjes die geinspireerd zijn op retro klassiekers die net zo goed, zo niet beter dan het origineel zijn dat ik dan toch maar een oogje toeknijp.

En inderdaad - ik zie me dit wellicht liever op de Switch aanschaffen (als ze weer eens verkrijgbaar zijn) dan op een normale console - kwestie van dit soort games speel je ook lekker in potjes van een 15tal minuten of dergelijks ergens buiten.

Aa ja dit spel die trailer had ik al even bekeken op de Switch en ik was verrast!.
Een combi van Streets of Rage (1991), Contra (1987) en Super Turrican 2 (1994) in een mix retro met cheesy oneliner's ik denk verplichte kost...

banjo schreef:

Dan zou je, zoals ik aangaf, ook even Blazing Chrome (2019) moeten bekijken. Heel erg over het hoofd gezien maar in hetzelfde genre en speelt ook erg goed. (via GamePass een tijdje geprobeerd)

De trailer van Blazing Chrome doet me erg denken aan The Terminator en ja dat kan ook wel leuk zijn...
Maar kwa trailer wint Huntdown, maar dat zegt natuurlijk nog niks.
Als jij ze nou even allebei gaat spelen en een mening uit brengt dan ben ik wel benieuwd.
De prijs tussen die 2 is ongeveer het zelfde....