Paper Mario: The Origami King (2020)

Nintendo Switch
RPG / Adventure

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Ga met Mario en zijn nieuwe metgezel Olivia op een komisch RPG-avontuur dat je naar alle uithoeken van een papieren wereld brengt in Paper Mario: The Origami King op de Nintendo Switch! Neem het op tegen de origami-koning en zijn flinterdunne leger, werk samen met bijzondere kompanen en leer magische krachten te beheersen op je missie om de wereld te redden.

Dit ziet er weer prachtig uit! Krijg spontaan zin om weer een Switch aan te schaffen

avatar van richiedoom
Jaaaaaaaaa!!!! Per toeval zie ik dat deze game komt, deze ga ik gelijk op de dag van release aanschaffen.
Ik bewaar hele mooie herinneringen aan Paper Mario op de GameCube, fantastische game.

Dit ziet er ook weer prachtig uit!

N64 en Gamcube paper Mario waren zeker dope.

Color smash, super paper Mario en sticker star daarin tegen waren niet heel best.

Afwachten, maar ben we nieuwsgierig!

Nooit Paper Mario gespeeld, maar dit oogt zo tof dat ik het denk ik gewoon ga halen.

Kan iemand me vertellen wat dit voor soort gameplay is en hoe het is om te spelen?

avatar van Onderhond
Iets meer actie-geörienteerde/beginner RPG. Maar ik heb het nog nooit op de main consoles van Nintendo gespeeld, dus misschien dat het daar net wat uitgebreider is.

avatar van youngtick
Color Splash met erg veel plezier uitgespeeld op de Wii U. Deze game maakt me ook blij maar ik weet nog niet of ik hem day one aanschaf.

centurion81 schreef:

Heb jij je Switch verkocht?

Trouwens op het einde van het filmpje een... Samus helm!.
Naar dat spel kijk in nog meer naar uit.

Banjo schreef:

Heb jij je Switch verkocht?

Trouwens op het einde van het filmpje een... Samus helm!.
Naar dat spel kijk in nog meer naar uit.

Neej, hij is uit mijn ingecheckte bagage gestolen..Bagage kwam niet mee met vliegtuig en toen het thuis werd bezorgd was alle electronica gejat....Toen poosje zonder Switch gedaan en toen mn PS3 verkocht en PS4 in huis gehaald omdat er geen Disney+ app voor de PS3 zou komen. Inmiddels game ik wel weer veel maar op de PS4

avatar van Cervantes
Cervantes (crew)
Moet de ontwikkelaar niet Intelligent Systems zijn?

De beelden zien er fraai uit en destijds op de N64 en Gamecube veel plezier gehad met deze papieren games. Ik ben benieuwd naar de gameplay, gezien deze anders is en ook een beetje terug lijkt te gaan naar de oorsprong van de eerste games binnen de serie. Zeker een titel om in de gaten te houden.

centurion81 jij maakt ook wat mee de laatste tijd!
Je mist zo wel de hit van het jaar Animal Crossing: New Horizons (2020) maar goed...

Cervantes schreef:
Moet de ontwikkelaar niet Intelligent Systems zijn?.

Yessss! Aangepast

centurion81 schreef:

Ah klote zeg. Dat is de hoofdreden dat ik alle elektronica altijd in mijn handbagage hou. Heb de Switch al een paar keer meegenomen in het vliegtuig. Sowieso heerlijk, daar is de Switch zo perfect voor zeg.

Wij hadden tekort aan ruimte in handbagage ivm luiers en flesjes enzo toen heb ik me opgeofferd..dure opoffering geweest haha

Onderhond schreef:

Heb die voor de Wii niet zo lang geleden gespeeld en daar was het RPG element redelijk verdwenen. Eigenlijk gewoon een platformer die continu draait om de gimmick van switchen tussen 2d en 3d. Vond het persoonlijk niet enorm geweldig. Die voor de GameCube schijnt wel RPG te zijn en behoorlijk goed.

Wat dit precies gaat worden kan ik nog niet helemaal uit de trailer opmaken maar de beelden maken me op een of andere manier wel bijna net zo enthousiast als met Odyssey destijds. Dus ergens heb ik wel het gevoel dat dit goed gaat komen.

Paper Mario: had altijd al gekke dialogen maar nu lijkt het dat de hele game apart, vreemd en gek te gaan verlopen. En daar heb ik wel zin in! dat ze zich zelf meer op de hak gaan nemen. En ja dit soort spellen gaan we echt niet tegen komen op de Stadia, Ps5 en de nieuwe X-box. Zonder Nintendo was het game landschap echt saai geweest.

avatar van richiedoom
Ziet er compleet gestoord uit, heerlijk!
Alleen geloof ik dat hier geen offline co-op in zit he? Zou ik toch jammer vinden, ik heb met mijn vriendin de grootste lol gehad met Luigi's Mansion 3...

Nee ik vind dit echt zo'n spel voor een single player maar misschien had
Luigi er ook wel als speler 2 in gekund. In het 3DS spel Mario and Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr.'s Journey had je dezelfde soort gameplay ook met hamer's en kon je het wel met 2 spelers spelen.

Dikke prima toch dat deze Paper Mario een echte open wereld heeft?.
De vorige Paper Mario's hadden ook wel wat een open wereldje maar dan veel meer lineair.
Bij een open wereld denk ik aan meer avontuur, ontdekken en aan een veel langere speeltijd.

avatar van Princess Piranha
richiedoom schreef:
Ziet er compleet gestoord uit, heerlijk!

Hier betrapte ik mij laatst ook op! Sinds Luigi's Mansion 3 wil ik eigenlijk dat alles co-op heeft

Eerste reviews zijn goed.

Twijfel nog of ik 'm vrijdag ga halen.

Ben erg verzadigd momenteel.

Ik wacht nog even. Maar dat ligt niet aan mijn zin in deze game, maar aan mijn backlog met games die ik nog wil spelen de komende tijd. Maar Paper Mario komt absoluut dit jaar in mijn Switch.

Paper Mario: The Origami King Review - YouTube

Aardige review. Schijnbaar geen geweldige combat, wel een hele gezellige en goed uitgewerkte game.

Oef, ik ga dit nooit lang volhouden. Zit net allerlei reviews te lezen. Dit schijnt enorm grappig, vrolijk en leuk om te spelen te zijn, ook al kent de game niet teveel diepgang. Kan toch wel eens een korte termijn aanschaf worden...

avatar van Maiky
Ik zat ook te denken om nog even te wachten, maar ik dacht fuck it... Ben nu wel een beetje uitgekeken op Borderlands 3 (voorlopig) en ik heb wel zin in wat gezelligheid. Heb me indertijd erg vermaakt met The Thousand Year Door en ik heb mijn Switch al in geen maanden meer aangeraakt. Dus dit ga ik gewoon morgenavond spelen.

Oef als ik de reviews het zo lees vind ik het ook een behoorlijke slappe titel. Vlees nog vis.

Rujar schreef:

Wel geinig, wat mensen zoeken. Ik vind het juist fijn dat het allemaal weinig RPG is en dat het vechtsysteem vrij simpel is. Dat vind ik nou net vaak weinig aan bij dit soort games. De South Park games hadden dat ook, geweldige games maar dat vechtsysteem boeide me allemaal weinig. Dat deed ik alleen omdat het moest om verder te kunnen.

Manny Calavera schreef:

Ik had ook nooit verwacht dat ik turn based combat bij een mario-game tof zou vinden, maar Paper Mario: the Thousand Year Door (gamecube) behoort tot mijn favoriete games OOIT. Was zo'n heerlijk en zelfs uitdagend spel.

Wat dat aangaat twijfel ik erg over deze: wel of niet aanschaffen. Het battlesysteem wordt leuk gevonden en afgefikt in reviews lees ik, maar schijnt door het gemis van rpg-elementen vooral weinig nut te hebben. Hmmm...

Manny Calavera schreef:

Ah dat kan inderdaad. South Park was inderdaad zo een game die je voor de typische South Park vibe speelde. De gameplay was redelijk ondergeschikt. Dit vind ik bij een (Paper) Mario iets lastiger te behappen.