What the Golf? (2019)

Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5
Action / Sports
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Triband
Uitgegeven door Triband, The Label Limited en iam8bit

Een grappige physics-based golfparodie waarbij elke golfbaan een nieuw verrassend type golf is, sommige briljant of hilarisch, andere zo absurd dat je je afvraagt: What the Golf? Breng je auto naar de Driving Range, zwaai een vogel en scoor een Birdy, of golf een huis om een Home In One te slaan!

Na Mario Golf en Golf Peaks het derde Golf-geinspireerde game dat ik op korte termijn speel. En deze is een veelvoud beter dan de andere twee. Heb er nu een uur of drie inzitten, en de ideeen waar de makers mee afkomen worden steeds abstracter en origineler. Pure fun, meeste levels duren niet langer dan een paar seconden, maar bij sommige crown-challenges ben ik toch heel wat langer mee bezig.

6 uur best wel genoten van dit spel. Het is eigenlijk meer een puzzle game met talloze op golf ge-ente mini-games die allen dienen als parodie op golf en ettelijke andere franchises.

Die mini-games blijven wel tot het einde verbazen met originaliteit en crazy ideeen en zijn zonder uitzondering leuk om te spelen. Bijzonder geslaagd zijn de mini-games die gebaseerd zijn op andere games en daar bekende uit imiteren. Als daar zijn: portal, superhot, angry birds, flappy bird, supermeatboy, bennet foddy etc.

Je bent vaak niet meer dan enkele seconden bezig met elke mini-game, maar er is ook telkens een par-variant die het aantal slagen beperkt, een nog gekkere crown-variant.

Al met al een zeer geslaagd game, dat stijl met inhoud weet te combineren en blijft entertainen tot het eind.