Huntdown (2020)

Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PC / Macintosh
Platform / Shooter

Ontwikkeld door Easy Trigger
Uitgegeven door Coffee Stain en Clear River

In de roerige straten van de toekomst, waar criminele bendes de baas zijn en de politie niet durft te komen, kunnen alleen de premiejagers de stad bevrijden van de corrupte toorn des misdaads. Maak korte metten met de criminele onderwereld en moord in deze komische arcade shooter bomvol actie.

avatar van Eraser2
Het is een leuke week voor een Switch bezitter met een voorliefde voor retro. Deze ziet er ook weer erg interessant uit. Op de wish list gezet!

Dit was trouwens de game waar ik op doelde bij GTA V, Daar kreeg je een waardebon van 10 euro voor een aankoop vanaf 14.99 als je GTA V gratis in je library aanschafte. Dus - is deze nou ipv 20 euro maar 10 euro op PC voor de geinteresseerden. En inderdaad hij leek me dus ook al erg de moeite - duidelijk op Contra gebaseerd e.d (zoals het eveneens erg goede Blazing Chrome (2019)) maar dat mag de pret dus niet drukken.

Heel af en toe vind ik dat er wel eens net wat te veel pixel-art (8bit of 16bit - maakt niet uit) games in de indie-scene uitkomen - maar aan de andere kant zijn er ook zodanig veel pareltjes die geinspireerd zijn op retro klassiekers die net zo goed, zo niet beter dan het origineel zijn dat ik dan toch maar een oogje toeknijp.

En inderdaad - ik zie me dit wellicht liever op de Switch aanschaffen (als ze weer eens verkrijgbaar zijn) dan op een normale console - kwestie van dit soort games speel je ook lekker in potjes van een 15tal minuten of dergelijks ergens buiten.

avatar van Banjo
Aa ja dit spel die trailer had ik al even bekeken op de Switch en ik was verrast!.
Een combi van Streets of Rage (1991), Contra (1987) en Super Turrican 2 (1994) in een mix retro met cheesy oneliner's ik denk verplichte kost...

Banjo schreef:

Dan zou je, zoals ik aangaf, ook even Blazing Chrome (2019) moeten bekijken. Heel erg over het hoofd gezien maar in hetzelfde genre en speelt ook erg goed. (via GamePass een tijdje geprobeerd)

avatar van Banjo
De trailer van Blazing Chrome doet me erg denken aan The Terminator en ja dat kan ook wel leuk zijn...
Maar kwa trailer wint Huntdown, maar dat zegt natuurlijk nog niks.
Als jij ze nou even allebei gaat spelen en een mening uit brengt dan ben ik wel benieuwd.
De prijs tussen die 2 is ongeveer het zelfde....

avatar van Banjo
Het is een zeer vermakelijk spel zo'n spel wat je elke dag even moet spelen..
Met levels en een soundtrack met die typische jaren 80 sfeer en met oneliners uit bekende films Terminator, Apocalypse Now, The Warriors etc ze vervelen nooit..
De gameplay is redelijk eenzijdig maar wel heel erg vermakelijk vooral de gestoorde eindbazen zijn top!.
Ik raad je aan om de single player op standje hard te spelen daar heb ik zeker een kleine 15 uur over gedaan.

Banjo schreef:
heb ik zeker een kleine 15 uur over gedaan.

Maak daar maar 20 uur van..

avatar van FlorisV
De Steam Summer Sale is losgebarsten en hoe...amai amai zoals de Vlamingen zeggen. Kom ik er net achter dat 'ie ook op de PS4 op sale is...ach ja hij was op Steam nog iets goedkoper. Wat een vet spel is dit, over de top gevuld met testosteron en eighties old school coolheid, de sfeer van Robocop, Mad Max en The Warriors uitademend...uitmuntende pixel art, mooie geluidseffecten, grappige voice acting, best lekkere muziek erbij...en het is nog leuk om te spelen ook, hoe simpel het verder moge zijn.

Inderdaad dit lijkt me geen spel om de hele middag te spelen maar een half uurtje anarchistisch punktuig afknallen is heerlijk.

avatar van FlorisV
Oei oei die Shogun heeft wel het uiterste van mijn doorzettingsvermogen gevraagd, ben wel meer dan 100x kapotgegaan, maar uiteindelijk is het gelukt op Normal. Zeer bevredigend spel. Net Blazing Chrome voor een prikkie gekocht bij Instant Gaming dus op naar de volgende knaller!

Dat deze game me in 2020 is ontgaan is me een raadsel, maar in februari aangeschaft voor 4 euro voor de Xbox en deze week dan even gespeeld. Zo he wat een gave game! Streets of Rage en Turrican vibe lees ik hierboven en dat gevoel kreeg ik inderdaad ook meteen. Moest ook aan Ultracore denken die ik onlangs heb gespeeld. Zeker verder spelen dit!